po dodaniu gazu rozjaśniają się światła

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zloty79

po dodaniu gazu rozjaśniają się światła

Post autor: zloty79 » wt sty 20, 2009 18:50

mam MK3 1992r. 1,8CL na LPG

Gdy odpalam samochód ( zawsze na benzynie ) światła i kontrolki są trochę przygaszone ale wyraźnie widać że są ciemniejsze niż powinny i dopiero gdy dodam gazy i silnik przekroczy 2000obr światła i kontrolki się rozjaśniają i świecą normalnie, wtedy też nawet gdy obroty spadną światła i kontrolki pozostają jasne jak powinny być.
Mam instalację LPG, która się włącza po przekroczeniu 2000obr.
Gdy rozmawiałem z elektrykiem powiedział mi że trzeba instalację sprawdzić a to jak wiadomo kosztuje więc jak macie jakieś wskazówki to proszę dajcie znać.
Instalacja nie była sprawdzana przez elektryka i ja nie dodawałem też żadnej elektryki.



Awatar użytkownika
MackoMan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 22:50
Lokalizacja: Człuchów
Kontakt:

Post autor: MackoMan » wt sty 20, 2009 18:57

Miałem tez tak w dieselku. Wine miał alternator. Sprawdz i wyczysc wszystkie podłaczenia do altka.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt sty 20, 2009 18:57

sprawdz ładowanie miernikiem inaczej tego nie rozpracujesz


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

zloty79

Post autor: zloty79 » wt sty 20, 2009 19:40

dzięki, dam znać czy się coś udało zdziałać



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 20, 2009 19:52

dioda wzbudzająca w altku



zloty79

Post autor: zloty79 » czw lut 19, 2009 21:56

No cóż muszę powiedzieć że damcio151 trafił w dziesiątkę
Po sprawdzeniu okazało się że padła jedna z diód w alternatorze
i teraz czeka mnie wymiana całej płytki
przewidywany koszt naprawy 300-400zł z wymianą
Jak mi wymieni dam znać czy to było tylko czy też coś jeszcze



Andrzej132
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: czw maja 22, 2008 10:48
Lokalizacja: Opole

Post autor: Andrzej132 » czw lut 19, 2009 22:07

U mnie dioda + wymiana łozysk wyszła dzisiaj 160 zeta.



KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » pt lut 20, 2009 17:09

witam
Ja tak mialem w swoim jak jeszcze licznik wsadzony był z mk4 po dodaniu gazu, to się altek wzbudzał i napięcie wskakiwało a jak wymienilem na ori mk3 to juz odrazu altek podaje napiecie po zapaleniu silnika. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 17:11 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Post autor: KrzychuGT » pt lut 20, 2009 18:01

podepnę się...

a taki stan rzeczy jak przedstawia zloty79 może mieć wpływ na żywotność aku?
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 18:01 przez KrzychuGT, łącznie zmieniany 1 raz.


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lut 20, 2009 18:50

No taki, że jedna faza nie daje prądu! na dłuższą metę jest to niedobre, niedoładowanie przy częstych, krótkich jazdach może w końcu rozładować akumulator na tyle, że nie odpali.
Dodatkowo, utrzymywanie akumulatora w stanie "niepełnego" naładowania może grozić zasiarczanieniem akumulatora i usunięcie jest bardzo trudne lub nie możliwe.
Co do zjawiska zaobserwowanego przez Kolegę KrzysiekosH.
Otóż licznik Golf IV jest na diodach a ten teraz z trójki jest zapewne na żarówkach. Żarówka stanowi mniejszy opór w obwodzie ładowania niż diody SMD i ładowanie zaczyna się przy niższych obrotach - niższym prądzie wzbudzenia.



Awatar użytkownika
KrzychuGT
low green GT
low green GT
Posty: 879
Rejestracja: śr lut 04, 2009 17:52
Lokalizacja: Żmigród
Kontakt:

Post autor: KrzychuGT » pt lut 20, 2009 19:18

ja u siebie mierzyłem miernikiem i wyskakiwały takie wartości:
-silnik wyłączony - 12,6V
-po odpaleniu silnika, bez dodawania gazu - JW
-dodanie gazu i po przekroczeniu 1k obr./min - 14,8V
i taka wartość utrzymuje się cały czas (silnik 1z)

czyli dioda wzbudzająca? czytałem gdzieś, że jeśli coś z diodą nie tak to powinna się żarzyć kontrolka ładowania, a w moim przypadku wogóle nie działa...baa nawet na przekręconym kluczyku nie działa (ale to już w innym temacie napisałem)


Panie Boże spraw by mi się chciało tak jak mi się nie chce :grin:
Od GT-ka do CL-a?!

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » pt lut 20, 2009 20:51

witam
Zico63b, dzięki za info, mechanik kiedys mi mowil żebym sie nie przejmował tym. Altek przy ładowaniu mi pokazuje 13,8v na aku, a na naklejce pisze 70A, 14V chyba jest ok?? tak dla upewnienia sie zapytam .

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pt lut 20, 2009 23:03

Tu odpowiedź dla obu Kolegów wyżej piszących: jeśli jedna faza nie pracuje, to napięcie alternator osiąga prawie dobre tylko wtedy alternator włącza się do pracy przy wyższych właśnie obrotach. Z założonych np. 70 amperów - podawane jest tylko 2/3 prądu czyli ok. 46 amperów i to już jest mało. W dodatku, w korku w mieście prąd nie jest uzupełniany. Napięcie to jedno a należy też zmierzyć prąd i to powinien wiedzieć "elektryk".

Jechać można, nawet kilka dni, można też doładowywać akumulator do czasu aż zrobi się cieplej i można będzie się tym zająć. Nie zostawiłbym jednak tego na zasadzie "no nic, będzie miał trochę mniej prądu".



jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » sob lut 21, 2009 11:22

Podepnę się:
Golf MK2 1,3 NZ
Miga mi oświetlenie zegarów (ciemniej, jaśniej, ciemniej, jaśniej, itd :) ).
Aku nowe, ładowanie z alternatora poprawne. Nie było i nie ma problemów z ewentualną sygnalizacją braku ładowania.
Co radzicie?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 135 gości