Problem ze skrzynią biegów Golf 1.6 SR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

przemo.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 20, 2009 10:05
Lokalizacja: Poznań

Problem ze skrzynią biegów Golf 1.6 SR

Post autor: przemo.w » pt lut 20, 2009 10:24

Witam wszystkich,
Proszę o pomoc!!! Kwestia tyczy się Golfa IV 1.6 SR. Wczoraj skrzynia zaczęła hałasować na drugim biegu. Po 40 km jazdy rzęzi każdy bieg! Odgłos taki jakbym pod maską wosił pracującą SZLIFIERKĘ I WIERTARKĘ jednocześnie. Biegi wchodzą, nie szarpie, ale coś się chyba głośno mieli!!! Czy ktoś domyśla się co to może być? Rozglądać się za nową skrzynką czy rozbierać?
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 10:27 przez przemo.w, łącznie zmieniany 1 raz.



haber
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: haber » pt lut 20, 2009 12:37

Rozbierać może uda się uratować kolo talerzowe i atak



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt lut 20, 2009 12:43

Jaki masz przebieg i który rocznik?



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 20, 2009 13:19

a może olej wyleciał? Sprawdź czy skrzynia nie jest mokra... choć jak wyleciał olej przez zimmerung wału to nawet tego nie zobaczysz... Sprawdź stan na korku najlepiej :)



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pt lut 20, 2009 13:27

Jeżeli masz skrzynie na nitach - to może jakiś sie urwał, i dłuższa jazda skończy się totalnym zniszczeniem skrzyni. Może też tylko olej gdzieś uciekł. W każdym razie jechać na warsztat raczej trzeba, żeby zajrzeć pod auto.



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt lut 20, 2009 13:28

Raczej urwało nity w skrzyni. To standard w skrzynkach DUU w 1.6 SR :(



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 20, 2009 14:06

mój 1.6 SR w rodzinie jezdzi od nowości i ma już ponad 160tys najechane i nic.... Może jakaś seria tylko wyszła wadliwa?



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt lut 20, 2009 14:08

djmatys pisze:mój 1.6 SR w rodzinie jezdzi od nowości i ma już ponad 160tys najechane i nic.... Może jakaś seria tylko wyszła wadliwa?
Ponoć problem z nitami wystepował w autach wyprodukowanych do 2001 r.
Chociaż w nowszych nawet jak nie ma nitów to jest sporo problemów z biegami.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » pt lut 20, 2009 14:21

dziwne.. my mamy z początku produkcji (podobno 3'ci mk4 Variant sprzedany na śląsku :grin: ) i działa super :) Ma typowe inne problemy (falujące obroty itd..) ale ze skrzynią nic :)



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » pt lut 20, 2009 14:27

djmatys pisze:dziwne.. my mamy z początku produkcji (podobno 3'ci mk4 Variant sprzedany na śląsku :grin: ) i działa super :) Ma typowe inne problemy (falujące obroty itd..) ale ze skrzynią nic :)
Pewnie zadziałała zasada "jak dbasz, tak masz" ;) Ja ze swoim variantem też już wychodze na prostą poprawiając wszystko czego nie zrobiła poprzednia włascicielka. Ale po zakupie władowałem w niego już ponad 5000 zł :crazy:



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pt lut 20, 2009 15:01

djmatys pisze:mój 1.6 SR w rodzinie jezdzi od nowości i ma już ponad 160tys najechane i nic.... Może jakaś seria tylko wyszła wadliwa?
W 1.6 SR'ach były skrzynie o różnych kodach: DUU, DNZ, DUV, DLP.

Ja mam akurat DLP.



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » pn maja 18, 2009 11:41

przyłącze sie do tego tematu nie wiem jaka mam skrzynie biegów na takim czarnym koreczku pisze mi DKM 014.301.485 ostatnio mechanik powiedział mi ze pada mi mechanizm róznicowy:( po przytrzymaniu prawego koła czuc lekkie poszarpywanie tym tzymanym kołem :( i moje pytanie jak bedzie sie miało ku końcowi jak to rozpoznac???


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » pn maja 18, 2009 12:38

Powiem tak - u mnie i u jednego kolegi było tak, że auto lekko szarpało zawsze w tym samym zakresie obrotów - ok. 2000. U mnie objaw ten był ponad pół roku. Jak pada ci ten mechanizm, to albo już to zrób, albo sprzedaj auto. Jak walnie ząb, to skrzynie całą będziesz musiał wymienić, ew. regenerować - mogą pójść koła od biegów. Nowy mech. różnicowy w serwisie kosztuje tyle, co używana skrzynia. A serwisach, co regenerują, raczej ci tego nie sprzedadzą - to najczęśćiej padający element w tych skrzynkach.
Jeżeli już mechanizm już hałasuje, może być że już coś siue wykruszyło, i tylko czekać kiedy ząb wybije dziure w obudowie lub uszkodzi coś wiecej



Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » pn maja 18, 2009 13:37

on nie szarpie biegi ładnie wchodza od dolnego zakresu obrotów nic nie stuka nie szarpie po wyjsciu na 4 biegu poza 3000 obrotów czuc silne drgania jakby od kół czuc to az na kierownicy przy skręcaniu na zakretach tez czuc jakby koła podskakiwały. lekko poszarpuje tylko wtedy gdy jest w powietrzu na podnosniku i koła kreca sie np na 2 biegu na wolnych obrotach i trzyma mu sie za prawe koło to to koło lekuteńko poszarpuje . jak jade to w skrzyni nic nie słychac nic nie hałasuje lewarkiem nie trzesie nawet grubo ponad 3000 obr jest w jednej pozycji. jak zacznie sie bardziej tłuc i podczas jazdy bede go słyszał to raczej kupie skrzynie regennerowac nigdzie nie chca bo mówia ze bedzie szumiało... wymienie moze przeguby moze to one powoduja takie drgania ze az kierownica trzesie. za auto nie wezme wiele wiecej jak 10, 11 tys silnik jest zdrowy na 15 tys bierze nie całą litre oleju , skrzynia kosztuje około 1500 pojezdze jeszcze troche zobacze co sie bedzie działo.
a i gdzie moge znalezc kod skrzyni i oznaczenie jakie mam
Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 13:44 przez dimmer, łącznie zmieniany 3 razy.


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 371 gości