Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
golfmaniac22
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Post
autor: golfmaniac22 » pn lut 23, 2009 22:36
mianowicie wymienialem lozyska przednie w moim mk4 i niewiem jak mocno dokrecic nakretke na piascie ta ktora trzyma poloske z piasta mam na kolach delikatny luz i niewiem czy mocniej je dokrecic czy tak ma byc mam klucz dynamometryczny moze ktos wie jakim momentem trzeba je dokrecic z gooory wieelkiee dzieki za rady
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 00:10 przez
golfmaniac22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Pyton50
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
- Lokalizacja: GCZ
Post
autor: Pyton50 » pn lut 23, 2009 23:02
śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.
-
golfmaniac22
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
- Lokalizacja: lodz
Post
autor: golfmaniac22 » wt lut 24, 2009 00:24
Pyton50 pisze:śmiało dociągnij kluczem nasadowym z przedłużką,tam nie ma być prawa żadnego luzu łozysko jest tak zbudowane że luz roboczy po dociagnięciu jest fabrycznie wyliczony i nic nie zepsujesz dokręcajac.
dzieki za odpowiec jutro tak zrobie dociagne je dzieki wielkie
-
indyczes
- Użytkownik
- Posty: 461
- Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: indyczes » wt lut 24, 2009 09:43
U mnie przy wymianie przedniego łożyska mechanik dokręcał kluczem dynamometrycznym, wcześniej szukał w jakiejś książce jakim momentem dokręcić. Tak więc producent na pewno zaleca dokręcenie tej nakrętki odpowiednim momentem.
Pozdrawiam.
-
struna7
Post
autor: struna7 » śr lut 25, 2009 00:54
Pyton50 pisze:kluczem nasadowym z przedłużką
bez przesady
nasadówka + fajka, niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula
-
Pyton50
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
- Lokalizacja: GCZ
Post
autor: Pyton50 » śr lut 25, 2009 01:08
Wszystko ok.Momenty dynamometryczne są przypisane serwisowo do wszystkich śrub,ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało
-
struna7
Post
autor: struna7 » śr lut 25, 2009 01:15
ale żeby rozkręcić przednią piastę kluczem nasadowym z nałozoną tylko fajką jak kolega tu wyżej pisze to jeszcze mi się nie udało
co innego jesli masz cos odkrecic a przykrecic
-
sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
Post
autor: sas_gti » śr lut 25, 2009 12:44
w mk2 ten moment to 230 Nm i nie odwazył bym się przekręcać tego na oko. Sprawdziłbym ile ma być w mk4 i ewentualnie dokręcił samemu zwykłym kluczem i pojechał do najbliższego warsztatu na dociągniecie momentem (gdybym nie miał klucza dynamotr.) Jak ktoś uważa że dokręcanie kluczem dynamoetrycznym jest niepotrzebne i to nadgorliwość to chętnie posłucham jego uzasadnienia.
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 11:47 ]
struna7 pisze:niektorzy biora 2 metrowe rurki a potem sa zdziwieni ze cos nie hula
2 metrowa przedłużka hmm
przedłuzka to coś takiego i chyba o to koledze chodziło a nie o przedłużanie klucza
-
tasmanryu666
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: pn paź 19, 2009 19:58
- Lokalizacja: Jelenia Góra
-
Kontakt:
Post
autor: tasmanryu666 » pn lis 09, 2009 22:11
czy ktoś wie może z jakim komentem dokręca się tylne łożyska w mk3 vr6!!! HELP
Jestem maniakiem motoryzacji!!! Kocham wszystko co ma 4 koła,spala bajure i ma minimum 150ps!!!
-
tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
-
Kontakt:
Post
autor: tympy mechanik » pn lis 09, 2009 22:23
ja proponuje 200niutków dokręcić ten przegub w mk4 a co do łorzysk w mk3 vr6 to tam sie nie dokreca łożysk momentem ponieważ są to łożyska stożkowe i dokreca sie je najpierw do poczucia oporu na kluczu tak bez przesady a później lekko sie luzuje zakłada zabezpieczenie i zawleczke i całe dokrecanie
-
DariuszK
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: pt maja 16, 2008 18:51
- Lokalizacja: Włocławek
Post
autor: DariuszK » pn lis 09, 2009 22:32
Przednia piasta
Etap 1 200(Nm)
Etap 2 Odkręcić 180(°)
Etap 3 50(Nm)
Etap 4 60(°)
Przednia piasta Śruba sześciokątna
Etap 1 250(Nm)
Etap 2 90(°)
Etap 3 Odkręcić180(°)
Etap 4 250(Nm) Etap 5
tak to wyglada, ale szczerze to nigdy nie widzialem zeby ktos dokrecał wg opisu i dynamometrem
-
idol
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: śr paź 28, 2009 19:44
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: idol » ndz lis 15, 2009 15:54
w mk 4 przegub dokręcamy siłą 120 Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości