Problem z kontrolka oleju wciaz swieci a olej dolany ;/
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z kontrolka oleju wciaz swieci a olej dolany ;/
Witam wczoraj po jezdzie na uastostradzie wrocilem do domu i zapalila mi sie kontrolka oleju na drugi dzien rano dolalem oleju ale kontrolka dalej nie znika a na bagnecie jest max poziom, pozatym oberwala mi sie oslona silnika ( zbyt szybka jazda na autostradzie ) Teraz powiedzcie co mam zrobic bo musze jezdzic samochodem. Z gory dziekuje za pomoc
Tak z ciekawosci ile km/h trzeba jechac zeby ja zgubic?(masz obnizone auto ?),Czy moze przejechałaes jakies zwierze?Mabu pisze:pozatym oberwala mi sie oslona silnika ( zbyt szybka jazda na autostradzie )
[url=http://imageshack.us][img]http://img3.imageshack.us/img3/6210/boradr3.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
[url=http://g.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/][img]http://img3.imageshack.us/img3/boradr3.jpg/1/w280.png[/img][/url]
MOJA BYŁA BORKA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=250987
-
- Mały gagatek
- Posty: 114
- Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:04
- Lokalizacja: Opolszczyzna
to nie jest wina czujnika poziomu oleju.nawet jeśli nie uzupełnisz poziomu oleju to po otwarciu maski kontrolka powinna zgosnąć i zaświecić ponownie po przejechaniu 100km.przyczyną jest uszkodzony mikrostyk w zamku maski (standart w mk4).tuż obok zamka (szukaj po przewodzie wychodzącym z zamka maski) jest złączka trzeba ją rozpiąć i ponownie złączyć kontrolka powinna zgasnąć. jeżeli nie zgośnie to trzeba rozpiąć ponownie i zewrzeć na chwile styki w kostce od strony instalacji.zalerzy to od tego jak jest uszkodzany styk (zwarty czy rozwarty)u mnie wystarczyło rozpięcie złączki.
a miałem to samo - miałęm bo już zatarłem silnik bo mnie wkurzał.
Przyczyną był połamany taki plastyk w misce olejowej co ma niby dawać to że się olej nie chlupoce pod smokiem i odrobinki tego plastyku zatkały sitko w smoku, co za tym idzie nie było przepływu oleju. Raz mi to wyczyścili i na chwile było ok - poprostu za dużo syfu pływało w silniku i znowu mi się zapachało, a że silnik mi się i tak już nie podobał to go zatarłem do końca.
Jak możecie to odkręcić trzeba miskę olejową i wyczyścić smoka - tak jest sitko - filtr mechaniczny.
sprawdz tez czujnik czy sa na właściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar
Przyczyną był połamany taki plastyk w misce olejowej co ma niby dawać to że się olej nie chlupoce pod smokiem i odrobinki tego plastyku zatkały sitko w smoku, co za tym idzie nie było przepływu oleju. Raz mi to wyczyścili i na chwile było ok - poprostu za dużo syfu pływało w silniku i znowu mi się zapachało, a że silnik mi się i tak już nie podobał to go zatarłem do końca.
Jak możecie to odkręcić trzeba miskę olejową i wyczyścić smoka - tak jest sitko - filtr mechaniczny.
sprawdz tez czujnik czy sa na właściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 19:05 przez duszekm, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, napisałeś ze jezdziłes po autostradzie? Czy czasem gofer nie dostał po tyłku ładnie? Kontrolka oleju jesli po odpaleniu zapala sie na czerwono moze byc takze oznaka luzu na panewkach - z racji tego ze majstrów od VW u nas w kraju jest malo (pisze o naprawde znajacych sie osobach) raczej wszyscy beda najpierw wymieniac czujnik oleju. Zeby wyjac miske olejowa z tego co wiem trzeba odsunac skrzynie od silnika inaczej nie wyjdzie. Radze nie jezdzic zbyt duzo do czasu usuniecia awarii.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
to nie pierdoły weż instrukcje ogsługi vw golf4 i przeczytaj jezeli zapali się kontrolka zaniskiego poziomu oleju(żółta oliwiarka)to jej wyłączenie następuje po otwarciu maski właśnie poprzez mikrostyk w zamku jeżeli paliła się czerwona to daleko nie ujedziesz
[ Dodano: 16 Lut 2009 18:04 ]
mikrostyk w zamku maski a nie na przednim pasie pod maską
[ Dodano: 16 Lut 2009 18:04 ]
mikrostyk w zamku maski a nie na przednim pasie pod maską
zbynek16, ja wiem co w instrukcji jest napisane ale.. nie każdy golf ma mikrostyk w zamku klapy - wiem bo sam sobie dokładałem - mikrostyk w zamku zaczyna się od wersji komfort
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 6:24 pm ]
po drugie w instrukcji jest opisany przypadek zgaszeni aw ten sposób kontrolki oleju tylko w kolorze żółtym
[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 6:24 pm ]
po drugie w instrukcji jest opisany przypadek zgaszeni aw ten sposób kontrolki oleju tylko w kolorze żółtym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 377 gości