coś szumi z tyłu przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Nessay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 19:24
Lokalizacja: Wrocław

coś szumi z tyłu przy hamowaniu

Post autor: Nessay » śr lut 25, 2009 16:13

witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 16:15 przez Nessay, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lut 25, 2009 16:20

ale klocki sprawdzales wyjmujac je czy tylko tak patrzyles, bo moze te klocki od wewnetrznej strony juz tra, chociaz moze byc cos takiego ze miedz ktora dodaja do okladzin klocka trze o tarcze, prosty sposob i najtanszy to wyjac wszystkie klocki i przetrzec je paierem sciernym kladac na jakiejs plaskiej powierzchni


the mechanic

krain
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 10:11
Lokalizacja: katowice

hamulce

Post autor: krain » śr lut 25, 2009 16:25

Zapewne były wymienione klocki a tarcze zostały stare. Trzeba było przeszlifować tarcze lub nawet wymienić. Na twoim miejscu był nic z tym nie robił. Gdy klocki bedą do wymiany wymień również tarcze chyba że hamulec nie chwyta to działaj od razu


Martin Krain

Nessay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nessay » śr lut 25, 2009 16:26

klocek sprawdzałem przez felgę i widziałem ze jest w miare w miare, jak wyjme klocek to sam to zmontuje pózniej? chodzi mi o tłoczek czy nie trzeba nic wciskać? :)
masz jakiś ewentualnie opis jak samemu wymienić klocki w 4ce? bo z tego co wiem samemu to chyba sie tego tłoczka z tyłu nie wciśnie...



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lut 25, 2009 16:36

nie musisz nic wciskac, jak zdejmiesz zacisk to pozniej tylko go zaloz tak jak jest i powinno byc ok, jak znajde opis to podesle

[ Dodano: 25 Lut 2009 18:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67879

tu masz podpowiedz


the mechanic

Nessay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nessay » śr lut 25, 2009 19:45

jeszcze mam pytanie czy to urządzenie w 100% sprawi, że wcisnę tłoczek zarówno z przodu jak i z tyłu? jak będę wymieniał klocki? http://www.allegro.pl/item556062725_ham ... warto.html
czy nie warto tego kupować?



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » śr lut 25, 2009 19:49

tloczek reka wcisniesz taki przyrzad to zbytek


the mechanic

Nessay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nessay » śr lut 25, 2009 20:35

hmm to opinie sie roznia maksymalnie, jedni mowia ze z przodu trzeba zaciskiem stolarskim a z tyłu to trzeba przekrecać i wciskać i niby jest to nie wykonalne ręcznie....
To juz sam nie wiem co o tym myslec :) wole sie upewnić zeby nie obudzić się z ręką w nocniku.



Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » śr lut 25, 2009 21:40

żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
Obrazek Obrazek
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd



Nessay
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 19:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nessay » czw lut 26, 2009 00:33

paczu pisze:żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
[url=http://images50.fotosik.pl/71/fd1201c708be0cf3med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images38.fotosik.pl/67/df91bade61945548med.jpg]Obrazek[/URL]
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd
z przodu tak samo, tyle, że bez przekręcania? na jaką głębokosć ma wejść ten tłoczek - do oporu?
czy trzeba regulować hamulec ręczny?
oraz co trzeba przesmarować - bo słyszałem, że coś tam należy smarnąć :)



Awatar użytkownika
adamgti
GTI
GTI
Posty: 1090
Rejestracja: sob paź 20, 2007 22:28
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: adamgti » czw lut 26, 2009 11:39

z przodu do oporu a z tylu tak zeb klocki sie zmiescily, a smaruje sie tloczek poprostu wciskasz specjalny smar pod ta gumowa oslone tloka i tyle, reczny mozna troche podregulowac jezeli bedzie taka potrzeba, powinien na ok 3 zeby zaskakiwac


the mechanic

Awatar użytkownika
paczu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob lut 17, 2007 13:31
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: paczu » czw lut 26, 2009 17:46

ja cały tłoczek wcisnąłem, nie wystawał poza cylinder. ręcznego nie trzeba rególować



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » czw lut 26, 2009 17:55

Ręczny się teoretycznie reguluje po wymianie tarcz i klocków, jak jest do kitu lub trze na spuszczonym. Posiada mechanizm samoregulacyjny, a regulacja ręczna jest w kabinie za rączką pod tapicerką, było na forum, użyj opcji szukaj.
Smaruje się prowadnice i punkty podparcia klocka na zacisku najlepiej pastą ATE Plastilube - nieprzewodzi prądu w porównaniu z pastą miedziową - i zaleca się ją do układów z ABS. Jak kupisz komplet klocków w pudełku przyzwoitej firmy to będzie instrukcja gdzie się smaruje. Oczywiście wszystko powinno się oczyścić z rdzy i brudu. Tłoczek smaruje się specjalnym smarem który rozpuszcza się w płynie hamulcowym nie powodując zmian jego parametrów i robi się to tylko przy regeneracji jak tłoczek nie wraca po puszczeniu hamulca, jeżeli gumki osłaniające są ok i nie ma śladów wżer na tłoczku zostaw w spokoju.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
cens
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob paź 11, 2008 11:46
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

Re: coś szumi z tyłu przy hamowaniu

Post autor: cens » czw lut 26, 2009 23:03

Nessay pisze:witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
ja mam to samo, tylko w samochodzie marki kia. ponoc przy lekkim hanmowaniu hamuje tylko przod pojazdu a dopiero jak sie mocniej depnie po hamulcach to hamuje tył. dlatego pewnie z tyłu tarcze masz lekko pordzewiałe tak jak i u mnie... popieram pomysl zeby przy wymianie klockow zmienic tarcze bo ja swoje troche recznie "szlifowalem" ale niewiele to dalo.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 397 gości