W tym silniku podstawą jest sprawdzenie wszystkich elementów po kolei (elementy układu zapłonowego, dolot musi być szczelny, odma w stanie super, przepływomierz sprawny, filtry czyste, przepustnica czysta i drożna-kanaliki, szczelny system podciśnienia, pewne wszystkie połączenia elektryczne, niebieski czujnik). Celem tego jest wyeliminowanie wszystkich potencjalnych i stosunkowo tanich w naprawie elementów. Potem czas się zabrać za elementy gorsze w diagnozie: aparat zapłonowy, komputer itd.
Wiem co mówię, ja już jakiś czas doprowadzam sawój silnik do stanu idealnego i przez to wszystko przeszedłem. A problem obrotów nadal jest obecny ale już w mniejszym stopniu - ostatnio był w remoncie alternator.
cvltvs, co do wtrysków - też są do sprawdzenia, ale one raczej nie mają wpływu na falujące obroty, a nawet jeżeli - naprawa jest nie bardzo opłacalna.
PS. lepiej u mechanika co o silniczku krokowym wspominał się nie pokazuj więcej
.
Ja od pewnego czasu tylko i wyłącznie sam robię przy tym silniku bo zauważyłem, że nie ma dobrych specjalistów znających się na tego typu silnikach. Książka w dłoń i po kolei poznawać wszystko z tego silnika - to jest rada.
Pozdrawiam