Drgania silnika, nierówna praca, błąd czujnika ciśnienia atm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robak1011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 10, 2009 23:59
Lokalizacja: Gdańsk

Drgania silnika, nierówna praca, błąd czujnika ciśnienia atm

Post autor: robak1011 » śr lut 11, 2009 00:27

Witam,
3 dni temu Golf MK4 1,6 16V 2002r. zaczął szarpać, silnik na niskich obrotach wpadał w drgania, naturalnie spadła moc silnika, pojawiła się kontrolka silnika, mrugająca i stale występująca. Diagnoza była następująca na Vagu, problem 3 cylindra, nadmienię, że już 2 razy miał ten problem w przeciągu 2 lat :) i problem przepustnicy.
Cewka zapłonowa została wymieniona, plus wszystkie świece, aby nie było przebić, przepustnica wyczyszczona, silnik krokowy nastawiony lepiej.
Auto przeszło także adaptację, niestety obroty jeszcze wahają się w okolicach 1100-1200, czasem zejdą do poziomu około 900. Zauważyłem, że jak naciskam hamulec i go puszczam, obroty delikatnie wzrastają, CZEMU?
Dodatkowo wyskoczył błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego, co można na to poradzić? Być może dalej jest problem na przepustnicy...
Dziękuję bardzo za odpowiedź



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 11, 2009 09:52

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=212247

W związku z powyższym poszukałbym nieszczelności w okolicach filtru powietrza, korka wlewu oleju, odpowietrzenia (odmy) i zaworu EGR, przewody schodzą się do przepustnicy i rozpięcie któregokolwiek z nich daje taki efekt.
Co do błedu na 3 cylindrze, to na ogół cewka, świeca lub uszczelnienie przy wtryskiwaczu, sprawdzić w ostateczności kompresję na tym cylindrze.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

robak1011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 10, 2009 23:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: robak1011 » czw lut 12, 2009 23:48

Witam,
problem zniknął, najprawdopodobniej przepustnica potrzebowała trochę czasu na pełną adaptację. Teraz obroty wynoszą ok. 850 na biegu jałowym.
Pozdrawiam,
Robert



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pt lut 13, 2009 17:34

Na rozgrzanym silniku (90 stopni) zakres obrotów jałowych 640-720 obrotów.

W takim razie odpalano silnik przy zdjętym filtrze i/lub korku oleju i/lub odpowietrzeniem od wlewu (mały zaworek i rurka) jak robione było z cewką - to powoduje wyskoczenie błędu ciśnienia.
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 17:36 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: wojo9 » śr lut 18, 2009 13:11

Witam serdecznie.Chciałbym podpiąć się do tego tematu.Otórz w moim MK4 1.6 16V 2000r,pojawił się podobny problem,z tym że u mnie najpierw zapalił się EPC a później CHECK.Błąd czujnika ciśnienia atmosferycznego.Przed wykasowaniem błędu objawy niby ustąpiły,a kasowanie błedu pomogło tylko na chwilę,kontrolki dalej się zapalają.Parę dni wcześniej zaślepiłem zawór EGR.Czy może to mieć coś wspólnego i czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik ciśnienia atmosferycznego.Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 18, 2009 20:24

Czujnik ciśnienia w benzynie jest w kolektorze ssącym. Błąd oznacza gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym (lewe powietrze). W benzynie nie wolno zaślepiać EGR (sorry nie sprawdziłem co to AUS)


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: wojo9 » śr lut 18, 2009 21:50

Dzięki za cenne rady.Na pewno skorzystam.AUS jest to silnik wkładany dosyć krótko,bo od maja 2000 do połowy chyba 2001r.,jest to zmodernizowana wersja ATN.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 18, 2009 22:17

Obrazek

5 to czujnik rzeczony, do sprawdzenia szczelnosc: 32 (idzie do pokrywy przy wlewie oleju), 20 lub 20a w zaleznosci od modelu i wersji egr - 13, 13a no i filtr który leży na 11
Ciągły błąd ciśnienia może być od zaślepionego/uszkodzonego EGR
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 22:22 przez Jacek75, łącznie zmieniany 2 razy.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

wojo9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt lis 25, 2008 11:10
Lokalizacja: PABIANICE

Post autor: wojo9 » czw lut 19, 2009 07:38

Dzięki za schemat i dalsze wyjaśnienia.Bardzo mi to pomoże w usunięciu usterki.Domyślam się że chodzi o 6 w niebieskim kółeczku a nie 5.Chyba że coś pomieszałem.Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 434 gości