Pytanie o przeguby...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o przeguby...
Czy przeguby zewnętrzne powinno wymieniać się parami ??? czy wsytarczy wymienić ten który jest uszkodzony ???
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
A czy powodem dużych wibracji moze być uszkodzony przegub ?? Bo ostatnio zauważyłem że jadąc z prędkością w granicach 100km/h z naciśnietym gazem strasznie mi samochód wibruje, a jak puszczę gaz i auto się toczy o własnych siłach to automatycznie drgania ustają. Dodam jeszcze że przegub mocno stuka...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Tak to może być przyczyną. Doświadczyłem tego. Półoś może wpadać wtedy w wibracje i taki jest objaw. Ale nie całkioem napewno. Jeszcze może być coś z kołem, opona lub felga. Też mi się to zdarzyło i nadal nie kapuje dlaczego wtedy po zdjęciu nogi z gazu wibracje zanikały. A jednak krzywa była felga.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Koła to napewno nie będą, idą prościutko i są wyważone. To na 100% będzie wibrowała półoś, bo kiedy przegub był dobry to się tak nie działo, ale wolałem się upewnić
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:00 ]
hmm nie brałem pod uwagę wewnętrznego przegubu. A przez zewnętrzny uszkodzony przegub, może uszkodzić się wewnętrzny ??
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:02 ]
Wymieniałeś sam czy zleciłeś to mechanikowi ??? ile kosztował przegub i ile wymiana jesli był robiony u mechanika ???
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:00 ]
hmm nie brałem pod uwagę wewnętrznego przegubu. A przez zewnętrzny uszkodzony przegub, może uszkodzić się wewnętrzny ??
[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 22:02 ]
Wymieniałeś sam czy zleciłeś to mechanikowi ??? ile kosztował przegub i ile wymiana jesli był robiony u mechanika ???
Ja niedawno też miałem problem z przegubem zewnętrznym w swoim poprzednim Mk2 1.8 GL. Zaczął klekotac jak wsciekły przy skrętach od momentu ustawienia zbierzności i z czasem zaczal bić coraz mocniej, przy coraz mniejszych skrętach (potem już przy minimalnych). Przejeździłęm na takim przegubie około pół roku, a od smego początku powodem szybkiego zużywania sie tego przegubu była uszkodzona osłona gumowa, ale nie chciało mi się jej wymieniać, więc potem musiałem wymienić cały przegub. Wkurzyłem się i wyczaiłem na Allegro używany, ale w bdb stanie i oryginalny z Mk2 1.6 przegub za coś koło 40 zł (1.3, 1.6. i 1.8 (nie GTI) mają takie same zewnętrzne przeguby). Dokupiłem za niecałe 20 zł w sklepie nowy zestaw montażowy (czyli osłona, zabezpieczenia, smar itp. w komplecie) i kumpel mi to wymienił za 4 browarki . Podobno te tanie (coś koło 100zł) przeguby na Allegro są zdecydowanie mniej trwałe niż takie oryginalne, tak twierdził ten gość od którego kupiłem ten używany przegub.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Zgadzam się, ale miałem dylemat czy kupic używany oryginał za 40 zł, czy nowy zamiennik za 100 zł, bo co nowe to nowe, a kupno używanego może wiązać się z ryzykiem, nigdy nie ma pewności czy ten używany rzeczywiście będzie taki fajny jak zachwala sprzedający, ale mnie akurat sie udało i był OK, tak jak twierdził gość. A po za tym wymieniłem ten przegub tydzien przed sprzedażą tego Golfa i od razu kupiłem Mk2 1.8 GTI 16V (PL) z gazem .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 251 gości