dziwne "gryyy" przy odpalaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dziwne "gryyy" przy odpalaniu
dziś rano pojawił się pewien problem...
jak odpalałem auto to było takie dziwne "grrr" "grrr"
tak jakby sie rozrusznik przy odpalaniu zawiesił czy coś...
samochód zapalił...
po zgaszeniu i odpaleniu ponownym było OK...
silnik to aaz
co to moze być
jak odpalałem auto to było takie dziwne "grrr" "grrr"
tak jakby sie rozrusznik przy odpalaniu zawiesił czy coś...
samochód zapalił...
po zgaszeniu i odpaleniu ponownym było OK...
silnik to aaz
co to moze być
ale to nie jest tak ze juz pod odpaleniu chwile charczy tylko w trakcie zacharczy czasami raz.. czasami dwie i zapali...
chęci są.. umiejętności... nigdy tego po prostu nie robiłem ale dwóch lewych rąk nie mam
dam rade
chęci są.. umiejętności... nigdy tego po prostu nie robiłem ale dwóch lewych rąk nie mam
dam rade
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 13:56 przez zielu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak Ci charczy w trakcie kręcenia to może oznaczać wycięte zęby na kole zamachowym. Albo porostu tulejka ma już duży luz, i bendix słaby. Tak czy inaczej musisz wyjąć rozrusznik i obejrzeć zęby i tulejki.
Żeby wyciągnąć rozrusznik musisz najpierw odłączyć akumulator, później odkręcasz przewód od rozrusznika i wypinasz kostkę. Rozrusznik przynajmniej u mnie siedzi na 3 śrubach, które dodatkowo trzymają poduszkę więc jest z tym trochę zabawy żeby go wkręcić z powrotem. Jest jeszcze taka osłonka do kabli, z tego co pamiętam to można ją wysunąć z uchwytu. Musisz ją pociągnąć w stronę lewego koła. Tylko delikatnie bo łatwo połamać. Jak już wykręcisz wszystkie śruby to poruszaj rozrusznikiem góra dół, powinien poluzować i wysuń. Zęby na kole najłatwiej sprawdzić telefonem z kamerką i lampą led, albo po prostu wymacać. Macasz czy dobre jak dobre to włącz na 5 ty bieg i trochę popchaj samochód do przodu żeby koło trochę ruszyło, znowu macasz itd. Jak w którymś miejscu zęby będą wyraźnie mniejsze to koło masz do wymiany, i naprawianie rozrusznika nic tu nie da.
Żeby wyciągnąć rozrusznik musisz najpierw odłączyć akumulator, później odkręcasz przewód od rozrusznika i wypinasz kostkę. Rozrusznik przynajmniej u mnie siedzi na 3 śrubach, które dodatkowo trzymają poduszkę więc jest z tym trochę zabawy żeby go wkręcić z powrotem. Jest jeszcze taka osłonka do kabli, z tego co pamiętam to można ją wysunąć z uchwytu. Musisz ją pociągnąć w stronę lewego koła. Tylko delikatnie bo łatwo połamać. Jak już wykręcisz wszystkie śruby to poruszaj rozrusznikiem góra dół, powinien poluzować i wysuń. Zęby na kole najłatwiej sprawdzić telefonem z kamerką i lampą led, albo po prostu wymacać. Macasz czy dobre jak dobre to włącz na 5 ty bieg i trochę popchaj samochód do przodu żeby koło trochę ruszyło, znowu macasz itd. Jak w którymś miejscu zęby będą wyraźnie mniejsze to koło masz do wymiany, i naprawianie rozrusznika nic tu nie da.
Ostatnio zmieniony czw lut 26, 2009 14:31 przez Marcub, łącznie zmieniany 1 raz.
Quatro7, Dasz rade z tym rozrusznikiem nie ma tam takiej filozofi odrazu sie troszke nauczysz a jesli to sam zrobisz to napewno ci taniej wyjdzie bo regeneracja calego rozrusznika to koszt 140zl jesli go oddajesz a jesli sam robisz to w 100zl powinno sie zmiescic i znowu spokuj na kilka lat
VWelvis pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 55 gości