Ustawienie zapłonu a jakość jazdy na zimnym silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ustawienie zapłonu a jakość jazdy na zimnym silniku

Post autor: tursky » pn lut 23, 2009 12:44

Panowie ostatnio wywalalem calego ecotronika lacznie z aparatem i cewka. Wsadzilem typowy gaznikowy zestaw. Napewno mieliscie doczynienia z ustawieniem zaplonu.
Mechanik ustawil mi go na 7 stopni, ale po dwoch dodaniach gazu zrobilo sie 20 st a potem wogole nie mozna bylo ustalic ilosci stopni wyprzedzenia (podajze, moge sie mylic).
Ogolnie samochod jezdzi dobrze na cieplym silniku ale:
- na cieplym podczas wolnych obrotow potafi sobie regularnie prykac w rure, czyli wrrrrrrrpur, wrrrrrrrrrrpur wiecie o co chodzi,
- gdy puszcze gaz np przy dojezdzaniu do zakretu a potem znow go dodam najpierw udczuwam lekkie szarpniecie, potem jedzie (przerwa w pracy silnika)
Na zimnym silniku gdy faza najwiekszego ssania przejdzie a silnik jeszcze nie ma temp, nie ma czym jechac, straszny mul.
Wiem ze mam do wymiany termostat bo zadlugo lapie temp.
Czy to wina zaplonu? Kable, swiece, kopulka itp nowe. Jak najlpiej ustawic zaplon???


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
kamil g60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: śr sie 01, 2007 23:04
Lokalizacja: Suwalki
Kontakt:

Post autor: kamil g60 » pn lut 23, 2009 13:23

sprawdz szczelnosc w przewodzie podcisnienia idacego do aparatu.. moze membrana w aparacie nieszczelna i sobie ustawia zapłon jak chce... moze gaznik wuregulowac tzn ssanie sprwdzic , moze jakies lewe pow...


Moje G60. Wjedż i oceń.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744

Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty


Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A

Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 23, 2009 14:43

hmm, no to tak, przy zmianie gaznika wszystkie przewody powymienialem podcisnieniowe powymienialem, gaznik jest po regeneracji od goscial ktory siedzi w tym od 25 lat, to jego praca. Gaznik byl ustawiany na golfie 1,6 wlasnie u tego goscia.
Na poprzednim aparacie zapl tym z czujnikiem halla tez tak bylo na zimnym silniku. Uszczelke pod glowica wykluczam bo woda nie ucieka, w oelju tez jej nie ma, no i od wymainy do wymainy tego oleju nie dolewam. Czasami dolewam (raz miesiac plynu do chl) ale mam maly wyciek przy chlodnicy. Sprobuje jeszcze przelozyc ta memrane od innego aparatu choc ten zasysa powietrze dobrze(test na jezyku). W momencie kiedy go muli, spaliny biale sa pomieszane z blekitnymi.Na cieplym silniku jest juz ok. Sonda lambda odcieta, podstawa gaznika wymieniona na nowa, nie ma problemu z wolnymi obrotami.
Czy mozna kupic nowa memrane od aparatu zaplonowego?


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
kamil g60
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: śr sie 01, 2007 23:04
Lokalizacja: Suwalki
Kontakt:

Post autor: kamil g60 » pn lut 23, 2009 15:22

nie wiem czy nowa mozna kupic... mysle ze spróbuj przełozyc z innego aparatu... kiedys w mk1 miałem takie objawy ze na zimnym było ok a na ciepłym tak sie zachowywał jak twój.. tez juz nie wiedziałem co było... ale w koncu zgasł... zmieniłem cewke zapłonowa... i chodził jak bajka.. czyli w moim przypadku cewka .. moze cewke sprawdz...


Moje G60. Wjedż i oceń.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131744

Kupie BBs 15 RS lub Rm lub ranty


Filmik kiedys tak wygladał:)
http://pl.youtube.com/watch?v=jmtjYS3gS_A

Filmik 0-100km/h
http://pl.youtube.com/watch?v=ODqKlLZvth8

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 425 gości