Spadek obrotów w fazie nagrzewania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marianek59tm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr gru 10, 2008 01:07
Lokalizacja: Borek Wielkopolski

Post autor: marianek59tm » ndz lut 08, 2009 23:08

tylny pisze:Witam. Mam jeszcze jedno pytanko (z cyklu oczywistych): jaki jest gwint na ośce alternatora? Potrzebuję odkręcić tą dużą nakrętkę (mocuje kółko pasowe i wirnik) i nie mogę dać sobie rady, za nic nie chce drgnąć. Jestem prawie pewien, że gwint jest prawy, ale proszę o potwierdzenie, co bym potem nie miał problemów. To jak jest: PRAWY (normalny) czy LEWY???? I moze jakieś sugestie jak to ruszyć (przedłużki, WD40 itd nie dają rady :grrr: ). Pozdrawiam :bajer:
PS proszę o poważne potraktowanie tego pytania i tylko o PEWNE odpowiedzi :P :D
kolego gwint jest normalny sam robilem dwa tygodnie temu to samo z alternatorem,czyli prawy



Awatar użytkownika
v300x
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 22, 2008 16:51
Lokalizacja: Sędziszów
Kontakt:

Post autor: v300x » śr lut 11, 2009 10:53

No i jak tam Kolego z Twoim Golfem??pozdro



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » śr lut 18, 2009 14:09

Witam. Alternator jest już założony, zostały wymienione: komutator, regulator, płytka prostownicza i łożyska. Oto zdjęcie gotowego alternatora:
Obrazek

No i teraz pomiary: (silnik zagrzany)
- odbiorniki wyłączone, bieg jałowy - 14,04 V
- WSZYSTKIE odbiorniki włączone - napięcie spada do 12,20 V i powoli zjeżdża na dół do mniej więcej 11,98 V, po zwiększeniu obrotów wzrasta do ok 13 V
- włączone tylko odbiorniki "użytkowe" (światła mijania, radio, dmuchawa na 1 bieg) - 13,75 V, podwyższanie obrotów nie zmienia napięcia

Napięcia powzrastały, ale niemniej nadal odczuwa się spadek, szczególnie po włączeniu świateł mijania, niewielki ale zawsze.
Dzięki za dotychczasową pomoc, czekam na dalsze sugestie bo problem wg mnie nie został rozwiązany do końca, jest dużo lepiej, bo na wszystkich odbiornikach i tak się nie jeździ, tylko na "użytkowych", a wtedy napięcie jest wydaje się dobre.
Alternator w każdym razie jest już wyeliminowany jako potencjalna przyczyna.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » pn mar 02, 2009 18:00

Jeżeli te wyniki Cie nie zadowalają, to proponuje posprawdzać okablowanie (kontakty masa, linki od aku do masy/rozrusznika/alternatora)



Awatar użytkownika
tylny
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: pt sty 09, 2009 17:57
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: tylny » pn mar 02, 2009 18:36

krzemyk99, z czasem będę po kolei sprawdzał wszystkie połączenia (tak na prawdę to one są pod ciągłą kontrolą :D) tak profilaktycznie, bo na 99% wszystkie styki są w super stanie, ale obadać nie zaszkodzi ;). Narazie jakoś się przyzwyczaiłem do tego spadku - dzieje się to w jednym określonym momencie, a potem jest już luzik CHYBA ze gwałtownie nacisnę pedał sprzęgła podczas jazdy, to wtedy nawet na ciepłym obroty spadną do ok 750, troche tam pobedą :D i wracają na 1000. Ale ogólnie na ciepłym jest git. pozdrawiam


Sporo różnych drobiazgów do mk2 ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 367 gości