coś szumi z tyłu przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
coś szumi z tyłu przy hamowaniu
witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 16:15 przez Nessay, łącznie zmieniany 1 raz.
ale klocki sprawdzales wyjmujac je czy tylko tak patrzyles, bo moze te klocki od wewnetrznej strony juz tra, chociaz moze byc cos takiego ze miedz ktora dodaja do okladzin klocka trze o tarcze, prosty sposob i najtanszy to wyjac wszystkie klocki i przetrzec je paierem sciernym kladac na jakiejs plaskiej powierzchni
the mechanic
hamulce
Zapewne były wymienione klocki a tarcze zostały stare. Trzeba było przeszlifować tarcze lub nawet wymienić. Na twoim miejscu był nic z tym nie robił. Gdy klocki bedą do wymiany wymień również tarcze chyba że hamulec nie chwyta to działaj od razu
Martin Krain
nie musisz nic wciskac, jak zdejmiesz zacisk to pozniej tylko go zaloz tak jak jest i powinno byc ok, jak znajde opis to podesle
[ Dodano: 25 Lut 2009 18:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67879
tu masz podpowiedz
[ Dodano: 25 Lut 2009 18:17 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67879
tu masz podpowiedz
the mechanic
jeszcze mam pytanie czy to urządzenie w 100% sprawi, że wcisnę tłoczek zarówno z przodu jak i z tyłu? jak będę wymieniał klocki? http://www.allegro.pl/item556062725_ham ... warto.html
czy nie warto tego kupować?
czy nie warto tego kupować?
żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd
z przodu tak samo, tyle, że bez przekręcania? na jaką głębokosć ma wejść ten tłoczek - do oporu?paczu pisze:żeby wcisnąć tłoczek z tyłu to trzeba wciskać i jednocześnie obracać - pewnik.
nie potrzeba do tego specjalnego "mega przyrządu"
wystarczy klucz do odkręcania tarczy w kątówce (fleksie, gumówce, boszce - wiadomo o co chodzi) idealnie pasuje.
i do tego kawałek płaskownika ze śrubą
[url=http://images50.fotosik.pl/71/fd1201c708be0cf3med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images38.fotosik.pl/67/df91bade61945548med.jpg]Obrazek[/URL]
dokręcamy śrubę a potem obrót kluczem w prawo, dokręcamy śrubę.... itd
czy trzeba regulować hamulec ręczny?
oraz co trzeba przesmarować - bo słyszałem, że coś tam należy smarnąć
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Ręczny się teoretycznie reguluje po wymianie tarcz i klocków, jak jest do kitu lub trze na spuszczonym. Posiada mechanizm samoregulacyjny, a regulacja ręczna jest w kabinie za rączką pod tapicerką, było na forum, użyj opcji szukaj.
Smaruje się prowadnice i punkty podparcia klocka na zacisku najlepiej pastą ATE Plastilube - nieprzewodzi prądu w porównaniu z pastą miedziową - i zaleca się ją do układów z ABS. Jak kupisz komplet klocków w pudełku przyzwoitej firmy to będzie instrukcja gdzie się smaruje. Oczywiście wszystko powinno się oczyścić z rdzy i brudu. Tłoczek smaruje się specjalnym smarem który rozpuszcza się w płynie hamulcowym nie powodując zmian jego parametrów i robi się to tylko przy regeneracji jak tłoczek nie wraca po puszczeniu hamulca, jeżeli gumki osłaniające są ok i nie ma śladów wżer na tłoczku zostaw w spokoju.
Smaruje się prowadnice i punkty podparcia klocka na zacisku najlepiej pastą ATE Plastilube - nieprzewodzi prądu w porównaniu z pastą miedziową - i zaleca się ją do układów z ABS. Jak kupisz komplet klocków w pudełku przyzwoitej firmy to będzie instrukcja gdzie się smaruje. Oczywiście wszystko powinno się oczyścić z rdzy i brudu. Tłoczek smaruje się specjalnym smarem który rozpuszcza się w płynie hamulcowym nie powodując zmian jego parametrów i robi się to tylko przy regeneracji jak tłoczek nie wraca po puszczeniu hamulca, jeżeli gumki osłaniające są ok i nie ma śladów wżer na tłoczku zostaw w spokoju.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
Re: coś szumi z tyłu przy hamowaniu
ja mam to samo, tylko w samochodzie marki kia. ponoc przy lekkim hanmowaniu hamuje tylko przod pojazdu a dopiero jak sie mocniej depnie po hamulcach to hamuje tył. dlatego pewnie z tyłu tarcze masz lekko pordzewiałe tak jak i u mnie... popieram pomysl zeby przy wymianie klockow zmienic tarcze bo ja swoje troche recznie "szlifowalem" ale niewiele to dalo.Nessay pisze:witam panowie!
Problem jest następujący przy hamowaniu z tyłu słyszę szum (delikatny) w tą deseń: szyyyszyyyszyyyszyyy delikatnie i cicho. (jak hamuję) Sprawdzam stan klocków - są widoczne i mają jeszcze kilkanaście mm. zarówno z przodu jak i z tyłu.
Linki od hamulca ręcznego są (nie zerwane) hamulec ręczny jest i działa.
jak patrzę na tarcze tylne to są troche podrdzewiałe, z przodu mam błyszczące i czyste.
Myślałem, że to możed brud się zebrał i szumi, ale to nie to, bo tarcze z tyłu sa cały czas lekko podrdzewiałe tak jakby hamulec nie hamował w pełni sił.. nie wiem co jest grane nie chce jechać tak o na serwis bo mnie skasują i pewnie nic nie znajdą... co to może być klocki się kończą, może lnki od hamulca ręcznego trzeba zmienić? sam nie wiem...
Aha hamulce generalnie hamują dobrze nie znosi w żadną ze stron. może przy ostrym hamowaniu lekko tył zarzuci.
prosze o pomoc :/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości