MK3 - brak ssania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
macil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: pt lis 11, 2005 14:35
Lokalizacja: Kwidzyn

MK3 - brak ssania

Post autor: macil » sob gru 17, 2005 21:31

Witam

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pytam Was szanownych forumowiczów.
Mój szwagier ma MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowym.
Kiedy rano odpala go na zimnym silniku, to przez jakiś czas chodzi nierówno. Jak się trochę rozgrzeje to jest OK
Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
Czy może ktoś mi powiedzieć czy to normalne?

Dzieki i pozdrawiam



Awatar użytkownika
neo25-pk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 01:46
Lokalizacja: LESZNO...WLKP
Kontakt:

Post autor: neo25-pk » sob gru 17, 2005 22:28

Ja tez tak mam...po odpaleniu silnika wejdzie na ok. 2000 obr/min i potem schodzi na ok.950obr/min. Niewiem sam czemu sie tak dzieje ale mi to nie przeszkadza. Silnik nie szarpie , nie przygasa, ładnie się zbiera. To tyle...może inni się wypowiedzą na ten temat.


Pilnie kupię osłone rozrządu (górną boczna pokrywę, plastik) !!!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob gru 17, 2005 23:03

Komputer steruje pracą silnika i sam ustala wzbogaconą dawkę paliwa przy tych samych obrotach co silnik ciepły. Gdyby komp nie podniósł dawki paliwa to auto by zgasło, a tak to chodzi jak na ssaniu ale ma wolne obroty i nie wyje.



RYBA22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:47
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: RYBA22 » ndz gru 18, 2005 11:45

zgodze sie tu z przedmowca mozna by sie pokusic o wymiane swiec i kabli



Adam_Zabrze
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 29, 2005 22:02
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adam_Zabrze » ndz gru 18, 2005 11:47

macil pisze:Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
BTW - jakie są "normalne" wolne obroty dla Golfa3 1.4 ? Mam wrażenie, że w moim aucie 1000 to optimum, natomiast przy 900 już da się wyczuć lekkie wibracje...


Aus Liebe zum Automobil.

sali_sal
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 26, 2005 00:32
Lokalizacja: OLSZTYN

Re: MK3 - brak ssania

Post autor: sali_sal » ndz gru 18, 2005 16:27

macil pisze:Witam

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc pytam Was szanownych forumowiczów.
Mój szwagier ma MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowym.
Kiedy rano odpala go na zimnym silniku, to przez jakiś czas chodzi nierówno. Jak się trochę rozgrzeje to jest OK
Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
Czy może ktoś mi powiedzieć czy to normalne?

Dzieki i pozdrawiam
Miałem podobna sytuacje(ten sam model MK3 1.4 na wtrysku jednopunktowy) i kombinowalem co to moze być. wreszcie padl mi kompletnie czujnik temperatury płynu ( caly czas wysokie obroty). PO wymianie wszystko znikło, pali ładnie, trzyma obroty na biegu jałowym ok 820. czujnik taki mozna kupic n aallegro za aok 30 zl badz w salonie ok 80 zl.
:okej:

[ Dodano: Nie Gru 18, 2005 15:29 ]
Adam_Zabrze pisze:
macil pisze:Co mnie jednak zastanawia to to, że obroty silnika się nie zmieniają (czy jest zimny czy ciepły, cały czas normalne około 900), tak jakby nie działało ssanie.
BTW - jakie są "normalne" wolne obroty dla Golfa3 1.4 ? Mam wrażenie, że w moim aucie 1000 to optimum, natomiast przy 900 już da się wyczuć lekkie wibracje...
normalne wolne obrotoy na biegu jałowym to od 750 do 850



Awatar użytkownika
blackwhite
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
Lokalizacja: Dumfries
Kontakt:

Post autor: blackwhite » ndz gru 18, 2005 17:00

Ja mam na wolnych obrotach tylko 600 rpm :bigok:


Black

marqess87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 09, 2008 12:19
Lokalizacja: Kaliszkowice
Kontakt:

Post autor: marqess87 » ndz kwie 04, 2010 11:52

Mi pojawił się znów inny problem,mój golf z tym samym silnikiem przestał wogóle odpalać gdy jest zimny,natomiast ciepły odpali normalnie,jak zimny mogę go uruchomić tylko przez zaciągnięcie. Pierwsze info jakie dostałem to zepsuta grzałka paliwa we wtryskiwaczu. Ale druga informacja to właśnie o tym czujniku ssania,chciałbym tylko prosić o jakieś info lub foto gdzie ten czujnik się znajduje
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 12:50 przez marqess87, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz kwie 04, 2010 12:01

Przejrzyj na początek układ zapłonowy ,świece ,kable ,kopułka ,palec,bo raczej tu problem.



marqess87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 09, 2008 12:19
Lokalizacja: Kaliszkowice
Kontakt:

Post autor: marqess87 » ndz kwie 04, 2010 12:54

Świece i kable mam nowe a aparat już był sprawdzany. Więc dalej nie wiem w czym tkwi problem. Poczytałem jeszcze trochę i dowiedziałem się że przyczyną może być też czujnik temperatury cieczy,z tym że jedni mówią że mam odpiąć od niego przewody i próbować zapalić,tak też zrobiłem i bez różnicy ale myślę że odpięcie przewodów to i tak bez sensu bo komputer tak i tak nie dostaje sygnału od czujnika. Pokusiłbym się o nowy czujnik ale nie wiem czy to akurat jest ten problem
Ostatnio zmieniony ndz kwie 04, 2010 13:00 przez marqess87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz kwie 04, 2010 13:15

Jak odpinałeś kable z czujnika temp.cieczy i nie palił zimny to nie w nim problem.Podmień jeszcze cewkę zapłonową i aparat zapłonowy jak masz możliwośc.



marqess87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 09, 2008 12:19
Lokalizacja: Kaliszkowice
Kontakt:

Post autor: marqess87 » pn kwie 05, 2010 11:22

No i u mnie sprawa zrobiła się bardzo skomplikowana,nie chodzi o żaden czujnik ani aparat zapłonowy ani nic z tych rzeczy,co się okazało,na dwóch tłokach mam słabe ciśnienie. Więc teraz to już tylko rozbiórka i grubszy remont mnie czeka :grrr:
Ostatnio zmieniony pn kwie 05, 2010 11:23 przez marqess87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn kwie 05, 2010 12:15

macil pisze:tak jakby nie działało ssanie.
A czy mono wtryski maja ssanie?:/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn kwie 05, 2010 13:04

Każdy silnik benzynowy ma układ wzbogacający mieszankę i na ogół podnoszący troszkę obroty na zimnym silniku. Ten układ zwyczajowo zwiemy ssaniem, nazwa wywodzi się jeszcze z silników gaźnikowych. Więc niema w określeniu błędu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 163 gości