CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

CZUJNIK HALLA, NAPIECIE 17V CO TO MOZE BYC

Post autor: chmurapawel » ndz mar 01, 2009 15:23

Tak jak w temacie, w kostce do czujnika halla jest 17V napiecia, wie ktos czym to moze byc spowodowane, dodam ze samochod strasznie szarpie, prosze o pomoc bo juz bardzo duzo czesci wymienilem na nowe i dalej to samo



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz mar 01, 2009 15:51

a może podpiąć pod VAG'a i mieć pewność co jest przyczyną? Tak zgadywać to możesz do końca życia :)

A jak mierzyłeś w czasie pracy te napięcie? Jeżeli tak to nic dziwnego :)



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz mar 01, 2009 18:30

pod vaga to juz byl podlanczany ze 20 razy i zero bledow, a na zapalonym silniku nie da sie sprawdzic tego napiecia bo wtedy hall jest odpiety a bez halla silnik nie zapali



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz mar 01, 2009 19:37

Na pinach wyjściowych czujnika masz 17V w czasie pracy silnika? a czy to mierzyles? miernikiem? To nie dziwota, że taki wynik.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz mar 01, 2009 20:26

chmurapawel, na bocznych pinach czujnika halla ma być napięcie jak z aku (ok 12V) po włączeniu zapłonu.Jeśli masz 17 V na wyłączonym silniku to myślę że tylko miernik masz zepsuty a przyczyna szarpania jest gdzie indziej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » ndz mar 01, 2009 21:26

mierzylem 3 roznymi miernikami, na aku jest 12,4V, a na właczonym zapłonie wtyczka do halla ma 17V, ale z kad to napiecie. To napiecie jest na srodkowym styku z 3.Prosze o pomoc bo nikt nie wie co jest z silnikiem. JACEK75 nie rozumiem twojej odpowiedzi, napiecie mierzylem na zgaszonym silniku bo inaczej sie nie da
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 21:32 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 3 razy.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » ndz mar 01, 2009 22:23

chmurapawel, Czyżbyś założył drugi temat w tej samej sprawie?

[ Dodano: 01 Mar 2009 21:58 ]
chmurapawel pisze:To napiecie jest na srodkowym styku z 3
Pisałem w tym drugim temacie,że ciężko Cię zrozumieć i teraz znowu nie mogę nadążyć. Środkowy styk wtyczki Halla ma oznaczenie 2 (pin 44 w sterowniku) i nim idą do sterownika impulsy. Na 1 jeden jest minus zasilania (pin 35 w sterowniku) a na 3 jest plus zasilania (pin 45 w sterowniku). Jak czytałem wcześniej pomiar był wykonywany kilka razy, ale jak pisałem mówimy o napięciu stałym, które nie jest tak prosto ponieść i do tego trzeba specjalnej elektroniki. Nie znam dokładnej budowy sterownika (brak schematu), ale wg mnie przy takim podłączeniu Halla to w sterowniku może być co najwyżej stabilizator bo napięcie w samochodzie nieco zmienia się. Od 10V przy rozruchu do 14,4V a nawet więcej jak padnie regulator napięcia.
Nie znalazłem nigdzie info o max napięciu a tylko o minimalny na zasilaniu czujnika i wynosi ono min 10V
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 22:59 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn mar 02, 2009 09:07

Nie jestem elektrykiem i nie znam sie na tych pinach i tak dalej, podmienialem juz komputer i dalej to samo, wiem ze to bardzo dziwne ale tak jest, nie wiem juz co robic. regulator napiecia jest dobry i na zapalonym silniku napiecie wynosi max 14,6V



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn mar 02, 2009 09:24

Dziwnie mierzysz, napięcie na środkowym pinie to są impulsy (masy).
Jak chcesz je sobie koniecznie zmierzyć to plus miernika połącz z plusem akumulatora, minus miernika z środkowym pinem czujnika Halla. Przy włączonym zapłonie możesz po woli obracać aparatem zapł. (albo kręcąc całym wałem albo zdjąć aparat i obracać bezpośrednio jego osią), napięcie powinno się gwałtownie zmieniać z około 0V na ok. 12V i z powrotem na ok. 0V.......... . .
Jakoś nie wierzę w te 17V bo jest to według mnie niemożliwe przy prawidłowym napięciu na akumulatorze.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 09:28 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn mar 02, 2009 14:46

ja mierzylem tak. minus miernika do minusa w aku a plus miernika do srodkowego pinu we wtyczce zasilajacej halla. Caly czas jest napiecie od 16,5 do 17,5 mierzone kilkoma miernikami i u dwoch mechanikow.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 14:47 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
x27
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 396
Rejestracja: sob gru 04, 2004 12:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: x27 » pn mar 02, 2009 15:05

nigdy sie nie spotykalem by bylo gdzies napiecie wyzsze niz napiecie na aku (poza WN ) przyczyna szarpania moga byc np: kable zapolonowe.


brak mocy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn mar 02, 2009 15:06

sprawdź sobie czy na innym samochodzie nie będziesz miał na hallu 16,5 V , bo ja twierdze ,,,,ze będziesz miał , ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit , wyjmij wtyczke z aparatu zewrzyj styki 1 i 2 powinieneś mieć rezystence maksymalnie 1,5 ohma , potem zewrzyj styki 2 i 3 i tak samo powinno być maks 1,5 ohma



Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » pn mar 02, 2009 15:32

nie chodzi mi o opor lecz o napiecie na srodkowym pinie wtyczki do halla, a przewody byly zmieniane tak jak i inne rzeczy i dalej to samo. Mechanik tez sie dziwi z kad takie napiecie no ale jest i nie wie zkad, dlatego pisze do was. Nie jestem jakis pajac co nie umie zmierzyc napiecia, zreszta dwoch mechanikow juz sprawdzalo i dalej to samo, byc moze to nie jest tego wina ze samochod szarpie, wiec pytanie czego, czyscilem juz przepustnice, podmienialem sonde lambda, zalozylem nowe przewody, kopulke i palec, podmienialem komputer, nowy czujnik temperatury, sprawdzalem cisnienie na cylindrach, po podlaczeniu pod vaga nie wykrywa zadnego bledu, zreszta stawiam go dzis do mechanika bo wyjezdzam na kilka dni. Odezwe sie po powrocie
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 15:35 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pn mar 02, 2009 19:23

miś fazi pisze:ktoś tu napisał że z napięcia stałego 12 V trudno uzyskać 16 , wystarczy tylko jeden elektrolit
Przyznaje się ja i z tym elektrolitem to zgoda jeśli chodzi napięcie tętniące np. przy wygładzaniu po mostku prostowniczym, ale nie przy napięciu z aku bo przecież akumulator to zajebiaszczy kondensator, który się ładuje i rozładowuje. A chyba Hall nie jest zasilany w tętniące napięcie .
chmurapawel, jaki jest rocznik tego auta? Próbował ktoś podejść do niego z Vagiem i zobaczyć jakie napięcie wykazuje sterownik w blokach pomiarowych?


JaroW

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 374 gości