GTI - seryjny wydech

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SuperBEE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Luboń /Poznań
Kontakt:

GTI - seryjny wydech

Post autor: SuperBEE » czw lut 19, 2009 20:07

Witam , mam dylemat ,otóż w moim golfiku gti 8v 90r po poprzednim włascicielu została przelotówka i końcówka szportowa chyba supersprinta. Chce to zamienić na seryjny układ wydechowy.
Silnik to 1.8 PF 8v 107hp i teraz nie wiem czy zamontować komplet jak do silnika PF czyli tak:

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09009370

http://allegro.pl/item560557254_tlumik_ ... _inne.html
http://allegro.pl/item544439174_tlumik_ ... abrio.html
a zamiast katalizatora wstawić rure.

Czy zmontować układ taki jak w silniku PB 112hp:

http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... r=09009450

części te same plus dodatkowy tłumik początkowy
http://allegro.pl/item549864681_tlumik_ ... i_1_8.html

Te silniki się niczym nie różnią od siebie oprócz braku katalizatora w pb a kata napewno nie będe montował. Jeżeli zdecydował bym się na drugą opcje to musiał bym zmienić jeszcze rure od kolektora do początkowego tłumika ,tylko pytanie czy warto się w ogóle w drugą opcje bawić dla 5hp. Wszelkie sugestie mile widziane.

Pozdro.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 19, 2009 20:15

Te silniki się niczym nie różnią od siebie oprócz braku katalizatora
i lambdy

tylny i środkowy wstaw taki jak jest przewidziany do PFa.
A jesli chodzi o ten fragment z katem to zastąp go prostą rurka, zrób tylko miejsce na labdę mniej wiecej tam gdzie była bo nie bez znaczenia jest jej odległość od silnika.
Montaż dodatkowego tłumika wstępnego mija się z celem. Wiele go tym łumikiem nie wyciszysz a chyba nie sądisz że te katalogowe 5KM wynika właśnie z faktu występowania bądź braku tego tłumika dodatkowego? A więc o dodatkowym zapomnij , szkoda kasy.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 19:18 ]
SuperBEE, jak wyjmiesz wydech to co z nim robisz?
Moze chcesz się pozbyć tego co zostanie?
Chodzi mi o fragment rury ktora idzie zamiast tlumika srodkowego. (ja idę z drugą stronę)
Moze mógłys nagrać komórką dzwięk z wydechu?? byłbym mega wdzięczny pzdr
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 20:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
SuperBEE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Luboń /Poznań
Kontakt:

Post autor: SuperBEE » czw lut 19, 2009 20:33

sas_gti pisze: chyba nie sądisz że te katalogowe 5KM wynika właśnie z faktu występowania bądź braku tego tłumika dodatkowego?
No wlaśnie myślałem że to przez brak katalizatora który imo troche przytyka silnik ,PB jest chyba na bene 98? to stąd się bierze ta różnica w mocy?

sonda lambda jest wkręcona na wysokości kata? kurcze nie wiem jak to u mnie wygląda bo pod auto jeszcze dokładnie nie zaglądałem.
Generalnie hałas mi nie przeszkadza zbytnio tylko podejrzewam ,że na takiej przelotówce auto traci troche na mocy ,niestety nie mam możliwości porównania a specjalnie na hamownie nie pojade.
Jutro po pracy nagram dźwięk z wydechu ,jeżeli będe zmieniał to to co zostanie pozbęde się / sprzedam.
Ostatnio zmieniony czw lut 19, 2009 20:36 przez SuperBEE, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 19, 2009 20:44

lambda jest wkręcona w katalizator na jego samym początku. Musisz ją wyrkęcic jesli wykręcasz kata i wpawać mocowanie do rury którą zastąpisz kata.
Co do kata to pomiętaj że używki skupują. Tłumikarz powinien wziąć go w rolziczeniu za jakieś 50-100 zł.
Jak bedziesz sprzedawał wyciagniety wydech to daj znać. Ja tu zajrzę jutro żeby posłuchać jak to chodzi :) bo mnie ciekawi
To prawda ze zbyt wolny wydech w wolnossaku to nie za dobrze, moze ci się dobrze wydawać.
A te 5 KM wiecej w PB to nie tyle przez brak kata co przez program w ECU ktore nie musi korygować nadmiaru powietrza uwzględniając sygnał z lambdy tak jak to robi ECU z PFa. Wiec zmiana ECU plus wywalenie kata to dopiero nam da te 5KM.



Awatar użytkownika
SuperBEE
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 16:20
Lokalizacja: Luboń /Poznań
Kontakt:

Post autor: SuperBEE » pt lut 20, 2009 18:06



dźwięk troche przerywa , ale trudno ,moja kamerka zbyt rewelacyjna nie jest.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 20, 2009 18:20

dzięki za fatygę, fajnie brzmi !
Jak bedziesz sprzedawał to co wyjmiesz to się odezwij.
Może końcowego nie koniecznie będę brał ale ten fragment co masz od kata do końcowego mnie najbardziej interesuje. thx
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 18:24 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 266 gości