Wadliwość silnika 2.5 TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Wadliwość silnika 2.5 TDI

Post autor: Ryba266 » pn lut 16, 2009 21:05

No wlasnie jak to jest z wadliwoscia tych silnikow. Czytalem gdzies ze te 150KM sa najgorsze
te 163 i 180KM troche lepsze a najlepiej od kwietnia 2003 roku. Co o tym sadzicie jak z wlasnych doswiadzen??



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » pn lut 16, 2009 21:15

Nieudane są silniki o pojemności 2,5 TDI i mocy
150 KM ponieważ jest to ich pierwszy wypust.
Siadaja tam wałki rozrządu. Natomiast te o mocy
180 KM maja wałki już bardziej utwardzone i
rzekomo nie ma takich awarii. Faktem jest ze te o
pojemności 1,9 sa bardziej wytrzymałe poniewaz
jest to juz stara i sprawdzona konstrukcja.

Silnik na pewno nie bedzie mniej palił niż 1.9-
fizyki nie oszukasz- poza tym dwa cylindy więcej.
Zmiana rozrządu to też większy wydatek- więcej
elementów- dwie glowice... Ale niech 1.9 popatrzy
jak mu robisz znikający punkt- nawet automatem :)
Jednak jesli mozesz- kup silnik 180 KM- jest
rzeczywiście lepiej dopracowany, a przy jednakowym
(prawie) paleniu jak 150 KM- znacznie większa
frajda z jazdy :)


Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » pn lut 16, 2009 23:29

No jak bym kupywal to tylko ten 180KM :chytry:
A o tym ze wszystkie wady porawione zostaly w modelu kwiecien 2003 niewiesz nic???



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » pn lut 16, 2009 23:50

silnik 2,5 TDi V6 jest to niezależna konstrukcja AUDI. największą wadą tych silników z pierwszych lat produkcji to wycierające się wałki rozrządu. efekt końcowy takiego uszkodzenia to remont generalny silnika. w późniejszych konstrukcjach wada ta została wyeliminowana za to pierwsze silniki po przebudowie (2000-2001) miały inną wadę związaną z rozrządem. przebudowane wałki zamiast się wycierać podobno pękały.
jak ze wszystkim w każdym aucie taka kolej rzeczy zależy od użytkowania samochodu i dbałość o serwisy w odpowiednim czasie. problemy zaczynają się od ok 250-300 tyś km w samochodach których właściciele nie przykładali uwagi do servisu i do tego że jeżdżą dieslem. niestety z mojego doświadczenia dotyczy to głównie samochodów sprowadzanych. mój bliski przyjaciel prowadzi firmę sprowadzającą samochody czasami praktycznie nowe (ok 30-50 tyś km) i mają one pierwszy olej w obwodzie!!!
o dbaniu o nasze wałki rozrządu nie trzeba pisać wiele. wiadome jest że jak w każdym turbo dieslu najlepiej jest pozwolić autu na poprawne rozprowadzenie oleju i wstępne zagrzanie przed jazdą. okresowa kontrola stanu wałka przez korek oleju też jest mile widziana.


Pomogłem, podziękuj niech praca nie idzie na marne :))

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 314 gości