2 problemy, skrzynia i wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
darwaz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 982
Rejestracja: ndz paź 19, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

2 problemy, skrzynia i wolne obroty

Post autor: darwaz » wt lut 17, 2009 01:58

Witam.Mam 2 bardzo uciążliwe problemy z moim MK1(silnik 2.0 ABF od golfa MK3 GTI).

Pierwszy dotyczy wolnych obrotów.Czasami zdarza się ( zupełnie losowo i przypadkowo) że po odpaleniu silnika obroty zaczynają wariować, skaczą od około 500 do 1500 , podczas jazdy na wolnych obrotach jest podobnie, po przekroczeniu pewnej granicznej prędkości obrotowej przestają wariować ale auto bardzo źle reaguje na gaz, samo utrzymuje obroty, skokowo zmienia się odpowiedź, lekko puszczam gaz a on spada jakbym puścił do zera, potem znowu wariuje.Od byłego właściciela usłyszałem, że to może być potencjometr przepustnicy, z ciekawości na działającym silniku zdemontowałem go z przepustnicy i ręcznie nim obracałem, nie było na to żadnej reakcji na wolnych obrotach więc chyba to nie to ma wpływ na tą usterkę.Pomyślałem też że może to być wina silnika krokowego( wygląda jak nowy ), więc sprawdziłem co się stanie jak go zdejmę całkowicie i zostawię otwarty nieregulowany dopływ powietrza na wolnych obrotach.Auto zaczęło wariować tak samo jak wtedy kiedy się waliło coś.I teraz moje pytanie. Czy to w takim razie wina silniczka? Czy może regulator wolnych obrotów wpada w drgania niegasnące?Z jakich czujników i elementów którymi reguluje komputer korzysta podczas ustalania prędkości na wolnych obrotach?


2 gie pytanie dotyczy skrzyni ( od MK1 gti pirelli 5 biegowa ze szperą).

Krótko mówiąc nie wchodzi mi 2 gi bieg.Dokładniej to wchodzi ale na postoju i przy bardzo wolnej jeździe( jakieś 5-10 na godzine) , jak tylko jadę szybciej to zaczyna zgrzytać przy próbie zmiany.Próbowałem szukać biegu w prawo i lewo z nadzieją że się gdzieś rozregulowało, ale nic z tego.
Ostatnio zmieniony wt lut 17, 2009 01:59 przez darwaz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dj241
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 14:14
Lokalizacja: Knyszyn / Białystok
Kontakt:

Post autor: dj241 » wt lut 17, 2009 08:56

co do 1 problemu to jeszcze sprawdził bym przepływomierz.
a co do 2- to raczej synchronizator 2 biegu


mój potworek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=211569

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt cze 19, 2009 08:50

dj241 pisze:co do 1 problemu to jeszcze sprawdził bym przepływomierz.
Wiem, że temat sprzed 4 miesięcy ale nie mogę się powstrzymać przed skorygowaniem.
Bzdura, ABF nie ma przepływomierza!

A co było to może napisze autor posta.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości