wklejał już ktoś szybę??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
wklejał już ktoś szybę??
wklejał już ktoś przednia szybę??
muszę to zrobić sam,dodam że nie jedną rzecz już sam robiłem:)
czy mógł by ktoś opisać krok po kroku jak to się robi?
muszę to zrobić sam,dodam że nie jedną rzecz już sam robiłem:)
czy mógł by ktoś opisać krok po kroku jak to się robi?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
jim, samemu jest trochę cięzko fakt
szczególnie jeśli chjodzi o położeniu już szyby na kleju w samochodzie.
Robi sie to tak
Po wycięciu starej szyby i wyczyszczeniu starego kleju z miejsca gdzie ma przyjść nowy:
Wypadało by mieć taki pistolet pneumatyczny do wyciskania kleju do szyb który podłączasz pod kompresor bo ręcznym sie za....... a tego nie zobisz....
Przykładasz szybe i sprawdzasz czy dobrze dolega bo np w niektórych miejscach 3a będzie dać więcej kleju bo coś jest nie tak albo podprostować )
Najpierw smarujesz szybe i na aucie tam gdzie będziesz nakładać klej taki preparatem co dostajesz w komplecie on sie nazywa PRIMER
czekasz tam chwile i nakładasz klej, mniej więcej równomierny pasek podobnej grubości do okoła pamiętając czy gdzieś nie masz dać więcej troszkę.
Jak to zrobisz przykładasz szybę. i poźniej lekko ją dociskając ale nie przesadź z klepaniem po niej np bo pęknie i 300 w plecy :/ Szyba musi być tak położona ze jak ją lekko dociśniesz nie powinna być naprężona czyli dociskasz bardziej z jednej strony bo CI odstaje i szyba sie wygina bo później jest ryzyko ze łatwiej pęknie na naszych wspaniałych drogach.
Mozesz delikatnie szybe przychwycić czymś ja mam do tego takie pasy ) podłożyć od spodu np kawałek drewienka by sie nie obsunęła na dół zanim klej zwiąże
czekasz tam kilka godzin (na kleju masz napisane)
a nie wiem jak z uszczelką w mk3 czy 3a ją założyć z szybą czy później .... to juz musisz sam dopatrzeć
szczególnie jeśli chjodzi o położeniu już szyby na kleju w samochodzie.
Robi sie to tak
Po wycięciu starej szyby i wyczyszczeniu starego kleju z miejsca gdzie ma przyjść nowy:
Wypadało by mieć taki pistolet pneumatyczny do wyciskania kleju do szyb który podłączasz pod kompresor bo ręcznym sie za....... a tego nie zobisz....
Przykładasz szybe i sprawdzasz czy dobrze dolega bo np w niektórych miejscach 3a będzie dać więcej kleju bo coś jest nie tak albo podprostować )
Najpierw smarujesz szybe i na aucie tam gdzie będziesz nakładać klej taki preparatem co dostajesz w komplecie on sie nazywa PRIMER
czekasz tam chwile i nakładasz klej, mniej więcej równomierny pasek podobnej grubości do okoła pamiętając czy gdzieś nie masz dać więcej troszkę.
Jak to zrobisz przykładasz szybę. i poźniej lekko ją dociskając ale nie przesadź z klepaniem po niej np bo pęknie i 300 w plecy :/ Szyba musi być tak położona ze jak ją lekko dociśniesz nie powinna być naprężona czyli dociskasz bardziej z jednej strony bo CI odstaje i szyba sie wygina bo później jest ryzyko ze łatwiej pęknie na naszych wspaniałych drogach.
Mozesz delikatnie szybe przychwycić czymś ja mam do tego takie pasy ) podłożyć od spodu np kawałek drewienka by sie nie obsunęła na dół zanim klej zwiąże
czekasz tam kilka godzin (na kleju masz napisane)
a nie wiem jak z uszczelką w mk3 czy 3a ją założyć z szybą czy później .... to juz musisz sam dopatrzeć
Troszkę teorii
Po wycięciu uszkodzonej szyby należy odpowiednio przygotować nadwozie i nową szybę do wklejenia.
Każda szyba wklejana, do samochodów osobowych i dostawczych, ma na obrzeżu czarny, ceramiczny nadruk, często wykończony sitodrukiem. Spełnia on tylko rolę maskownicy, która przykrywa nierówną warstwę kleju i inne elementy nadwozia znajdujące się pod szybą. Czarny ceramiczny nadruk nie jest podkładem pod klej, jak również nie tłumi całkowicie promieniowania słonecznego. Szyby z czarnym nadrukiem wymagają zatem pokrycia czarnym podkładem. Czarny podkład zwiększa przyczepność kleju do szyby
(i czarnego nadruku) oraz chroni klej poliuretanowy przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych. Brak podkładu na szybie powoduje, że szyba w krótkim czasie po wklejeniu oddziela się od kleju i wypada, np. podczas przejeżdżania przez przejazd kolejowy lub podczas awaryjnego hamowania.
Szyby Volkswagena, Skody i Seata oraz często boczne szyby tylne, poza czarnym nadrukiem mają także fabrycznie nałożoną warstwę poliuretanu i listwę ozdobną. Są to tzw. szyby powlekane.
Na szyby powlekane nie nakładamy czarnego podkładu. Warstwę poliuretanu przemywamy aktywatorem, zmywaczem uaktywniającym jego zewnętrzną powierzchnię. Nałożenie na warstwę poliuretanu czarnego podkładu jest nieprawidłowe, a nawet niebezpieczne. Czarny podkład nałożony na warstwę poliuretanu zachowuje się jak czekolada na ptasim mleczku, pęka i kruszy się przy każdym ruchu. Nie wykazuje także żadnej przyczepności do poliuretanu.
Szyby niektórych producentów samochodów pokryte są już cienką, równomierną warstwą podkładu. W takim przypadku należy po przemyciu tej warstwy zmywaczem nałożyć warstwę nową lub usunąć ją i nałożyć nową.
Kleje jednoskładnikowe składają się z prepolimerów izocyjanianowych, które utwardzają się pod wpływem wilgoci. Reakcja ta przebiegać może w temperaturze od 5 do 40°C, przy czym niezbędna jest wilgotność względna powietrza od 40 do 70%. Po utwardzeniu spoina klejona jest gumowo – elastyczna.
Kleje te stanowią idealne rozwiązanie w przypadku materiałów o różnej rozszerzalności w zależności od obciążenia i temperatury i dlatego stosowane są do klejenia szyb w przemyśle motoryzacyjnym lub służą jako elastyczny klej do mocowania elementów z GFK do stali lub elementów aluminiowych do podłoża stalowego. Klej Betaseal™ jest najczęściej stosowanym w europejskim przemyśle motoryzacyjnym klejem do bezpośredniego wklejania szyb w samochodach oraz do naprawy przeszkleń.
To już nie z neta.
Ja używałem kleju BERNER jest tani i dostępny na allegro w bardzo fajnej cenie.
Nie zapomnij o podkładzie do kleju.
Po wycięciu uszkodzonej szyby należy odpowiednio przygotować nadwozie i nową szybę do wklejenia.
Każda szyba wklejana, do samochodów osobowych i dostawczych, ma na obrzeżu czarny, ceramiczny nadruk, często wykończony sitodrukiem. Spełnia on tylko rolę maskownicy, która przykrywa nierówną warstwę kleju i inne elementy nadwozia znajdujące się pod szybą. Czarny ceramiczny nadruk nie jest podkładem pod klej, jak również nie tłumi całkowicie promieniowania słonecznego. Szyby z czarnym nadrukiem wymagają zatem pokrycia czarnym podkładem. Czarny podkład zwiększa przyczepność kleju do szyby
(i czarnego nadruku) oraz chroni klej poliuretanowy przed szkodliwym działaniem promieni ultrafioletowych. Brak podkładu na szybie powoduje, że szyba w krótkim czasie po wklejeniu oddziela się od kleju i wypada, np. podczas przejeżdżania przez przejazd kolejowy lub podczas awaryjnego hamowania.
Szyby Volkswagena, Skody i Seata oraz często boczne szyby tylne, poza czarnym nadrukiem mają także fabrycznie nałożoną warstwę poliuretanu i listwę ozdobną. Są to tzw. szyby powlekane.
Na szyby powlekane nie nakładamy czarnego podkładu. Warstwę poliuretanu przemywamy aktywatorem, zmywaczem uaktywniającym jego zewnętrzną powierzchnię. Nałożenie na warstwę poliuretanu czarnego podkładu jest nieprawidłowe, a nawet niebezpieczne. Czarny podkład nałożony na warstwę poliuretanu zachowuje się jak czekolada na ptasim mleczku, pęka i kruszy się przy każdym ruchu. Nie wykazuje także żadnej przyczepności do poliuretanu.
Szyby niektórych producentów samochodów pokryte są już cienką, równomierną warstwą podkładu. W takim przypadku należy po przemyciu tej warstwy zmywaczem nałożyć warstwę nową lub usunąć ją i nałożyć nową.
Kleje jednoskładnikowe składają się z prepolimerów izocyjanianowych, które utwardzają się pod wpływem wilgoci. Reakcja ta przebiegać może w temperaturze od 5 do 40°C, przy czym niezbędna jest wilgotność względna powietrza od 40 do 70%. Po utwardzeniu spoina klejona jest gumowo – elastyczna.
Kleje te stanowią idealne rozwiązanie w przypadku materiałów o różnej rozszerzalności w zależności od obciążenia i temperatury i dlatego stosowane są do klejenia szyb w przemyśle motoryzacyjnym lub służą jako elastyczny klej do mocowania elementów z GFK do stali lub elementów aluminiowych do podłoża stalowego. Klej Betaseal™ jest najczęściej stosowanym w europejskim przemyśle motoryzacyjnym klejem do bezpośredniego wklejania szyb w samochodach oraz do naprawy przeszkleń.
To już nie z neta.
Ja używałem kleju BERNER jest tani i dostępny na allegro w bardzo fajnej cenie.
Nie zapomnij o podkładzie do kleju.
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 12:22 przez weryfany, łącznie zmieniany 1 raz.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
- Maniek71
- Gadatliwa bestia
- Posty: 516
- Rejestracja: pt maja 02, 2008 06:57
- Lokalizacja: Twierdza -> Wrocław -> Zakrzów ->oś Sobieskiego
- Kontakt:
Ja łacznie za wymiane zapłaciłem 320zl a wymienic szybe jest dosc trudno samemu musisz ja wyciac przeczyscic primer odtluscic i poźniej klej na szybe i nakładasz ale szkoda czasu i jak zle wkleisz to od naginania ramy moze peknąćwiec lepiej dac troche wiecej
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2795486#2795486 Zapraszam do oceny
-
- Mały gagatek
- Posty: 143
- Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
klej spokojnie da sie wycisnąc zwykłym piscoletem do silikonów tylko trzeba włozyc go do ciepłej wody na jakis czas zrobi się bardziej płynny
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 17:39 przez djozi21, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2341887#2341887
Zwykły wyciskacz do silikonu będzie w sam raz. Tylko nie te najtańsze bez przesady i nie potrzeba aż takiego specjalisty do tego, ważne aby dobrze i równomiernie rozprowadzić klej
aby potem nie było powodzi podczas deszczu.
aby potem nie było powodzi podczas deszczu.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości