Regulator ogrzewania ustawiam na min , temp szybko rosnie osiąga 90 stopni , Natomiast gdy włańczam ogrzewanie na maxa temp spada do 70 , 80 , włańczam na min to znowu sie podnosi powoli do 90oC Wszystko przy jezdzie 40 50 km/h Na odcinku 10km Przy jezdzie w miesice .
Termostat wymieniany , napewno sprawny.
Czy regulacja temp wew ogrzew ma jakiś wpływ ? tak powinno sie dziac ?
[ Dodano: Sob Gru 17, 2005 00:38 ]
Z góry dziękuje za odpowiedz.
Czy regulacja temp ogrzewania wew ma wpływ na temp silnika?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Oczywiście, że ma wpływ. Nagrzewnica działa podobnie jak chłodnica tylko, że powietrze ogrzewa kabinę pasażerską. Oczywiście wszystko zależy również od temperatury otoczenia, stanu silnika i układu chłodzenia. W moim pasacie jest większa chłodnica niz seryjnie i w duże mrozy gdy włączę ogrzewanie na maks, potrafi bardzo wychłodzic silnik, natomiast w busie jest wszystko w stanie perfekcyjnym i nawet po włączeniu ogrzewania na maksa temperatura spada ale tylko o parę stopni. Jeśli uważasz, że temperatura jest za niska spróbuj włożyć kawałek tektury przed chłodnicę i powinien grzać się bardziej.
nawrotvw: napisales, ze w pasku masz wieksza chlodnice i ze jak wlaczasz ogrzewanie, to Ci spada temperatura silnika, chyba miales na mysli nagrzewnice... wieksza chlodnica nie powinna miec wiekszego wplywu na niepozadany spadek temperatury bo jest cos takiego, jak maly i duzy obieg... dawanie tekturki nie ma sensu i nic nie da, jak masz dobry termostat
Za to sie zgadzam, ze wlaczone ogrzewanie ma wplyw na na temperature silnika a szczegolnie na czas jej osiagania bo nagrzewnica dziala jak chlodnica, szczegolnie przy wlaczonej dmuchawie

Za to sie zgadzam, ze wlaczone ogrzewanie ma wplyw na na temperature silnika a szczegolnie na czas jej osiagania bo nagrzewnica dziala jak chlodnica, szczegolnie przy wlaczonej dmuchawie

Większa chłodnica robi swoje w zimie. Jak miałem jeszcze 1,6 to wymieniłem chłodnicę na używkę od 1,6 TD i ta była o 15 cm większa, a teraz wrzuciełm silnik 1,3 i ta stara chłodnica od 1,6 TD jest dwa razy wieksza niż była w 1,3l. Przy temperaturze minusowej silnik nie nagrzewa się i ma połowę temperatury właściwej, nie mówiąc już, że w środku po włączeniu ogrzewania jest po prostu zimno. Termostat był OK i dopiero po zakryciu chłodnicy trzyma optymalną temperaturę.Goofi pisze:nawrotvw: napisales, ze w pasku masz wieksza chlodnice i ze jak wlaczasz ogrzewanie, to Ci spada temperatura silnika, chyba miales na mysli nagrzewnice... wieksza chlodnica nie powinna miec wiekszego wplywu na niepozadany spadek temperatury bo jest cos takiego, jak maly i duzy obieg... dawanie tekturki nie ma sensu i nic nie da, jak masz dobry termostat![]()
Za to sie zgadzam, ze wlaczone ogrzewanie ma wplyw na na temperature silnika a szczegolnie na czas jej osiagania bo nagrzewnica dziala jak chlodnica, szczegolnie przy wlaczonej dmuchawie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości