Pomocy nie spadają obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Pomocy nie spadają obroty

Post autor: bieniek1984 » ndz lut 15, 2009 14:16

Witam mam taki problem kupiłem POLO 1,0 MPI silnik ALL i mam taki problem gdy odpalam silnik obroty wskakuja na 2 tys a potem sam wchodzi na 3 tys i spada do 2 tys i tak może kilka razy. Jak załapie temp to gdy stoje w miejscu to powoli spada do 1 tyś ale gdy jadę i wrzuce na luz to nie spadnaja tylko trzymają sie ok 2 tyś dopiero jak zahamuje to powoli spadną do 1 tyś. Ma ktoś może jakieś pomysły byłem na kompie i wykazło błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej i wiem że jest duża robireżność między temp. na wskazniku a ta jaką odbiera czyjnik. Też wymienię.
Czy ktoś może miał taki problem. Pomocy


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » ndz lut 15, 2009 15:21

Witam
Ja bym sprawdził pod komputerem czy sonda lambda nie szwankuje ona tez może byc przyczyną nierównej pracy silnika.Napisałeś o błedzie błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, może własnie sonda powoduje ten bład.

--------------------------------------------------------------------------------


Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za stabilne utrzymanie wolych obrotów silnika. Wymiana nie jest trudna.
Nie kupuj okazyjnie uzywanych cześći lepszy nowy zamiennik.
A zapomniałbym zdażyło mi się także podobny efekt występował w przypadku zużytej kopułki aparatu zapłonowego.

pozdrawiam

A tak ku przestrodze jeżeli Ci to nie przeszkadza to nie ruszaj silnika krokowego. Są zwolennicy mycia silaniczka i tu jest pewna ciekawostka raz się uda a 9 nie. A czasami jest jeszcze gorzej.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 15, 2009 15:25

pokuszę się o interpretację tegoż błędu.
czujnik ciśnienia w dolocie wywala błąd bo pojawia się nieodpowiednie ciśnienie w dolocie ze względu na źle działającu regulator biegu jałowego. Nie musi to być wcale usterka tego czujnika tylko po prostu mierzy on wartosc rzeczywistą którą sterownik odczytuje jako nieralną i wywala błąd. Czujnik czyta dobrze ale wartosci nieprzyjmuje komputer.
Auto nie chce schodzić z obrotów bo ten silniczek (tzw krokowy) jest niedomknięty i puszcza powietrze naokoło przepustnicy w fazie hamowania silikiem czego robić nie powinien. dlatego obroty spadają wolno. Natomiast jałowe obroty za wysokie są spowodowane tym że krokowiec otwiera się za dużo alo po prostu zostaje w takim samym położeniu jak przy hamowaniu silnikiem stąd podwyższone obroty. Silniczek po prostu się zacina. Efektem są podwyższone obroty o auto ma za duzo powietrza mimo zamkniętej przepustnicy (i wlasnie w tym momencie czujnik ciśnienia w dolocie odczutuje nieprawidłowe ciśnienie)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 14:28 ]
duszekm pisze:Napisałeś o błedzie błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, może własnie sonda powoduje ten bład
niby jak? Moim zdaniem czujnik odczytuje dobrze.
Wywala błąd cisnieia w dolocie bo podczas fazy hamowania silnikiem gdy podciśnienie w kolektorze powinno być duże , a przepustnica i krokowiec zakmnięte to krokowiec jest lekko otwarty, obroty spadaja wolniej niż powinny a odczytana wartosc przez czujnik ciśnienia jest nie do zaakceptowania przez ECU i wywala błąd czujnika. ECU po prostu ma mapę z któej wynika że przy zamkniętej przepustnicy i krokowcu oczytane cisnienie przez czujnik jest nierealne, co nie znaczy ze czujnik jest uszkodzony tylko odczyt może być zafałszowany.
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 15:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



jerry35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn lut 09, 2009 12:16
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: jerry35 » ndz lut 15, 2009 15:38

Zgadzam się z sas_gti wymień silniczek krokowy ja miałem tez podobny problem tylko, że na wolnych obrotach było troche wyżej nie aż 2-3tyś ale niechciał zchodzic z obrotów prawie wogóle. Wymiana pomogał jest cacy;)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 16:05

jaki silniczek krokowy? ,czy wy wiecie wogóle o czym mówicie?,czy tylko piszecie to co wam do głowy przyjdzie
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 16:06 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » ndz lut 15, 2009 16:08

Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepustnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Nie pamiętam już dokładnie jak to jest w Polo ale silnik krokowy może być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym.
---------------------------------------------------
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 16:13

po pierwsze to żaden VW nie ma silniczka krokowego,po drugie jest tam przepustnica zintegrowana,bez linki .



Awatar użytkownika
duszekm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 22:39
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Post autor: duszekm » ndz lut 15, 2009 16:16

To tu masz link do silniczka krokowego pasującego do polo
http://moto.allegro.pl/item542132168_si ... 2000r.html


No i wiele osób na silniczek krokowy mówi ze to przepustnica
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 16:19 przez duszekm, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 16:16

przepustnice tego typu wymagają adaptacji ,ale warunkiem jest brak błędów w sterowniku ,czyli najpierw trzeba usunąc usterkę.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 15, 2009 17:21

edzio pisze:po pierwsze to żaden VW nie ma silniczka krokowego
to nie mamy chyba podstaw do dyskusji skoro tak uważasz, napierw się doedukuj a potem zapraszamy do rozmowy. (zeby byla jasnosc - krokowiec to nazwa potoczna regulatora biegu jałowego)

Każde auto musi posiadać układ regulacji biegu jałowego i uwierz mi ze rowniez w autach z gazem elektornicznym jest to realizowane poprzez siłownik uchylajacy albo osobny zawór regulacji biegu jałowego na bypassie wokoł przepustnicy albo uchylający samą przepustnicę, ale jednak najczesciej mamy po prostu bypass powietrza wokół przepusntnicy z zaworem rugulującym ilosc tego powietrza.

zerknij tutaj
Obrazek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f5 ... 05877.html

"ISC (Idle Speed Control) actuator" to jest zgadnij co...

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 16:23 ]
duszekm pisze: kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym.
dokladnie tak, nic dodać nic ująć.

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 16:35 ]
mały update: w tej przepustnicy silniczek krokowy(siłownik ISC czyli ISC atuator) jest zintergowany z przepustnicą i uchyla ją w zalesności od zapotrzebowania na powietrze dla biegu jałowego. Ale i tak nie ważne czy jest on zintegrowany z przepusnticą czy też występuje osobno, bo fizycznie jest i odpowiada za regualcję biegu jałowego i potocznie własnie ten układ nazywa się silniczkiem krokowym. Tak to wygląda w ALL.
Zdanie które sformułowaelś że "żaden VW nie ma silniczka krokowego" jest śmieszne i nie najlepiej świadczy o poziomie Twej wiedzy. pozdraVWiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 17:50 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » ndz lut 15, 2009 17:41

duszekm, ja nie mam takiej przepustnicy to juz jest od nowyszych modeli. Nie moge zmieinic regulatora biegu jalowego bo jest zespolony z przepustnicą. Tu moje pytanie myślicie że wymiana przepustnicy załatwi sprawę. Ogólnie kolega od którego ją kupiłem odrazu mi powiedział że jest to do wymiany. Ja mam taką przepustnicę http://www.skodexim.pl/index.php?produc ... rod_id=947 w sumie jak ma to na 100% rozwiązać problem to wole kupić i mieć z głowy. Boję się tylko tego że kupię nową przepustnicę a problem pozostanie. :/


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lut 15, 2009 17:47

bieniek1984 pisze:Nie moge zmieinic regulatora biegu jalowego bo jest zespolony z przepustnicą. Tu moje pytanie myślicie że wymiana przepustnicy załatwi sprawę
nie sądzę aby ktokowliek na forum wziął ten ciążar na siebie i powiedział Ci "tak to na 100% załatwi sprawę" ale jest duże prawdopodobieństwo że to to.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » ndz lut 15, 2009 17:56

duszekm, a gdzie gokładnie jest ten zaworek ?? http://www.skodexim.pl/index.php?produc ... rod_id=947 na tym zdjęciu to jest ten miedzieny element ?? kurcze będę szukła jeszcze.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 22:22

sas_gti pisze: Zdanie które sformułowaelś że "żaden VW nie ma silniczka krokowego" jest śmieszne i nie najlepiej świadczy o poziomie Twej wiedzy. pozdraVWiam
,Uwierz mi ,że mylisz pojęcia ,dziwi mnie to ,że moderatorzy zezwalają na coś takiego.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości