Ręczny prawie nie łapie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

drifit89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 16, 2009 15:08
Lokalizacja: chorzów

Ręczny prawie nie łapie

Post autor: drifit89 » pn lut 16, 2009 15:37

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Więc tak mam problem z ręcznym prawie w ogóle nie hamuje może minimalnie i zaciąga się go bez żadnego oporu mogę chwycić jednym palcem i pociągnąć do góry. Stało się to wtedy gdyż wymieniałem żarówkę od popielniczki rozebrałem cała obicie boczne od skrzyni biegów może coś poluzowałem nie mam zielonego pojęcia dodam że na autkach mało się znam jestem laikiem więc bardzo proszę o w miarę prostą odpowiedź z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 16:26 przez drifit89, łącznie zmieniany 2 razy.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » pn lut 16, 2009 16:29

tam pewnie jest linka z uchwytem na dwie. Na niej jest regulacja i to mogles rozkrecic proponuje naciagnac


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

drifit89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 16, 2009 15:08
Lokalizacja: chorzów

Post autor: drifit89 » pn lut 16, 2009 16:41

PiotrusVW pisze:tam pewnie jest linka z uchwytem na dwie. Na niej jest regulacja i to mogles rozkrecic proponuje naciagnac

Mógłbyś bardziej precyzyniej się rozwinąć tak jak mówiłem jestem zielony :) co do aut gdzie mniej więcej może znajdować się tak linka i jak to na ciągnąc :) wiem że pod popielniczką są dwie dość masywne śruby czy to o to chodzi?? lub za ręcznym są też śruby regulacyjne naciąg linek od hamulca ręcznego tylko jak zdjąć ten obicie całe od tego ręcznego może ktoś pomoże??:D

[ Dodano: 16 Lut 2009 18:01 ]
Ponawiam pytanie ..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 17:14 przez drifit89, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » pn lut 16, 2009 20:46

Tak jak na rysunku, dwie linki lewa i prawa zaczepiona na metalowa poprzeczke. Poprzeczka do dźwigni i tu śruba wskazana strzałką do regulacji naciągu. Z tyłu można obserwować zaciąganie ręcznegona kołach.
Nie wydaje mi się abyś zrzucił linki z zaczepów.
Rozbierz jeszcze raz i załóż z powrotem to co ruszałeś i przyglądaj się wszystkiemu.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

drifit89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 16, 2009 15:08
Lokalizacja: chorzów

Post autor: drifit89 » pn lut 16, 2009 21:13

Jacek75 pisze:Tak jak na rysunku, dwie linki lewa i prawa zaczepiona na metalowa poprzeczke. Poprzeczka do dźwigni i tu śruba wskazana strzałką do regulacji naciągu. Z tyłu można obserwować zaciąganie ręcznegona kołach.
Nie wydaje mi się abyś zrzucił linki z zaczepów.
Rozbierz jeszcze raz i załóż z powrotem to co ruszałeś i przyglądaj się wszystkiemu.
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedz tylko mam jedną prośbę nie wiem jak mam rozebrać
żeby dostać się do tych linek odkręciłem boczne śruby torxem i dalej trzyma mam jeszcze podłokietnik i niewiem jak to wszystko rozebrać bardzo proszę o pomoc



kowalt
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt maja 25, 2007 15:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kowalt » pn lut 16, 2009 21:40

drifit89 pisze:
Jacek75 pisze:Tak jak na rysunku, dwie linki lewa i prawa zaczepiona na metalowa poprzeczke. Poprzeczka do dźwigni i tu śruba wskazana strzałką do regulacji naciągu. Z tyłu można obserwować zaciąganie ręcznegona kołach.
Nie wydaje mi się abyś zrzucił linki z zaczepów.
Rozbierz jeszcze raz i załóż z powrotem to co ruszałeś i przyglądaj się wszystkiemu.
Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedz tylko mam jedną prośbę nie wiem jak mam rozebrać
żeby dostać się do tych linek odkręciłem boczne śruby torxem i dalej trzyma mam jeszcze podłokietnik i niewiem jak to wszystko rozebrać bardzo proszę o pomoc
Z tego co ja pamiętam, to aby się dostać do tego naciągu od ręcznego, wystarczy wyjąć tylną popielniczkę i chyba odkręca się tam ze dwie śrubki i już jest dostęp do naciągu. Tylko raz naciągałem ręczny u siebie i robiłem to dosyć dawno, dlatego nie pamiętam. Na pewno nie było to nic trudnego i jak tylko wyjmiesz popielniczkę to od razu zorientujesz się co trzeba odkręcić. Nie trzeba podłokietnika ani reszty gratów przy ręcznym odkręcać.
Troche enigmatycznie Ci napisałem, ale ma nadzieję, że chociaż trochę pomogłem



Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » pn lut 16, 2009 21:48

Witam
Aby się dostać do śruby regulacyjnej hamulca ręcznego musisz zdemonrtować podłokietnik
(o ile go posiadasz) podłokietnik w swojej podstawie pod osłonami które się na zaczepy ma jedną śrubę M8. Demontujesz osłony podłokietnika wykręcasz go i wyciągasz
Po zdemontowaniu go masz wewnątrz widoczną śrubę regulacyjną M6 dostęp nie jest za dobry ale o ile pamiętam płaską 10 powinieneś dojść i teraz kręcąc w prawo naciągasz a w przeciwną popuszczasz.
Jednak moim zdaniem podczas twojej ingerencji spadła jedna z linek i wystarczy ją założyć
Powodzenia
Ostatnio zmieniony pn lut 16, 2009 21:49 przez Kajzer-K1, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

drifit89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 16, 2009 15:08
Lokalizacja: chorzów

Post autor: drifit89 » pn lut 16, 2009 22:31

Kajzer-K1 pisze:Witam
Aby się dostać do śruby regulacyjnej hamulca ręcznego musisz zdemonrtować podłokietnik
(o ile go posiadasz) podłokietnik w swojej podstawie pod osłonami które się na zaczepy ma jedną śrubę M8. Demontujesz osłony podłokietnika wykręcasz go i wyciągasz
Po zdemontowaniu go masz wewnątrz widoczną śrubę regulacyjną M6 dostęp nie jest za dobry ale o ile pamiętam płaską 10 powinieneś dojść i teraz kręcąc w prawo naciągasz a w przeciwną popuszczasz.
Jednak moim zdaniem podczas twojej ingerencji spadła jedna z linek i wystarczy ją założyć
Powodzenia
Dziękuję bardzo za podpowiedz jutro zabieram się za robotę pozdrawiam

[ Dodano: 18 Lut 2009 12:25 ]
No i zabrałem się za robotę tego hamulca awaryjnego <ręczny> jedna z linek spadła z tego zaczepu i musiałem ją założyć spowrotem i przy tym naciągłem troszkę linkę ale niestety zauważyłem że hamuję leciutko koła ;/ gdy po 15 minutowej jeżdzie wysiadłem z auta to z koła było wyraźnie czuć gorąć i leciutko zalatywało spalenizną dodam iż linki przy nie zaciągniętym ręcznym są luźne więc niewiem co teraz >> proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » pn mar 23, 2009 22:08

drifit89,
Witaj
Musisz sprawdzić najlepiej podnosząc koło czy swobodnie się obraca jeżeli tak to próbuj zaciągnąć ręczny i popuścić wtedy jeszcze raz sprawdź czy koła się swobodnie obracają jeżeli tak to wszystko będzie dobrze
Jeżeli nie a linki są luźne to odpisz co się dokładnie dzieje bo ja już podobny problem też przerabiałem i chyba będę ci w stanie pomóc, muszę wiedzieć troszkę więcej bo nie chciałbym zagdywać :grin:
Pozdrawiam


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt mar 24, 2009 20:41

Jeżeli linki luźne, to sprawdzić czy dźwignia wraca na pozycję przy zacisku czy opiera się o występ ("zderzak"). Jak się nie opiera poluzować linkę jeszcze, maksymalny odstęp 1,5 milimetra od "zderzaka", jak nie pomoże to linka blokuje się w pancerzu lub zabrudzona wajha przy zacisku, sprężyna.(sprawdzić oba koła!) Jak się opiera a koła trą przy obracaniu to do roboty tłoczek/uszczelki - nie wraca lub nieźle pogięte tarcze. Obrazek

w czerwonym kółku "zderzak" w którym dźwignia opiera się po powrocie
Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 20:48 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
Kajzer-K1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 20:52
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie dolny śląsk(okolice Kamiennej Góry)
Kontakt:

Post autor: Kajzer-K1 » wt mar 24, 2009 21:12

Jacek75,
Jacek75 pisze:Jak się opiera a koła trą przy obracaniu to do roboty tłoczek/
Witaj
Masz rację co do reszty ale ja miałem taką sytuację i często sie to dzieje w tego typu hamulcu ręcznym
Przeważnie zapieka się sama dźwignia oraz wałek wewnątrz zacisku bo przecież hemulec ręczny działa mechanicznie a nie hydraulicznie a przełożenie siły na dźwignię ręcznego jest takie że tłoczek wysunie ale przez zapieczenie tej dźwigni nie cofa się spowrotem przez co klocki trzymają
Można to zrobić kupując zestaw refgeneracyjny do zacisków i rozebrać go całego łącznie z dźwignią hamulca ręcznego pod nią jest uszczelnienie chroniące przed brudem i kurzem jest ono wymienne :
Zdemontować je wyczyścić wałek wielorowkowy który tam jest nasmarować założyc uszczelnienie i powinno grać
Powodzenia naprawdę nie jest to trudne (podstawy) wystarczą
Pozdrawiam


Obrazek
Moja BORA AHF 110 KM
viewtopic.php?f=89&t=230177" onclick="window.open(this.href);return false;

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 361 gości