Obroty silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Hołek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 11, 2008 11:25
Lokalizacja: Namysłów

Obroty silnika

Post autor: Hołek80 » ndz mar 01, 2009 10:36

Witam mam golfa IV 1.6 w benzynie po odpaleniu silnika przez chwile skaczą obroty od 5 do 10 tys po kilku chwilach wszystko wraca do normy Spotkał sie może ktoś z podobnym przypadkiem?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz mar 01, 2009 10:40

czujnik temperatury ten 4'ro pinowy do wymiany, albo czyszczenie przepustnicy Cie czeka :)



Hołek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn sie 11, 2008 11:25
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: Hołek80 » ndz mar 01, 2009 10:43

Dzięki! a orientujesz sie moze jaki to bedzie koszt?



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » ndz mar 01, 2009 10:54

koszt róznie... zalezy czy sam ja wyczyscisz czy ktos.. i ile bierze... po czyszczeniu napewno nastawe przepustnicy trzeba bedzie robic... w 100zł powinno lekko sie zamknac..



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz mar 01, 2009 13:20

100 za przepustnice to raczej spokojnie :)

A co do czujnika to ~40zł kosztuje zamiennik HP albo HART.... NIE POLECAM !!! Kupiłem najpierw taki, a po 2 miesiacach leciałem do ASO po nowy bo tamten juz padł... Tak więc lepiej dać więcej niż kombinować ;]



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 01, 2009 15:57

Karol G60 pisze:po czyszczeniu napewno nastawe przepustnicy trzeba bedzie robic...
W tych silnikach nie adaptuje się przepustnicy, jak będzie bardzo zanieczyszczona to nie czyść ją od razu na błysk, bo mogą być poźniej problemy, najlepiej stopniowo, ona po przejechaniu 100-200km sama się zaadaptuje.

Informację mam z ASO, mówił mi znajomy co się działo jak wyczyścili na błysk, że były kłopoty z obrotami, ja czysciłem stopniowo i na razie jest czysta i z obrotami ok, na początku po czyszczeniu troche falowało, ale to tak jak Ci pisałem po przejechaniu tego dystansu powinno być wszystko ok.

A obroty chyba skaczą CI od 500obr/min do 1000obr/min a nie 5000-10000tys. obr/min ;)
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 15:59 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz mar 01, 2009 19:43

co to za bzdury z tym stopniowym czyszczeniem i samoadaptacją?


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz mar 01, 2009 20:03

Jak jest duża warstwa nagaru słyszałem, że później są kłopoty z obrotami, nie wiem czy to prawda ja czyściłem stopniowo i jakoś nie narzekam a adaptacji nie robiłem (właściwie to czyszczenie to oni mi robili w serwisie), a nie płaciłem nic za to, więc naciąganie to nie było.
Z resztą było też kilka przypadków, że po przeczyszczeniu przepustnicy obroty dalej falowały, może w przypadku tych silników to było właśnie to.
Ostatnio zmieniony ndz mar 01, 2009 20:04 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn mar 02, 2009 09:43

Jest kilka metod adaptacji różnią się od wersji wtrysku, w niektorych trzeba kasowac stare ustawienia w niektorych nie, komputer musi byc wolny od bledow i powinien miec poprawny wynik readines, jeżeli ktoś robił adaptację na zimnym silniku to się nie dziwię, że mimo, ze sie powiodla to silnik dalej chodził na wyzszych obrotach, sam się na tym zrobilem w konia. Dopiero po przejechaniu trasy zrobilem adpatacje i dala efekt, inaczej mialem 1000 obrotow na jalowym.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn mar 02, 2009 14:58

Ja CI powiem, że nie wiem na czym polega adaptacja przepustnicy, pod komputer był podpinany mój samochód przy czyszczeniu przepustnicy, więc błędy na pewno skasowane.

Co miał na myśli, mówiąć, że sie sama zaadaptuje to juz nie wiem, z resztą jak sie komuś tłumaczy coś o czym pojęcia za bardzo nie ma to pewnie stara się to zrobić łopatologicznie ;)

Ale co chodzi o tą warstwe nagaru to spotykali się, że były problemy z ustawieniem jej jeśli z bardzo zabrudzonej czyściło się ją na błysk, mi polecili co jakiś czas przeczyszczać nawet jak sie z obrotami nic nie dzieje. Lepiej dbać niż ją zapuścić i później mieć ewentualne problemy.
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 15:31 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 2 razy.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pn mar 02, 2009 18:01

adaptacje przeprowadza sie przy użyciu kompa i są 2 opcje - albo zaadaptuje się sama po ok 500km - tak słyszałem, ale czy to prawda to nie wiem.... no i 2 opcja to zrobić to w programie, oczywiście na max rozgrzanym silniku i wtedy widać efekty :)



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » pn mar 02, 2009 18:07

djmatys pisze:albo zaadaptuje się sama po ok 500km - tak słyszałem, ale czy to prawda to nie wiem..
ja tak robiłem i wszystko ok



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości