W rozmowie ze znajomym mechanikiem posiadającym Ibizę z silnikiem 1.4 16v (któremu nota bene kilka dni temu przydażyło się to samo) dowiedziałem się kilku rzeczy.bithmore pisze:Czy da sie jakos ustrzec przed tego typu awaria co kolega opisal? czy to dotyczy tez mojego silnika (silnik AXP), na co zwrocic uwage?
Smok zasysający olej z miski do samego silnika jest zbyt wąski i momentalnie "zarasta" brudem wypłukanym przez olej.
U tego człowieka jak tylko zaświeciła się mu kontrolka oleju z tego samego powodu to wyłączył silnik, zaholował auto na warsztat, do tego spuścił stary olej, nalał nowy, odpalił silnik na wolnych obrotach na 15 minut, znów zgasił, zlał olej, nalał kolejnego i teraz jeździ (jemu się udało przynajmniej...) a wszystko to wykonał w ogrzewanym warsztacie, z tym że jeszcze zanim zaczął te zmiany oleju to dmuchawą rozgrzał silnik od spodu.