Tylnia ośka i bęben
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Tylnia ośka i bęben
Wpadłem w poślizg i uderzyłem bokiem w krawężnik, całe uderzenie przyjął tył,
dokładnie prawe koło. Szkody zamieszczam na zdjęciu poniżej. Wydaje mi się że
ośka poszła i łożyska, co do bębna nie jestem pewien, jak zaciągnąłem ręczny to
blokował. Jakbym sam chciał wymienić tę ośkę jakie kwoty wchodzą w grę i czy dam
radę to zrobić na parkingu pod blokiem. </p>
jak klikniecie będzie powiekszone
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000333.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000332.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000338.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000335.JPG
dokładnie prawe koło. Szkody zamieszczam na zdjęciu poniżej. Wydaje mi się że
ośka poszła i łożyska, co do bębna nie jestem pewien, jak zaciągnąłem ręczny to
blokował. Jakbym sam chciał wymienić tę ośkę jakie kwoty wchodzą w grę i czy dam
radę to zrobić na parkingu pod blokiem. </p>
jak klikniecie będzie powiekszone
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000333.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000332.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000338.JPG
http://acn.waw.pl/jamamto/golf/P1000335.JPG
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 13:37 przez endoen, łącznie zmieniany 2 razy.
rozstać się z bałaganem i do codzienności powrót z dodatnim ducha stanem
belka w granicach 100zł da rade ale ciezko... przewodu ham ciezko czasami sie odkrecaja czasami do wym od razu.. i sróby głowne ciezko odkrecic.. ale da rade... przy dokrecaniu tych srób nalezu najlepiej na postawionych juz kołach(zeby nie nadwerezyc gum)
Moje G60. Wjedż i oceń.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744
Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty
Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A
Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744
Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty
Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A
Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Belka wygląda na całą. Być może tylko łożyska się sypnęły. Musisz to rozebrać i zobaczyć jak to wygląda w środku, czy bęben jest uszkodzony i czy ośka prosta. No i szczęki to raczej będą do wymiany
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
belka wygląda dobrze -kup bęben i łożyska ,odkręć 4 śruby -ośka jest pewnie przegięta więc jak nic z nią nie zrobisz to będzie ci cięło oponę
Wymienić na parkingu dasz rade jak uda ci się odkręcić przewód hamulcowy bo te 4 śruby masz na klucz nasadowy 17 - w tym położeniu na lewarku odkręcisz -linkę od ręcznego też dasz rade zdjąć -kup na szrocie cały bęben jak szczęki będą dobre to przekładaj -ewentualnie zmień szczęki koszt chyba 35 zł
Wymienić na parkingu dasz rade jak uda ci się odkręcić przewód hamulcowy bo te 4 śruby masz na klucz nasadowy 17 - w tym położeniu na lewarku odkręcisz -linkę od ręcznego też dasz rade zdjąć -kup na szrocie cały bęben jak szczęki będą dobre to przekładaj -ewentualnie zmień szczęki koszt chyba 35 zł
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 17:01 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
Belka wygląda na całą i prostą, nie widzę z nią problemów, bębny były rozbierane niedawno bo płyn był wymieniany i też dawały radę, interesuję mnie sama ośka i łożyska, jeśli ośka się zgieła to da się samą wymienić czy trzeba jakiś większy element? czy jest sens ją prostować w ogóle? bo widzę że konstrukcja bębna jest prosta dosyć i trudniejsze od wymiany łożysk w piascie rowerowej to nie powinno być
rozstać się z bałaganem i do codzienności powrót z dodatnim ducha stanem
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
jeśli ośka się zgieła to da się samą wymienić czy trzeba jakiś większy element?-samą ośkę (czop piasty )da się wymienić -ale łatwiej będzie kupić cały bęben bo nie wiem czy ci się gdzieś nie pogięły inne elementy ze środka-prostować ośki nie ma sensu
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 17:27 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
rozumiem że najlepiej kupić takie coś bo tu jest w zestawie ośka od razu:
http://allegro.pl/item563593569_bebny_h ... lf_ii.html
tutaj jest sam bęben:
http://allegro.pl/item564701357_bebny_s ... 2_c49.html
[ Dodano: 23 Lut 2009 17:19 ]
szukam samych osiek i nie widzę, dziwne, to tak mało popularna część, a może to sie inaczej nazywa?
http://allegro.pl/item563593569_bebny_h ... lf_ii.html
tutaj jest sam bęben:
http://allegro.pl/item564701357_bebny_s ... 2_c49.html
[ Dodano: 23 Lut 2009 17:19 ]
szukam samych osiek i nie widzę, dziwne, to tak mało popularna część, a może to sie inaczej nazywa?
rozstać się z bałaganem i do codzienności powrót z dodatnim ducha stanem
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
za 80- 100 zł to kupisz spokojnie kompletną belkę z bębnami
np
http://allegro.pl/item552857918_vw_golf ... askie.html
[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 18:40 ]
dodam moze tylko ze na oko ze zdjęc się nie da ocenić czy poszło w belke czy nie.
Dopiero jak na geometri założą przyrządy to pokaże jaki jest kąt pochylenia tylnego koła. Zwróc uwagę na następnej geometri tym co będą ustawiali że belka jest po dzwonie i żeby wzięli to pod uwagę (bo w golfie geo przeodu ustawia się względem tyłu, przy czym prawie każdy zakłada na wstępie że z tyłem jest wszsytko ok)
np
http://allegro.pl/item552857918_vw_golf ... askie.html
goła belka to nie więcej jak 50 zł sądząc po cenach z allegro.kamil g60 pisze:belka w granicach 100zł da rade ale ciezko
bo to się czop nazywaendoen pisze:szukam samych osiek i nie widzę, dziwne, to tak mało popularna część, a może to sie inaczej nazywa
[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 18:40 ]
dodam moze tylko ze na oko ze zdjęc się nie da ocenić czy poszło w belke czy nie.
Dopiero jak na geometri założą przyrządy to pokaże jaki jest kąt pochylenia tylnego koła. Zwróc uwagę na następnej geometri tym co będą ustawiali że belka jest po dzwonie i żeby wzięli to pod uwagę (bo w golfie geo przeodu ustawia się względem tyłu, przy czym prawie każdy zakłada na wstępie że z tyłem jest wszsytko ok)
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 19:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
sztuke? to tak jak jednego amora wymieniac alo klocki z jednej strony komplet niestety trzeba bedzie kupic, ale mysle ze najlepiej bedzie calosc z bebnami wytargacalbert1973 pisze:kup bęben
dobrze kolega mowi male pukniecie w belke i nawet nie bedzie widac krzywizny a jednak bedzie krzywo, kolega w Polo szalal na recznym, delikatnie puknal i belka do wymiany. co do katów itd, to u mnie na diagnostyce ustawiaja tlyko wzgdledem przodu nie bawia sie w zakladanie wskazników na tył, tylko lasery na przód dla zbieznosci , a kąty poziomica ta specjalnasas_gti pisze:Dopiero jak na geometri założą przyrządy to pokaże jaki jest kąt pochylenia tylnego koła. Zwróc uwagę na następnej geometri tym co będą ustawiali że belka jest po dzwonie i żeby wzięli to pod uwagę (bo w golfie geo przeodu ustawia się względem tyłu, przy czym prawie każdy zakłada na wstępie że z tyłem jest wszsytko ok)
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
obydwa mam wymienić by mi nie ściągało podczas jazdy jak będę hamował tak? co do geometrii, jak będę odczuwał że coś jest nie tak? bo jednak uderzenie było mocne więc tu różnie może być. Jak będę te bębny zdejmował i odłączał kable hamulcowe to nie wycieknie mi płyn?
rozstać się z bałaganem i do codzienności powrót z dodatnim ducha stanem
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no dwaendoen pisze:obydwa mam wymienić by mi nie ściągało podczas jazdy jak będę hamował tak?
bedzie darło Ci opone, mozesz wpasc w poslizg nawet jak masz krzywa belke.endoen pisze:co do geometrii, jak będę odczuwał że coś jest nie tak?
wycieknie, dlatgo pozniej trzeba uklad odpowietrzycendoen pisze:Jak będę te bębny zdejmował i odłączał kable hamulcowe to nie wycieknie mi płyn?
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Witam, ja miałem przedwczoraj podobne zdarzenie kręciłem kółka na ręcznym, na śniegu i nagle pojawił się krawężnik.
Więc do rzeczy, u mnie wyglądało to nieco lepiej, tylko delikatnie wygięty czop, bęben względem osłony był przegięty zaledwie o 2-3mm.
Dziś rano byłem w warsztacie, po wymianie czopa, delikatna poprawa, ale trzeba wymienić belkę, jechać nadal się nie da, po dziurach i na śniegu-lodzie strasznie tyłem rzuca.
Różnica w pionie między prawym a lewym kołem jest około 2cm (górna a dolna krawędź felgi), lewe koło (oryginalnie) odstaje dołem bardziej - jest pochylone górą ku samochodowi, a prawe po wypadku wręcz przeciwnie - górą jest pochylone na zewnątrz.
Mechanik ma załatwić belkę - taka ze szrotu w dobrym stanie wraz z bębnami około 100zł.
Moim skromnym zdaniem myślę że bez wymiany belki się u ciebie nie obejdzie.
Więc do rzeczy, u mnie wyglądało to nieco lepiej, tylko delikatnie wygięty czop, bęben względem osłony był przegięty zaledwie o 2-3mm.
Dziś rano byłem w warsztacie, po wymianie czopa, delikatna poprawa, ale trzeba wymienić belkę, jechać nadal się nie da, po dziurach i na śniegu-lodzie strasznie tyłem rzuca.
Różnica w pionie między prawym a lewym kołem jest około 2cm (górna a dolna krawędź felgi), lewe koło (oryginalnie) odstaje dołem bardziej - jest pochylone górą ku samochodowi, a prawe po wypadku wręcz przeciwnie - górą jest pochylone na zewnątrz.
Mechanik ma załatwić belkę - taka ze szrotu w dobrym stanie wraz z bębnami około 100zł.
Moim skromnym zdaniem myślę że bez wymiany belki się u ciebie nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony wt lut 24, 2009 17:14 przez Ekonom, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 310 gości