Zależy jak miga: w rytm silnika - to przejrzenie połączeń, alternatora, regulatora a szczególnie klem i mas (jak zwykle, zresztą - to zawsze pierwsze czynności). Możliwe też są za małe wolne obroty silnika, normalne migotanie jest wówczas zauważalne.
Jeśli miganie jest przypadkowe, np. na dziurach - to może być wtyk w zegarach.
po dodaniu gazu rozjaśniają się światła
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
witam
hmm w sierpniu 2008 kupowalem nowe aku 62 czy 65 Ah,a autko stalo od andzrzejek (stłuczka i dowód zabrany) a nie odpalilem go dopiero w styczniu 2-a połowa (jak mialem zawiesc do lakiernika) padł juz nie dał rady zapałic i duze mrozy były,między czasie dwa razy odpalalem po okolo 30min na postoju , mysle że ładowanie mam ok jak okolo 1,5 miecha aku wytrzymało, to mysle że ładowanie mam ok, ale w wolnym czasie sprawdze prąd z ciekawości.
A tak sie zapytam, może głupie pytanie, nie jestem elektrykiem, te 14v to jaka jest wartośc minimalna czy stabilizowana??
dzis widzialem że jak autko przedemna jechało to tak migało pulsacyjnie na swiatłach podświetlenia rejestracji,
to moze byc oznaką brak jednej fazy ?? w sumie mi tej jedna( z trzech) dioda na panelu dmuchawy miga ( mam na diodach zrobione )
pozdrawiam
hmm w sierpniu 2008 kupowalem nowe aku 62 czy 65 Ah,a autko stalo od andzrzejek (stłuczka i dowód zabrany) a nie odpalilem go dopiero w styczniu 2-a połowa (jak mialem zawiesc do lakiernika) padł juz nie dał rady zapałic i duze mrozy były,między czasie dwa razy odpalalem po okolo 30min na postoju , mysle że ładowanie mam ok jak okolo 1,5 miecha aku wytrzymało, to mysle że ładowanie mam ok, ale w wolnym czasie sprawdze prąd z ciekawości.
A tak sie zapytam, może głupie pytanie, nie jestem elektrykiem, te 14v to jaka jest wartośc minimalna czy stabilizowana??
dzis widzialem że jak autko przedemna jechało to tak migało pulsacyjnie na swiatłach podświetlenia rejestracji,
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
pozdrawiam
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
W samochodach stosowany jest prosty regulator napięcia, odcinający lub zmniejszający prąd wzbudzenia alternatora tak, by napięcie utrzymywało się w wąskim przedziale ok 0,2V na wielkości 14,0 do 14,5V (w zależności od egzemplarza i typu regulatora).
Żadne wymyślne stabilizatory nie są tu stosowane, tętnienie prądu ma wygładzać akumulator i jeśli tego nie robi - to wina jego lub jego połączeń.
Może być też prozaiczna przyczyna - "niestykanie" oprawki diody czy lampki.
Stabilizatory napięcia są tylko w zegarach i ECU czyli głównym komputerze, ale to z powodu skomplikowanej elektroniki w tych zespołach.
Żadne wymyślne stabilizatory nie są tu stosowane, tętnienie prądu ma wygładzać akumulator i jeśli tego nie robi - to wina jego lub jego połączeń.
Może być też prozaiczna przyczyna - "niestykanie" oprawki diody czy lampki.
Stabilizatory napięcia są tylko w zegarach i ECU czyli głównym komputerze, ale to z powodu skomplikowanej elektroniki w tych zespołach.
Miga rytmicznie. Przy niskich obrotach, w ogóle światła są wyrażnie ciemniejsze. Wszystkie polaczenia sprawdzone. Pozostaje regulator?Zico63b pisze:Zależy jak miga: w rytm silnika - to przejrzenie połączeń, alternatora, regulatora a szczególnie klem i mas (jak zwykle, zresztą - to zawsze pierwsze czynności). Możliwe też są za małe wolne obroty silnika, normalne migotanie jest wówczas zauważalne.
Jeśli miganie jest przypadkowe, np. na dziurach - to może być wtyk w zegarach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 166 gości