1.4 16v - rozwalona głowica czy silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » wt sty 08, 2008 23:50

bithmore pisze:Czy da sie jakos ustrzec przed tego typu awaria co kolega opisal? czy to dotyczy tez mojego silnika (silnik AXP), na co zwrocic uwage?
W rozmowie ze znajomym mechanikiem posiadającym Ibizę z silnikiem 1.4 16v (któremu nota bene kilka dni temu przydażyło się to samo) dowiedziałem się kilku rzeczy.

Smok zasysający olej z miski do samego silnika jest zbyt wąski i momentalnie "zarasta" brudem wypłukanym przez olej.
U tego człowieka jak tylko zaświeciła się mu kontrolka oleju z tego samego powodu to wyłączył silnik, zaholował auto na warsztat, do tego spuścił stary olej, nalał nowy, odpalił silnik na wolnych obrotach na 15 minut, znów zgasił, zlał olej, nalał kolejnego i teraz jeździ (jemu się udało przynajmniej...) a wszystko to wykonał w ogrzewanym warsztacie, z tym że jeszcze zanim zaczął te zmiany oleju to dmuchawą rozgrzał silnik od spodu.



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » śr sty 09, 2008 00:17

Jeżeli u mnie zarósł smok od samego dołu to mogę pożegnać się z panewkami na wale korbowym coś czuję...



bithmore

Post autor: bithmore » śr sty 09, 2008 08:03

Czy te silniki co montuja w Lupa i seacie ibizie sa w golfach tez (a dokladniej w mk4) ? czy tam tez jest cienki ten wezyk (or smth) ktory doprowadza olej do glowicy ?



Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » śr sty 09, 2008 11:25

bithmore pisze:Czy te silniki co montuja w Lupa i seacie ibizie sa w golfach tez (a dokladniej w mk4) ? czy tam tez jest cienki ten wezyk (or smth) ktory doprowadza olej do glowicy ?
Z tego co słyszałem to te 1.4 16v montowane w:
-Fabii
- Octavii
- Polo
- Golfie
- Ibizie
- Cordobie
- Lupu
... i może jeszcze paru innych :)
są identyczne konstrukcyjnie



Awatar użytkownika
chemiksh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw cze 19, 2008 20:44
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: chemiksh » sob lut 28, 2009 22:51

Czy mozliwe jest przejechanie 150 tys km bez wymiany rozrządu?

[ Dodano: 28 Lut 2009 21:52 ]
Ozywiscie mowa o silniku 1.4 16V :grin:


No bass.. no fun...

Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » ndz mar 01, 2009 11:51

chemiksh pisze:Czy mozliwe jest przejechanie 150 tys km bez wymiany rozrządu?

[ Dodano: 28 Lut 2009 21:52 ]
Ozywiscie mowa o silniku 1.4 16V :grin:
Wydaje mi sie ze jest to mozliwe, ale bardzo ciezko wykonalne. Jezeli niektore samochody maja podaje w instrukcji ze rozrzad co 120kkm to czemu mialy by nie pojechac wiecej,. Wszystko zalezy zapewne od uzytkowania. i czasu w jakim zostalo o zrobione.
Pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 340 gości