po postoju nie chce odpalic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

po postoju nie chce odpalic

Post autor: jarzo » śr lut 18, 2009 14:28

hej!

wczoraj pojawil sie taki problem. golf mk2 1.3 NZ lpg - po nocnym postoju ledwo odpalil po ok 10 kreceniach. wczesniej odpalal zawsze na dotyk.
po odpaleniu jechal bez problemu i na benzynie i na gazie.
zostawilem go pozniej na 8 godzin. musialem dwa razy dluzej pokrecic ale odpalil. zgasilem od razu i zakrecilem ponownie - odpalil. dzisiaj po nocce znowy 10 krecen ale tym razem nic. nie startuje ani z benzyny ani z lpg.
na mechanice znam sie powiedzmy z grubsza ;) stawiam na cos zaplonem. nie moglem niestety sprawdzic iskry - chwilowo nie mam drugiej pary rak do pomocy. czy moglibyscie mnie pokierowac co posprawdzac w pierwszej kolejnosci? co moze byc przyczyna?

z gory dzieki!!



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 18, 2009 14:43

Jak dla mnie kable zapłonowe i kopułka zawilgotniały, weź je do domu i wysusz. Wtedy je załóż i odpal brykę.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » śr lut 18, 2009 14:59

Xabingo pisze:Jak dla mnie kable zapłonowe i kopułka zawilgotniały, weź je do domu i wysusz. Wtedy je załóż i odpal brykę.
tak zrobie. ale tez mnie to zastanawia, poniewaz gdy auto juz udalo sie odpalic (zimne, po dlugim postoju) i gdy je od razu zgasilem, to przy probie ponownego rozruchu prawie od razu odpalal. fakt faktem, ze nawet wtedy nie odpala tak jak kiedys "na dotyk".



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 18, 2009 15:11

jarzo pisze:tak zrobie. ale tez mnie to zastanawia, poniewaz gdy auto juz udalo sie odpalic (zimne, po dlugim postoju) i gdy je od razu zgasilem, to przy probie ponownego rozruchu prawie od razu odpalal. fakt faktem, ze nawet wtedy nie odpala tak jak kiedys "na dotyk".
No bo przez kable idzie prąd i on "usuną" wilgoć. To normalne.
Tanie kable mają w sobie jeden cieniutki drucik i przez to tak ciężko odpala. Jak byś miał wysokiej jakości kable typu BERU lub NGK (tam jest już wiązka kabli i często miedzianych) to nie miał byś takich problemów.

A dawniej jak stał na mrozie to odpalał bez problemu za pierwszym razem?


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » śr lut 18, 2009 15:16

Xabingo pisze:
jarzo pisze:tak zrobie. ale tez mnie to zastanawia, poniewaz gdy auto juz udalo sie odpalic (zimne, po dlugim postoju) i gdy je od razu zgasilem, to przy probie ponownego rozruchu prawie od razu odpalal. fakt faktem, ze nawet wtedy nie odpala tak jak kiedys "na dotyk".
No bo przez kable idzie prąd i on "usuną" wilgoć. To normalne.
Tanie kable mają w sobie jeden cieniutki drucik i przez to tak ciężko odpala. Jak byś miał wysokiej jakości kable typu BERU lub NGK (tam jest już wiązka kabli i często miedzianych) to nie miał byś takich problemów.

A dawniej jak stał na mrozie to odpalał bez problemu za pierwszym razem?
nawet jak bylo ostatnio -20 stopni. palil na dotyk. "cyk" i jade :)



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » śr lut 18, 2009 15:34

nawet jak bylo ostatnio -20 stopni. palil na dotyk. "cyk" i jade :)
Ok, to zrób tak jak mówię i daj znać...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

jarzo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 30, 2008 17:57
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jarzo » pt lut 20, 2009 21:35

Xabingo pisze:
nawet jak bylo ostatnio -20 stopni. palil na dotyk. "cyk" i jade :)
Ok, to zrób tak jak mówię i daj znać...
Przyczyna: przepalony wtyk w cewce zapłonowej - cewka do wymiany.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości