Popsuty przegub.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Popsuty przegub.
Witam wszystkich w moim pierwszym poście.
Od ponad dwóch lat jest zadowolonym użytkownikiem Golfa II 1.6TD. Jego rok produkcji to 1989. Do tej pory nie narzekałem na niego i tak jak w każdym aucie dokonywałem drobnych czynności serwisowych (olej, rozrząd, klocki hamulcowe), typowo standardowe wymiany zużywających się komponentów. Ale w końcu przyszła chyba pora na przeguby. Z racji tego że nie jestem pewny postanowiłem napisać o tym tutaj.
Opis usterki: Gdy ruszam słychać synchroniczny przyśpieszający stukot, wraz ze zwiększającą się prędkością, jakby młotkiem uderzać w felgę, podobnie gdy auto jest rozpędzone i całkowicie zdejmuję nogę z gazu. jJadąc na luzie stukot cichnie prawie całkowicie, ale jednak daje się go usłyszeć. Wszystko wskazuje że jest to lewa strona. Gdy wbije pierwszy bieg i jadę po prostej drodze bez dodawania gazu to słychać powolne stukanie równe całemu obrotowi koła (360 stopni).
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Od ponad dwóch lat jest zadowolonym użytkownikiem Golfa II 1.6TD. Jego rok produkcji to 1989. Do tej pory nie narzekałem na niego i tak jak w każdym aucie dokonywałem drobnych czynności serwisowych (olej, rozrząd, klocki hamulcowe), typowo standardowe wymiany zużywających się komponentów. Ale w końcu przyszła chyba pora na przeguby. Z racji tego że nie jestem pewny postanowiłem napisać o tym tutaj.
Opis usterki: Gdy ruszam słychać synchroniczny przyśpieszający stukot, wraz ze zwiększającą się prędkością, jakby młotkiem uderzać w felgę, podobnie gdy auto jest rozpędzone i całkowicie zdejmuję nogę z gazu. jJadąc na luzie stukot cichnie prawie całkowicie, ale jednak daje się go usłyszeć. Wszystko wskazuje że jest to lewa strona. Gdy wbije pierwszy bieg i jadę po prostej drodze bez dodawania gazu to słychać powolne stukanie równe całemu obrotowi koła (360 stopni).
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 23:53 przez Ponki1986, łącznie zmieniany 1 raz.
Perfekcjonizm potrafi być zabójczy...
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Przeguby , wewnętrzny , zalecam wymianę wew i zew , jak byś chciał mogę Ci załatwić za około 100 zł oba , proponuje nie jeździć , ja miałem to samo
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
przegub zewnętrzny jest przy kole ,wchodzący wielowypustem w piaste koła ,a wewnętrzny jest przy skrzyni....
faktycznie lepiej wymienic obydwa bo i tak zacznie stukac ten drugi...a najlepiej komplet....ja miałem idealnie takie same problemy i musiałem po kolei wymieniac wszystkie bo po wymianie jednego po jakims czasie stukały kolejne....inny rozkład sił i momentów skręcających i efekt jaki był taki był....czas wykonania jednej strony samemu .....nawet jeśłi nikt nie robił to w polotach 4 godziny...doświadczenie zdobyte przy jednej stronie skraca czas przy kolejnej stronie do 2-2,5 godziny
faktycznie lepiej wymienic obydwa bo i tak zacznie stukac ten drugi...a najlepiej komplet....ja miałem idealnie takie same problemy i musiałem po kolei wymieniac wszystkie bo po wymianie jednego po jakims czasie stukały kolejne....inny rozkład sił i momentów skręcających i efekt jaki był taki był....czas wykonania jednej strony samemu .....nawet jeśłi nikt nie robił to w polotach 4 godziny...doświadczenie zdobyte przy jednej stronie skraca czas przy kolejnej stronie do 2-2,5 godziny
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 23:36 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 2 razy.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Silnik i skrzynia biegów ułożone w poprzek auta... ze skrzyni biegów wychodzi wybierak do którego mocuje się PRZEGUB WEWNĘTRZNY (1) do tego przegubu wewnętrznego zapina się półoś (3) która przenosi napęd "bliżej koła" ale nie do końca... bo do PRZEGUBU ZEWNĘTRZNEGO (2). Ten znowu jest skręcony razem z piastą koła przedniego i połączonej czterema śrubami z kołem... jak się położysz pod auto to na pewno zobaczysz o co chodzi... z obydwu stron to samo, różni się tylko długość półosi...
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 23:35 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
dla wyjaśnienia: przeguby wewnętrzne znajdują się na półosiach napędowych po obu stronach przy skrzyni biegów (są one osłonięte gumą chroniącą przed zanieczyszczeniami) natomiast przeguby zewnętrzne znajdują się także na tych samych półosiach tylko że na drugich końcach półosi (przy kołach, również osłonięte gumą)! częstą przyczyną awarii przegubów są właśnie pęknięte te osłony gumowe które chronią przed zanieczyszczeniami tzn. najbardziej przed piachem! wyobraź sobie łożysko pracujące na które piach sypiesz i co się dzieje....wszystko szlag trafia bo sie szybko zużywa...zaciera...i w końcu padnie! ostatnio nawet wymieniałem gumę na przegubie zewnętrznym- kupiłem komplecik (gumę, dwie opaski, dwa pierścionki, i smar) za 14 PLN pozdr
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
pawelg, guma kosztje grosze ale przegub nowy (i tak zawierający gumę ,przegub i smar oraz opaski) kosztuje od 40-150zł dla ciekawości ...w ASO pytałem dla picu i powiedzieli 535zł +zostawienie starego przegubu
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:46 ]
chcąc zrobić samemu to prócz nowych przegubów to potrzebny bedzie nasadka lub dobry klucz 30,klucz 13 do sworznia,klucz 12-kątny chyba S8 albo S6 (gwiazdka nie torx) dobra grzechotka ,jeśli ktos ma to klucz dynamomertyczny
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:46 ]
chcąc zrobić samemu to prócz nowych przegubów to potrzebny bedzie nasadka lub dobry klucz 30,klucz 13 do sworznia,klucz 12-kątny chyba S8 albo S6 (gwiazdka nie torx) dobra grzechotka ,jeśli ktos ma to klucz dynamomertyczny
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Leon_Wechtel tak tak...tylko że ja wymieniłem bo w czas jeszcze zauważyłem pękniętą gumę bo ostatnio wymieniałem przewody hamulcowe i sobie "ponurkowałem" troszkę pod GoFeRkIeM a co do ASO to za 535 PLNów kupiłbym następną golfine i miałbym w h...części pozdr.......
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:53 ]
klucz nasadka 30....i można powiedzieć że najważniejszy ten 12-kątny (dałem za niego 22 PLNy z dożywotnią gwarancją firmy KINGTONY...ale się opłaca)
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:54 ]
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:53 ]
klucz nasadka 30....i można powiedzieć że najważniejszy ten 12-kątny (dałem za niego 22 PLNy z dożywotnią gwarancją firmy KINGTONY...ale się opłaca)
[ Dodano: 15 Lut 2009 22:54 ]
to jest S8i można powiedzieć że najważniejszy ten 12-kątny
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Chcesz mogę ci załatwić ja płaciłem do swojego po 50 firma MaxGer to już 2 przeguby które zakładałem , nie ma reklamacji , wszystko w komplecie , 2 lata gwarancji bez limitów km , w sklepie zapłacisz za jeden 80-100 zł
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości