Termostat golf II - problem z temeratura. MOZNA USUNAC.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Termostat golf II - problem z temeratura. MOZNA USUNAC.

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 13:29

Panowie mam pytanko gdzie i czy wogole w PN montowali termostat. Wydaje mi sie ze powinien byc w okolicach filta oleju na przewodzie bo mam tam wstawione kawalek jakiejs rurki.
W lecie ok, ale w zimie trzeba przejechac na np 8 stopniowym mrozie ok 10 - 15 km zanim samochod zalapie temperature i zacznie normalnie jechac.. Wydaje mi sie ze to stanowczo za duzo.
Ogolnie moja golfina w zimie jest nieprzyjemna, gaznik, przewody wszystko ok ale na zimnym silniku jest toporna. Nie wymagam zeby jezdzil jak na wielopunktowym wtrysku ale maluch choc byl slaby na zimnym silniku byl zwawszy :)
Dziekuje z gory za porady. pozdravwiam!

Dodam ze mam silnik PN ale po zmianie gaznika na 2E3 wywalona cala elektronika tym samym zmieniowa cewka zaplonowa i aparata na zwykly "przerywaczowy" :)
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 14:33 przez tursky, łącznie zmieniany 3 razy.


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
Chwedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 10, 2007 16:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Chwedor » pn lut 16, 2009 13:52

Montowali,montowali termostat. jak masz ten dolny wąż od chłodnicy to właśnie przy silniku (na dole) masz termostat. Jeśli masz wspomaganie to ono ci blokuje dostęp. Gdy je odkręcisz (jak dobrze pamiętam 4 lub 5 śrub na klucz 13) ukaże ci się plastikowe kolanko właśnie z tym wężem od chłodnicy, wtedy odkręcasz 2 sruby na klucz 10 i masz termostat :bigok: Tak na marginesie to dużo musisz przejechać by ci się temperatura podniosła, u mnie już po 2km rośnie.



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 14:00

zaraz ide do sklepu po termostat. Slyszlaem ze jakis Wachler jest dobry czy cos. Nie mam wspomagania. Czy mozesz mi pstryknac zdjecie gdzie powinien byc ten termostat??? Albo ktos inny. Teraz juz rozumiesz co czuje bez termostatu.
Wlasnie to nakwieksze ssanie dziala mi do ok 2 km pozniej sie nieco zmniejsza i w tym wlasnie momencie zaczyna sie najwiekszy cyrk. Przerywanie i takie tam, ogolnie silnikowi brakuje ciepelka.
Bede wdzieczny za fotencje :)


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn lut 16, 2009 14:06

Obrazek
czerwona strzała to podejscie do termostatu,odkręć ten czarny króciec -nad pompą masz wspomaganie



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 14:12

achaaaa, czyli ja w wielu innych markach termostar jest w takim specyficznym kolanku. Jaki jest koszt dobrego termostatu i jaka firma. Czy możliwym jest zeby bylo to kolanko ale bez termostatu w srodku? Albo zeby termostat sie zawiesil?
Przy wymianie trzeba spuszczac plyn z obiegu?


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
Chwedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 10, 2007 16:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Chwedor » pn lut 16, 2009 14:17

Zgadza się Walher,jest w czerwono baiłym opakowaniu. Tylko zobacz czy będzie oring w zestawie. tylko zanim zaczniesz odkręcać obudowe termostat to płyn sobie spuść z chłodnicy (sciągnij dolny wąż z chodnicy).



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 14:22

Ok. A jaka bedzie orientacyjna cena tego termostatu? Dziekuje bardzo za porady tak wogole. Bym sobie jezdzil z mysla ze tak ma byc i juz :)


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
Chwedor
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob mar 10, 2007 16:57
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: Chwedor » pn lut 16, 2009 14:26

Około 35 pln mnie kosztował tylko to już jakiś czas temu. Po wymianie powinno być dobrze :bajer: A ha i jets możliwe by nie było termostatu i wtedy auto będzie ci się wolno grzało, więcej paliło, ale na pewno go nie przegrzejesz. nie ma problemu pozdrawiam:-)



Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 14:30

akurat z przegrzaniem to ja nigdy nie mialem problemu, wentylator w upalne dni w korkach wlaczyl mi sie moze ze 4 razy. Ale za to zawsze czekalem na nadejscie wiosny zeby samochod zaczal grzac w srodku za 4 km a nie 14 :)


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn lut 16, 2009 21:03

jak wymienisz termostat i dobrze odpowietrzysz to powinien ci grzać zanim szyby wyskrobiesz i śnieg zmieciesz z dachu



Awatar użytkownika
emsikemsik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pt sty 23, 2009 01:57
Lokalizacja: Greifenberg (Gryfice)

Post autor: emsikemsik » pn lut 16, 2009 21:49

albert1973 pisze:dobrze odpowietrzysz to powinien ci grzać
Siemka.
A jak to jest z RP silniczkiem. Gdzie je się odpowietrza bo mi raz grzeje centralka dobrze raz źle (czyje tylko na 1 biegu nadmuchu że leci letniawe powietrze przy nagrzanym silniku).
Pozdro

:okej:


Czy to lato,
Czy to zima,
Ja bez bieżnika.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości