Problem z automatyczna skrzynia w mk2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z automatyczna skrzynia w mk2
Mam problem z moja skrzynia... dzisiaj wsiadlem do golfa i stwierdzilem ze jakos dziwnie dziala automat... to ze szarpal troche to wiem... kupilem dzisiaj olej przekladniowy i dolalem tyle ile trzeba.
Problem polega na zmianie biegow jakby w wyzszym zakresie obrotow, czyli ze pozniej wrzuca kolejne biegi i wczesniej redukuje na nizsze niz wczoraj np.
Nie wiem czy cos sie uszkodzilo czy rozregulowalo?
Dodam jeszcze ze wczoraj mialem problem z gaznikiem bo nagle zniknely wolne obroty ale mysle ze to zbieg okolicznosci raczej, gaznik juz wyregulowalem.
Automatyczna skrzynia 3 biegowa, stan plynu ok (zielony febi przekladniowy).
Problem polega na zmianie biegow jakby w wyzszym zakresie obrotow, czyli ze pozniej wrzuca kolejne biegi i wczesniej redukuje na nizsze niz wczoraj np.
Nie wiem czy cos sie uszkodzilo czy rozregulowalo?
Dodam jeszcze ze wczoraj mialem problem z gaznikiem bo nagle zniknely wolne obroty ale mysle ze to zbieg okolicznosci raczej, gaznik juz wyregulowalem.
Automatyczna skrzynia 3 biegowa, stan plynu ok (zielony febi przekladniowy).
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
Re: Problem z automatyczna skrzynia w mk2
na wierzchu skrzyni masz regulator odsrodkowy.
Sprawdz czy jest czysty ewentualnie umyj.
Sprawdz czy jest czysty ewentualnie umyj.
Co do oleju i jego koloru to raczej na pewno ma byc zielony, szczegolnie ze jak kupilem golfa to stwierdzilem ze raczej nie byl wymieniany albo dolewany.Karol G60 pisze:miałem tez automata i u siebie miałem czerwony płyn... lepiej bym sprawdził czy zielony tez idzie... zmieniany kiedys był olej z filtrem w skrzyni? linka gazu jest połaczona z linka do skrzyni właczajaca podtrzymanie biegu do wyzszych obrotów... spawdz olej zebu skrzyni nie załatwic.
Ja dolalem zielony bo widzialem ze taki jest, a wymieniac to juz raczej nie bede bo wymiana oleju w takiej starej skrzyni niekoniecznie skonczy sie dobrze
Poza tym troszeczke gdzies ubywa (ok 0,5 litra na 6-7 tys km) wiec mozna powiedziec ze wymienia sie sam
[ Dodano: 27 Lut 2009 21:12 ]
A cos wiecej? jak wyglada i jak go sprawdzic?pysio pisze:na wierzchu skrzyni masz regulator odsrodkowy.
Sprawdz czy jest czysty ewentualnie umyj.
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
U mnie na automacie to wygląda tak.
Z jedynki na dwójke bez ostrego wciskania przy 2,2 tysiaca zmiana,
potem z dwojki na trojke przy predkosci niecale 50 na godzine jadac sobie rowno bez wciskania sobie zmieni.
Gdy wcisne dosc ostro na jedynce dochodzi pod 3 lub 3.5 tysiaca i zmienia na dwojce pod 100 lub 110 na godzine kreci i dopiero trojka - to przy pedale w podlodze.
Jesli chodzi o dwojke tam mozna mu ladnie przycisnac i roznie zmienia jak wcisne ostro i przestane zaraz zmieni na trojke. Przy normalnej jezdzie czyli takiej w miare dynamicznej zmieni na trojke przy okolo 80 na godzine
Nie wiem co moze dziac sie u Ciebie dziwnego z tymi obrotami.
Opisalem jak umialem jak u mnie zmenia biegi
U mnie na poczatku zeby zmienil bieg z jedynki na dwojke musialem krecic go niemalze do 2,5 tysiaca a na trojke zmienial dopiero na ponad 60 na godzine co po miescie sie meczyl na dwojce i wyl.
Z pomoca przyszla regulacja zaplonu Kilka stopni i juz wszystko gra
Z jedynki na dwójke bez ostrego wciskania przy 2,2 tysiaca zmiana,
potem z dwojki na trojke przy predkosci niecale 50 na godzine jadac sobie rowno bez wciskania sobie zmieni.
Gdy wcisne dosc ostro na jedynce dochodzi pod 3 lub 3.5 tysiaca i zmienia na dwojce pod 100 lub 110 na godzine kreci i dopiero trojka - to przy pedale w podlodze.
Jesli chodzi o dwojke tam mozna mu ladnie przycisnac i roznie zmienia jak wcisne ostro i przestane zaraz zmieni na trojke. Przy normalnej jezdzie czyli takiej w miare dynamicznej zmieni na trojke przy okolo 80 na godzine
Nie wiem co moze dziac sie u Ciebie dziwnego z tymi obrotami.
Opisalem jak umialem jak u mnie zmenia biegi
U mnie na poczatku zeby zmienil bieg z jedynki na dwojke musialem krecic go niemalze do 2,5 tysiaca a na trojke zmienial dopiero na ponad 60 na godzine co po miescie sie meczyl na dwojce i wyl.
Z pomoca przyszla regulacja zaplonu Kilka stopni i juz wszystko gra
Ostatnio zmieniony pt lut 27, 2009 22:39 przez pancur0, łącznie zmieniany 1 raz.
viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D
Jesli chodzi o obroty to juz wyregulowalem gazniczek bo mam weberka
A co do tej skrzyni to on zawsze zmienial tak kolo 3 tys, albo jak lekko gaz to 2,5 i jak sie nie tyralo po gazie to zwykle kolo 3 tys wrzucal kolejny bieg.
A teraz z 2 na 3 to mniej wiecej podobnie, moze ciut wyzej, ale z 2 na 3 to i do 4ys kreci albo 4,5...
Tak samo zrzuca z 3 na 2 wczesniej niz wrzucal wiec jak puszcze troche gaz, obroty troche spadna to on wrzuca juz 2...
Podobno to sie jakos reguluje...
A co do tej skrzyni to on zawsze zmienial tak kolo 3 tys, albo jak lekko gaz to 2,5 i jak sie nie tyralo po gazie to zwykle kolo 3 tys wrzucal kolejny bieg.
A teraz z 2 na 3 to mniej wiecej podobnie, moze ciut wyzej, ale z 2 na 3 to i do 4ys kreci albo 4,5...
Tak samo zrzuca z 3 na 2 wczesniej niz wrzucal wiec jak puszcze troche gaz, obroty troche spadna to on wrzuca juz 2...
Podobno to sie jakos reguluje...
[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Problem z automatyczna skrzynia w mk2
fifel pisze:Mam problem z moja skrzynia... dzisiaj wsiadlem do golfa i stwierdzilem ze jakos dziwnie dziala automat... to ze szarpal troche to wiem... kupilem dzisiaj olej przekladniowy i dolalem tyle ile trzeba.
Problem polega na zmianie biegow jakby w wyzszym zakresie obrotow, czyli ze pozniej wrzuca kolejne biegi i wczesniej redukuje na nizsze niz wczoraj np.
Nie wiem czy cos sie uszkodzilo czy rozregulowalo?
Dodam jeszcze ze wczoraj mialem problem z gaznikiem bo nagle zniknely wolne obroty ale mysle ze to zbieg okolicznosci raczej, gaznik juz wyregulowalem.
Automatyczna skrzynia 3 biegowa, stan plynu ok (zielony febi przekladniowy).
najlepiej zalej mobilem ATF 320 taki mi wlali w warsztacie u nich http://www.automatkrakow.eu/ i było OK a kolor mobil ma czerwony a miałem oryginalnie zielony no ale on raczej więcej wiedza na ten temat niż ja!!! A przekładniowy to raczej olej do manualnych skrzyń, tak mi sie wydaje stad te kłopoty może są do mk2 raczej ATF 320 (DEXTRON III) !
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 544 gości