Skrzynia biegów i 2 bieg

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » czw lut 19, 2009 14:27

Jak wstawisz auto na kanał, to będzie widać czy na nitach czy na śrubach. Tak bynajmniej oceniał to mój mechanik, jeszcze zanim wyjmował skrzynie.



RAFI-R19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt cze 22, 2007 19:21
Lokalizacja: RADLIN

Post autor: RAFI-R19 » pt lut 20, 2009 21:40

ciekawe jak to zobaczyc moze przez korek spustowy cos widac :food:



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lut 22, 2009 02:13

Jacek75 pisze:Jest to układ jezdny bo jak wcisnę sprzęgło to też buczy
Opony



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » ndz lut 22, 2009 05:15

Zastanawia mnie jak było ze skrzyniami DLP, bo taką mam akurat w swoim Golf'ie z 1998 roku, czytałem dużo tematów i wszyscy piszą ogólnie o skrzyniach do 2001 roku, ale nikt się nie wypowiadał właśnie o skrzyni DLP, tylko DUU, DUV, ERT.
DLP na pewno jest też na nitach a czy przeszła akcję serwisową to już można tylko mieć cichą nadzieję.
U mnie jedynka cieżko wchodzi przez pierwsze 2 minuty, jak odpalę auto i odśnieżę to akurat już wchodzą dobrze.

Mam link, który może uspokoi zwłaszcza tych, którym biegi nie chcą lekko wchodzić na zimnym silniku:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_n ... mrozu.html
Ostatnio zmieniony ndz lut 22, 2009 05:31 przez Jazz_Blue, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz lut 22, 2009 21:38

Tomasz Żaguń pisze:
Jacek75 pisze:Jest to układ jezdny bo jak wcisnę sprzęgło to też buczy
Opony
Dzieki ale nie, letnie i zimowe to samo.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » ndz lut 22, 2009 21:41

Jacek75 pisze:bo nie reagują na zakręty
to nie znaczy że są ok ale to ciężko sprawdzić .



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » ndz lut 22, 2009 21:41

Jazz_Blue pisze:Zastanawia mnie jak było ze skrzyniami DLP, bo taką mam akurat w swoim Golf'ie z 1998 roku, czytałem dużo tematów i wszyscy piszą ogólnie o skrzyniach do 2001 roku, ale nikt się nie wypowiadał właśnie o skrzyni DLP, tylko DUU, DUV, ERT.
DLP na pewno jest też na nitach a czy przeszła akcję serwisową to już można tylko mieć cichą nadzieję.
U mnie jedynka cieżko wchodzi przez pierwsze 2 minuty, jak odpalę auto i odśnieżę to akurat już wchodzą dobrze.

Mam link, który może uspokoi zwłaszcza tych, którym biegi nie chcą lekko wchodzić na zimnym silniku:

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_n ... mrozu.html
DLP to ten sam typ 02k, ale nigdzie nie ma o niej słowa. Śpij spokojnie.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » sob lut 28, 2009 00:06

Ja mam DSB w swoim 1.4 podobno też może być na nitach ale narazie jest ok. Może fryc był na akcji serwisowej bo podobno była. Musze odszukać swoją książkę serwisową może będzie jakiś wpis o tej naprawie



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » wt kwie 14, 2009 12:42

No do dziś mnie szlag trafił. Mechanik skrzynie przy remoncie pół roku temu skrzynbie rozbierał, robił, i stwierdził że jest na śrubach. Ostatnio zaczął olej się z nij lać - dziś tel. że jednak była na nitach, bo sie jeden zerwał i zrobił miał z układu różnicowego i zrobił dziurę w obudowie... Po prostu ZA#%$#$%^E... Nie dość że świeżo po remoncie, to teraz szukać musze drugiej skrzyni...

Pytanie co temat przerabiali - Macie jakiś godny zaufania warsztat/zakład, co sprzedaje regenerowane skrzynie? Ktoś dał mi namiar na jeden ponoć dobry, ale skrzynia jak moja to koszt tam 2500zł. Widziałem ceny od 1200zł, więc różnica jest znaczna.
Może ktoś polecić coś?

I jeszcze jedno - u mnie silnik AKL, rok prod. 2000, modelowo wg. WIN 2001, skrzynia DUU. Czy inna skrzynia bez problemu podejdzie do tego silnika i tego sprzęgła (nowe)?
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 12:44 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » wt kwie 14, 2009 13:22

no to ładnie cię załatwił czyli z tym mechanikiem musisz się rozstać.Jak juz miał skrzyniuę wyjetą i rozebraną to grzech tych nitów nie wywalić. zonbacz na www.autoskrzynia.pl moze tam coś znajdziesz
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 13:23 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » wt kwie 14, 2009 13:30

Dlatego jestem na niego wściekły.. Specjalnie o te nity go pytałem, jak bym wiedział że są, to od razu kazał bym je wymieniać, koszt był by niewielki, a teraz za nową skrzynie muszę dać tyle co za części do remontowania starej.. Normalnie ręce mi opadły..
Właśnie sam też znalazłem tą stronę co podałeś, ceny widzę bardzo ok, ok . 1200 po zdaniu starej, tylko że 1mc gwarancji rozruchowej to niedużo.. Chyba trzeba się będzie rozstać z tym autem i to jak najszybciej..
Zaraz dzwonie na ten warsztat. Jak by ktoś jeszcze miał jakieś doświadczenia z wymianą skrzyń, i kogoś poleca/nie poleca to proszę o jakiekolwiek info, bo sprawę muszę jak najszybciej załatwić..
Ostatnio zmieniony wt kwie 14, 2009 13:30 przez Pablitto, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr kwie 15, 2009 00:08

Pablitto pisze:Chyba trzeba się będzie rozstać z tym autem i to jak najszybciej..
e tam zrobisz skrzynię i będziesz śmigał :grin:



michasbroda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: ndz sie 31, 2008 15:11
Lokalizacja: błonie

Post autor: michasbroda » wt kwie 28, 2009 20:00

witam. ja też posiadam skrzynię duu , przebieg 145000, i jak narazie odpukać nic wielkiego się nie dzieje. są czasami problemy z 1 i 2, więc moje pytanie brzmi : co robić z nitami?
zostawić czy wymieniać ?

mk4 1.6 sr 1999 r.
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 20:01 przez michasbroda, łącznie zmieniany 1 raz.



robmig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 18:24
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Post autor: robmig » wt kwie 28, 2009 21:04

michasbroda pisze:witam. ja też posiadam skrzynię duu , przebieg 145000, i jak narazie odpukać nic wielkiego się nie dzieje. są czasami problemy z 1 i 2, więc moje pytanie brzmi : co robić z nitami?
zostawić czy wymieniać ?

mk4 1.6 sr 1999 r.
wiedz na kanał jak był na akcji serwisowej to powinein miec nalepke.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości