Nie pali po dniu postoju :(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Nie pali po dniu postoju :(
Witam
Mam taki problem...
Zostawiam samochód na jeden dzień i później na drugi dzień nie mogę go zapalić...
Wydaje mi się ze nie ma siły obrócić wałem... Akumulator ( akumulator jest nowy) jak wezmę do ładowania to jest naładowany po 30min Miernik pokazuje 12,2 V po wyciągnięciu "rozładowanego" akumulatora... Akumulator jak podładuje to pali normalnie, ładowanie ma w okolicach 14V no chyba ze powlaczane jest wszystko to wtedy spada troszke... Dziwne jest to ze jak ma wyzsze obroty to mniejsze jest ładowanie, a wieksze ładowanie jak mniejsze obroty... Odłączone jest wszystko... Prądu nie kradnie bo mierzyłem...
Nie mam pojęcia o co mu chodzi juz...
Mk 2
1990
1,8 RP nie zagazowany
olej: polsyntetyk
swiece nowe NGK
kable nowe NGK
Mam taki problem...
Zostawiam samochód na jeden dzień i później na drugi dzień nie mogę go zapalić...
Wydaje mi się ze nie ma siły obrócić wałem... Akumulator ( akumulator jest nowy) jak wezmę do ładowania to jest naładowany po 30min Miernik pokazuje 12,2 V po wyciągnięciu "rozładowanego" akumulatora... Akumulator jak podładuje to pali normalnie, ładowanie ma w okolicach 14V no chyba ze powlaczane jest wszystko to wtedy spada troszke... Dziwne jest to ze jak ma wyzsze obroty to mniejsze jest ładowanie, a wieksze ładowanie jak mniejsze obroty... Odłączone jest wszystko... Prądu nie kradnie bo mierzyłem...
Nie mam pojęcia o co mu chodzi juz...
Mk 2
1990
1,8 RP nie zagazowany
olej: polsyntetyk
swiece nowe NGK
kable nowe NGK
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 18:30 przez tom_boy, łącznie zmieniany 1 raz.
To że jak są większe obroty to mniejsze ładowanie to nic złego bo raz że silnik więcej prądu potrzebuje a dwa regulator dba żeby nie był za duży prąd ładowania (też zależny ile spada to ładowanie 0.5 wolta więcej????) Druga sprawa
Jeśli nie masz amperomierza w prostowniku to ładuj aku aż zacznie gotować
Następna sprawa to czy masz odpowiednio "duży" akumulator do tego silnika tzn wartość amperogodzin (Ah) i jaki jest prąd rozruchowy??? 1.8 to spory silnik jeśli aku jest mały to w lecie możesz tego nie odczuwać ale w zimie spada sprawność baterii.
Następnie
tak pokazuje po naładowaniu???? jeśli tak to troszkę mało...tom_boy pisze:po 30min Miernik pokazuje 12,2 V
Jeśli nie masz amperomierza w prostowniku to ładuj aku aż zacznie gotować
Następna sprawa to czy masz odpowiednio "duży" akumulator do tego silnika tzn wartość amperogodzin (Ah) i jaki jest prąd rozruchowy??? 1.8 to spory silnik jeśli aku jest mały to w lecie możesz tego nie odczuwać ale w zimie spada sprawność baterii.
Następnie
możliwe że rozrusznik jest już wyrobiony na łożyskach ślizgowych i ciężko go obrócić to jest częsta przyczyna....tom_boy pisze:Wydaje mi się ze nie ma siły obrócić wałem...
Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....
Volkswagen to styl życia.....
Zrób jeszcze tak: naładuj go te 30min, potem odstaw aku na jakąś godzinkę i sprawdź czy napięcie spada poniżej 12V jeśli tak oznacza że nadal jest niedoładowany, ładuj go prądem równym 1/10 pojemności (np aku 64Ah powinno się ładować prądem 6,4A czysto teoretyczynie przez jakieś 10 godzin). Jeśli po np. 6-7 godzinach ładowania nadal będzie słabo kręcił oznacza że tak jak pisze kolega hwktor12, padają żłożyska alternatora lub szczotki są do wymiany.
Tak sie starałem i taknie dokladnie napisalem :/
Akumulator pokazuje 12- 12,2 V po wyciągnieciu go z auta do ładowania "oczko" w aku zielone jest
Po naładowaniu pokazuje 12,8 V
Akumulator ładuje się sie góra 30 min i pokazuje full - rowniez swieci na zielono "oczko" w aku
Akumulator Centra Futura + 50Ah 510A
Na rozruszniku wymieniałem tuleje mosiezne oraz bendix jakis rok temu
Przypominam ze auto zapala po wlozeniu naladowanego aku
Ładuje go pradem 4A
Akumulator pokazuje 12- 12,2 V po wyciągnieciu go z auta do ładowania "oczko" w aku zielone jest
Po naładowaniu pokazuje 12,8 V
Akumulator ładuje się sie góra 30 min i pokazuje full - rowniez swieci na zielono "oczko" w aku
Akumulator Centra Futura + 50Ah 510A
Na rozruszniku wymieniałem tuleje mosiezne oraz bendix jakis rok temu
Przypominam ze auto zapala po wlozeniu naladowanego aku
Ładuje go pradem 4A
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:23 przez tom_boy, łącznie zmieniany 1 raz.
"kwiatek" dobrze mówi z tym prądem ładowania
Ale tak jak mówiłem ten Twój akumulatorek jest troszkę malutki ja mam w moim 1.4 aku 55Ah prądu rozruchu nie pamiętam ale coś koło tego. Ile ma ten twój aku bo na centr 4 lata to już fulltom_boy pisze:Akumulator Centra Futura + 50Ah 510A
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:35 przez hwktor12, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem to samo w RP, do wymiany były tuleje w rozruszniku. Też akumulator miałem w miarę dobry i w ciągu dnia palił, ale po nocy na zimnym ciężko kręcił.
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 19:48 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 55
- Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
- Lokalizacja: Opole
tom_boy, w takim razie masz dobry akumulator (chińskie mierniki mają baaardzo dużą niepewność pomiaru - zmierz napięcie na aku w innym samochodzie i będziesz miał porównanie) przyjrzał bym się szczotkom czy nie są na wykończeniu lub nie są połamane (raz mi się właśnie ułamała efekt taki jak opisujesz), a następnie łożyskom altka może były wadliwe lub jakiś syf się dostał i zostały przytarte jak pisze wachelo.
Reasumując
Wymieniałeś tulejki w rozruszniku (w przeciągu roku prawie nie możliwe żeby się wytarły)
Ładowanie ma 14V czyli dobre,
Ale wracając do twojego problemu to
1 włóż sobie inny aku na cały dzień jeśli będzie dobrze wyeliminujesz usterkę rozrusznika, jeśli nie trzeba szukać przyczyny
2 podłącz aku do prostownika i ładuj aż zacznie w nim bulgotać potem odkręć wszystkie korki i sprawdź czy wszystkie cele bulgotają jeśli któraś nie znaczy że Centre szlak trafił
no i napisz co wyszło
Wymieniałeś tulejki w rozruszniku (w przeciągu roku prawie nie możliwe żeby się wytarły)
Ładowanie ma 14V czyli dobre,
Raczej zwarcie w instalacji go nie męczy bo przy 12V powinien bez problemu zapalić. dziwna jest jedna rzecztom_boy pisze:Akumulator pokazuje 12- 12,2 V po wyciągnieciu go z auta do ładowania
mało mało mało albo za krotko ładujesz albo rzeczywiście akumulator się kończy czasem się zdaża że w którejś z cel odpada ołów z płytki i osiadając na dnie zwiera celę co obniża pojemność. Najlepiej było by go sprawdzić Aerometrem ale to już teraz żadko kto ma. Słuchaj z tego co wiem to Centra się ostatno strasznie pogorszyła u mnie w firmie jest kilka maszyn budowlanych paręnaście ciężarówek i wszystko chodziło na centrach do okresowej wymiany aku w 4 ciężarówkach(po 2 aku na auto), po 2 tyg 4 nowe aku trafił szlak od tej pory kupujemy aku firmy JENOX i działają świetnie szczególnie w walcach gdzie wibracja starasznie szybko wykańcza akumulator.tom_boy pisze:Po naładowaniu pokazuje 12,8 V
Ale wracając do twojego problemu to
1 włóż sobie inny aku na cały dzień jeśli będzie dobrze wyeliminujesz usterkę rozrusznika, jeśli nie trzeba szukać przyczyny
2 podłącz aku do prostownika i ładuj aż zacznie w nim bulgotać potem odkręć wszystkie korki i sprawdź czy wszystkie cele bulgotają jeśli któraś nie znaczy że Centre szlak trafił
no i napisz co wyszło
Volkswagen to nie tylko samochód,
Volkswagen to styl życia.....
Volkswagen to styl życia.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości