[MK3] Stacyjka (wymiana)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

[MK3] Stacyjka (wymiana)

Post autor: SulecK » ndz gru 18, 2005 21:55

Szwagier miał włamanie do golfa3, w zamku stacyjki pozostał przyrzad zastepujący kluczyki ( nieszczęsliwie złamany ), a sama obudowa stacyjki cala rozsypana.Zakupiliśmy nowa obudowe z zamkiem , ale mamy problem z jej zamontowaniem gdyz po starej obudowie zostalo łozysko usztywnione stabilnie grubą spręzyną.
Jak je ściagnąc by nie naruszyc całej kolumny , moze miał ktos podobny problem prosze o odp .
*#cenzura#* złodziejstwo , na szczęscie amatorszczyzna .
:grrr:

[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 11:50 pm ]
Nie ma nikt chociaz jakiegos opisu albo zdjec calej stacyjki.
Moze jakis schemat z Etki ?
Ostatnio zmieniony ndz sie 27, 2006 08:20 przez SulecK, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn gru 19, 2005 12:26

Czytales to pozniej przejrze Etke

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 11:47 am ]
Screen z Etki (dotyczy rocznika 94, ale chyba sie tak nie roznia, jak co to podaj rocznik, zrobie drugi obraz)

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » pn gru 19, 2005 13:54

Już o tym kiedyś pisałem na forum. Sprężyna od góry jest zabezpieczona taką blaszką. Jak ściągniesz ta blaszkę stacyjka zejdzie. Aby to ściągnąc wystarczy ścisnąc blaszkę jakąś żabką czy jakimś innym narzędziem. Tylko musisz uważać, żeby spręzyną po oczach nie dostać. I po zdjęciu tego i odkręceniu imbusa wszystko ładnie schodzi.

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 12:57 ]
Aaaaa. no i może na wierzchu być jeszcze tuleja z wieloklinem zwiększająca średnicę. Z tym to rzeczywiście może być problem z ściągnieciem. A w tym wypadku ci nie pomoge bo ja mam do tego specjalny ściągacz i nie wiem jak to zrobić domowym sposobem.


Obrazek

Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » czw mar 09, 2006 23:42

Mialem identyczny problem. Jeżeli masz wieloklin o małej średnicy (stosowany w Seacie Ibiza i niektórych wersjach Golfa) to wyciągasz najlepiej żabką wspomnianą blaszkę, uważając przy tym na oczy ;). Jeżeli masz tuleję zwiększającą średnicę wieloklinu to radzę od razu jechać do speca od stacyjek.Bez specjalnego ściągacza nie da rady.Odwiedziłem wszystkie okoliczne warsztaty i stosując powszechnie dostępne ściągacze i najróżniejsze metody efekt był mierny. Za taką wizytę w punkcie zajmującym się ogólnie stacyjkami, dorabianiem kluczyków i awaryjnym otwieraniem zapłacilem 50 zl. Potem pozostaje zdjęcie sprężyny i urwanie śruby zrywalnej.


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pt sie 25, 2006 22:33

Witam
Odświerzę ten temat, bo znalazłem chyba rewolucyjną metodę sciągniecia tuleii ze zwiększającą średnicą z drążka. Próbowałęm ściągaczem 3-ramiennym, ale się nie udało, więc w akcie desperacji odkręciłem imadło z warsztatu (takie średniej wielkości, pospolicie sprzedawane w supermarketach), założyłem na tuleję w samochodzie, delikatnie skręciłem, ale tylko tak żeby nie ześlizgneło się z rantu, i w szczelinę między końcówką drążka a imadłem wsunołem płaską, metalową łapkę. Przy minimalnym wysiłku podważyłem knstrukcję, i po problemie.
Słyszałem, że w warsztatach bawią się w nacinanie tuleii brzeszczotami itp. Biorą za to do 100 zł. Wystarczy dobre imadło ;)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sie 25, 2006 23:49

ja zakładałem ściągacz dwuramienny ze specjalnie wypiłowanym okręgiem pod tulejke potem napinałem postukałem młotkiem potem napinałem i tak dalej ale w końcu zlazła ale z wielkim problemem niech ją szlag trafi dała szkołe



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » sob sie 26, 2006 05:14

Pomagałem kumplowi wymieniać kostkę. Kilka ściągaczy - nawet nie drgnęła. Okazało się, że o wiele łatwiej jest odkręciś kolumnę i wyjąć całość. Czas - ok 5 min. Wymiana kostki - 5 minut. Założenie kolumny ( było ciut kłopotu bo kiera regulowana w dwóch płaszczyznach) -10 minut. A ze ściąganiem tuleji męczarnia ok 2h.



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » ndz wrz 24, 2006 11:06

Ja mam pytanko czy da sie wyjac dolna częś stacyjki (gdzie dochodzi wiązka z kablami ) bo mi cos nie łączy jak to zrobic bez zdejmowania kierownicy i reszty prosze o pomoc
dzieki
pozdr



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz wrz 24, 2006 11:09

V12, najwyraźniej się nie da. I jak przeczytałeś są dwa sposoby - zdjąć tuleję, lub całą kolumnę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości