Chwilowe zaniki mocy i problemy z temperatura silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Chwilowe zaniki mocy i problemy z temperatura silnika

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 12:35

Witam

Mam dwa problemy z moim autkiem

Pierwszy problem jest taki, że po przejechaniu 20km trasy mam temperaturę na wskaźniku minimum, gdy wjechałem w miasto postałem na jednych potem drugich światłach temperatura momentalnie wzrosła wskażnik był w połowie czyli normalna temperatura rozgrzanego silnika, wyjechałem z miasta na trasę i chwila moment spadł znowu na minimum. Czy to normalne czy coś jest nie tak ?

Drugi problem jest taki, że odczuwam chwilowe zaniki mocy, objawia się to tak że po przejechaniu np 20 km jade sobie normalnie nagle zwalniam skręcam jade te 30 - 40km/h redukcja do 3 i chce jechać ja mu gaz i czuje że on nie idzie w przód nawet obroty się nie zwiększają dopiero po chwili zaskakuje i już jest ok. Zdarza się to żadko, zarówno na rozgrzanym silniku jak i na zimnym.

Czy ktoś wie od czego mogą dziać się takie cyrki ?



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob lut 21, 2009 12:50

1.6 ABU, AEA czy AEE?
Wiśniowy18 pisze:po przejechaniu 20km trasy mam temperaturę na wskaźniku minimum, gdy wjechałem w miasto postałem na jednych potem drugich światłach temperatura momentalnie wzrosła wskażnik był w połowie czyli normalna temperatura rozgrzanego silnika, wyjechałem z miasta na trasę i chwila moment spadł znowu na minimum.
Miałem bardzo podobne objawy kiedy padła mi pompa wody.
Ostatnio zmieniony sob lut 21, 2009 12:50 przez wolfzan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob lut 21, 2009 12:54

Wiśniowy18 pisze:jade te 30 - 40km/h redukcja do 3 i chce jechać ja mu gaz i czuje że on nie idzie w przód nawet obroty się nie zwiększają dopiero po chwili zaskakuje
Nie wiem jaka jest skrzynia u ciebie ale u mnie to raczej 30km/h i Redukcja na 3 bieg to raczej bezsens... przy takiej prędkości to raczej 2 bieg.
A co do temperatury to jaki poziom płynu masz?? Sprawdzałeś czy dolny wąż zimny??


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 12:57

Prawdopodobnie jest to ABU ale głowy nie dam, szukałem swego czasu oznaczenia i nigdzie nie ma na silniku wybitego oznaczenia :grrr:

Z tego co czytałem po różnych forach to prawdopodobnie jest to ABU bo mam wspomaganie i klimę.


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » sob lut 21, 2009 13:05

Wiśniowy18, A w bagażniku nie masz takiej karteczki 10cmx10cm?? tam jet wszystko od wyposażenia po wersję, moc oznaczenie i pojemność silnika.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 21, 2009 13:27

W dziale FAQ są gdzieś zdjęcia wszystkich silników występujących w MK3. Jeżeli chodzi o temp silnika to do wymiany termostat. Jeżeli masz silnik o oznaczeniu ABU to również w dziale FAQ jest mojego autorstwa fotoporada jak wymienić termostat. Ps. jak będziesz kupował termostat to nie bierz francuskiego VERNETA tylko niemiecki WAHLER. Ja dziś będę zmieniał na niemiecki, bo te francuskie są do d...


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 13:33

Zaraz zajrzę do bagażnika zobaczę czy tam coś jest napisane, A jak nie to poszukam w dziale FAQ tych zdjęć i sprawdzę :grin:

A co do tych zaników mocy to może najpierw profilaktycznie wymienić filtr paliwa i powietrza ? W sumie to auto kupione pół roku temu i nie wiem kiedy było to wymieniane :grrr:


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » sob lut 21, 2009 13:44

Po zakupie nowego auta to raczej podstawa takich wymian.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob lut 21, 2009 15:34

Wiśniowy18 pisze:prawdopodobnie jest to ABU bo mam wspomaganie i klimę.
To nie świadczy o tym jaki masz silnik. Sprawdź w bagażniku lub zapodaj foto silnika.
Wiśniowy18 pisze:A co do tych zaników mocy to może najpierw profilaktycznie wymienić filtr paliwa i powietrza ? W sumie to auto kupione pół roku temu i nie wiem kiedy było to wymieniane :grrr:
Przecież podstawa po kupnie to rozrząd, filtry, olej... Może zapchał Ci się filtr paliwa. Koszt niewielki, a może pomóc.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 15:41

Po kupnie wymieniałem oczywiście rozrząd, filtr oleju i olej

Odnośnie tych zaników mocy to dzieje się to rzadko i jest tylko chwilowe przez pare sekund. Normalnie silnik pali bez problemu ma moc, wkręca się na obroty bez problemu, z obrotów schodzi płynnie.


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob lut 21, 2009 16:17

Wiśniowy18 pisze:Po kupnie wymieniałem oczywiście rozrząd, filtr oleju i olej
Zapomniałeś o filtrze powietrza i paliwa, które też są bardzo ważne. Filtr powietrza wymieniaj co 15 tyś. km, a filtr paliwa co 20-30 tyś. km.



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 18:59

palen pisze:Wiśniowy18, A w bagażniku nie masz takiej karteczki 10cmx10cm?? tam jet wszystko od wyposażenia po wersję, moc oznaczenie i pojemność silnika.
A w którym miejscu masz tą karteczkę?, bo patrzałem ale nic takiego nie widzę żeby tam było :grrr:



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob lut 21, 2009 19:30

Który silnik masz u siebie?

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Wiśniowy18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: sob lis 01, 2008 17:26
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiśniowy18 » sob lut 21, 2009 21:19

No to po tych zdjęciach wychodzi na to że mam ABU


Mam golfa "3", a jak kolega pożyczy to "4"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 325 gości