napiecie po zapłonie :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

napiecie po zapłonie :)

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 17:55

Witam

gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]

[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
dodam ze samochód to MK2 silnik JR nowa instalacja ;]


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » śr lut 18, 2009 19:33

Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 19:37

abrams pisze:gdzie ewentualnie się wpiąć ?? albo co ewentualnie przerobić ?? aby uzyskiwać napięcie dopiero po wzbudzeniu alternatora ;]

[ Dodano: 18 Lut 2009 16:56 ]
Co chcesz osiągnąć albo czym sterować? W zależności od tego co odpowiesz spróbuje podrzucić jakieś pomysły

[ Dodano: 18 Lut 2009 18:39 ]
I jeszcze jedno czy patent ma być ogólny, czy tylko do auta i silnika z profilu.


JaroW

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 19:43

robertrog pisze:Jeżeli dobrze rozumiem,to chcesz mieć napięcie dopiero po urochomieniu silnika.Jedyne miejsce które mi przychodzi do głowy ,to przewód którym płynie prąd z alternatora do akumulatora.
tam nic nie zrobisz bo w tym kablu masz zawsze napięcie , no chyba że zrobisz sobie układ elektroniczny który zasteruje Ci jakimś przekaźnikiem w czasie wzrostu napięcia jak zaczyna ładować , ale to nie takie proste , lepiej coś z kontrolka ładowania , jak silnik nie chodzi to masz na kontrolce plus i minus , po uruchomieniu silnika zanika minus i pojawia sie drugi plus , kontrolka gaśnie



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 19:50

Dioda lub tyrystor powinny załatwić sprawę, co nie zmienia faktu, że moje poprzednie pytania są dalej aktualne.
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 20:07 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 20:13

co chce uzyskać?? chce uzyskać aby dopiero po odpaleniu napięcie szło na

takie wskaźniki :)

bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje...


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 20:38

Coś komplikujesz ponieważ na elektrozaworze pompy masz cały czas + bo inaczej by nie zapalił. + ten wychodzi ze stacyjki do skrzynki bezp. i nie zanika przy starcie
Jak chcesz mieć napięcie włączane wraz z rozpoczęciem ładowania można użyć tyrystora, którym będzie sterowało po przez rezystor napięcie idące na kontrolkę ładowania, lub po przez diodę i rezystor napięcie wzięte bezpośredni z uzwojenia stojana alternatora, tylko po co tak komplikować.


JaroW

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lut 18, 2009 20:41

abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 20:43

na czarnym po stacyjce , tak samo nie zanika



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 20:55

To właśnie miałem myśli co koledzy napisali, a jak byś bardzo upierał z tym zasilaniem po rozpoczęciu ładowania, a coś takiego jak tyrystor cię przeraża to zawsze możesz próbować wysterować przekaźnik w sposób zbliżony jak to opisałem z tyrystorem. Tylko w sumie po co?


JaroW

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » śr lut 18, 2009 21:07

Paweł Marek pisze:
abrams pisze:bo normalnie jeśli podepnę to one po przekręceniu kluczyka odpalają się poczym zanika napięcie gdy rozrusznik startuje..
podpinaj pod plus po zapłnie czarny kabel a nie pod linię x czyli żółto czarny. W czarnym napięcie jest cały czas po przekręcenu kluczyka bez przerwy przy zapalaniu
tylko czy wskaźniki mając mniej niż 12 V nie wyłączą się ?


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 21:12

tam nie masz mniej niż 12V

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » śr lut 18, 2009 21:19

miś fazi pisze:tam nie masz mniej niż 12V

[ Dodano: 18 Lut 2009 20:13 ]
tam masz cały czas pełne napięcie aku po przekręceniu kluczyka , nawet w momencie rozruchu
No, z tym to bym raczej polemizował. W dieslu na grzejących świecach?


JaroW

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr lut 18, 2009 21:22

no , daj spokój to co za akumulator by był :bajer: na rozruchu nie spada poniżej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 363 gości