Pomocy nie spadają obroty
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Pomocy nie spadają obroty
Witam mam taki problem kupiłem POLO 1,0 MPI silnik ALL i mam taki problem gdy odpalam silnik obroty wskakuja na 2 tys a potem sam wchodzi na 3 tys i spada do 2 tys i tak może kilka razy. Jak załapie temp to gdy stoje w miejscu to powoli spada do 1 tyś ale gdy jadę i wrzuce na luz to nie spadnaja tylko trzymają sie ok 2 tyś dopiero jak zahamuje to powoli spadną do 1 tyś. Ma ktoś może jakieś pomysły byłem na kompie i wykazło błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej i wiem że jest duża robireżność między temp. na wskazniku a ta jaką odbiera czyjnik. Też wymienię.
Czy ktoś może miał taki problem. Pomocy
Czy ktoś może miał taki problem. Pomocy
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Witam
Ja bym sprawdził pod komputerem czy sonda lambda nie szwankuje ona tez może byc przyczyną nierównej pracy silnika.Napisałeś o błedzie błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, może własnie sonda powoduje ten bład.
--------------------------------------------------------------------------------
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za stabilne utrzymanie wolych obrotów silnika. Wymiana nie jest trudna.
Nie kupuj okazyjnie uzywanych cześći lepszy nowy zamiennik.
A zapomniałbym zdażyło mi się także podobny efekt występował w przypadku zużytej kopułki aparatu zapłonowego.
pozdrawiam
A tak ku przestrodze jeżeli Ci to nie przeszkadza to nie ruszaj silnika krokowego. Są zwolennicy mycia silaniczka i tu jest pewna ciekawostka raz się uda a 9 nie. A czasami jest jeszcze gorzej.
Ja bym sprawdził pod komputerem czy sonda lambda nie szwankuje ona tez może byc przyczyną nierównej pracy silnika.Napisałeś o błedzie błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, może własnie sonda powoduje ten bład.
--------------------------------------------------------------------------------
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za stabilne utrzymanie wolych obrotów silnika. Wymiana nie jest trudna.
Nie kupuj okazyjnie uzywanych cześći lepszy nowy zamiennik.
A zapomniałbym zdażyło mi się także podobny efekt występował w przypadku zużytej kopułki aparatu zapłonowego.
pozdrawiam
A tak ku przestrodze jeżeli Ci to nie przeszkadza to nie ruszaj silnika krokowego. Są zwolennicy mycia silaniczka i tu jest pewna ciekawostka raz się uda a 9 nie. A czasami jest jeszcze gorzej.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
pokuszę się o interpretację tegoż błędu.
czujnik ciśnienia w dolocie wywala błąd bo pojawia się nieodpowiednie ciśnienie w dolocie ze względu na źle działającu regulator biegu jałowego. Nie musi to być wcale usterka tego czujnika tylko po prostu mierzy on wartosc rzeczywistą którą sterownik odczytuje jako nieralną i wywala błąd. Czujnik czyta dobrze ale wartosci nieprzyjmuje komputer.
Auto nie chce schodzić z obrotów bo ten silniczek (tzw krokowy) jest niedomknięty i puszcza powietrze naokoło przepustnicy w fazie hamowania silikiem czego robić nie powinien. dlatego obroty spadają wolno. Natomiast jałowe obroty za wysokie są spowodowane tym że krokowiec otwiera się za dużo alo po prostu zostaje w takim samym położeniu jak przy hamowaniu silnikiem stąd podwyższone obroty. Silniczek po prostu się zacina. Efektem są podwyższone obroty o auto ma za duzo powietrza mimo zamkniętej przepustnicy (i wlasnie w tym momencie czujnik ciśnienia w dolocie odczutuje nieprawidłowe ciśnienie)
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 14:28 ]
Wywala błąd cisnieia w dolocie bo podczas fazy hamowania silnikiem gdy podciśnienie w kolektorze powinno być duże , a przepustnica i krokowiec zakmnięte to krokowiec jest lekko otwarty, obroty spadaja wolniej niż powinny a odczytana wartosc przez czujnik ciśnienia jest nie do zaakceptowania przez ECU i wywala błąd czujnika. ECU po prostu ma mapę z któej wynika że przy zamkniętej przepustnicy i krokowcu oczytane cisnienie przez czujnik jest nierealne, co nie znaczy ze czujnik jest uszkodzony tylko odczyt może być zafałszowany.
czujnik ciśnienia w dolocie wywala błąd bo pojawia się nieodpowiednie ciśnienie w dolocie ze względu na źle działającu regulator biegu jałowego. Nie musi to być wcale usterka tego czujnika tylko po prostu mierzy on wartosc rzeczywistą którą sterownik odczytuje jako nieralną i wywala błąd. Czujnik czyta dobrze ale wartosci nieprzyjmuje komputer.
Auto nie chce schodzić z obrotów bo ten silniczek (tzw krokowy) jest niedomknięty i puszcza powietrze naokoło przepustnicy w fazie hamowania silikiem czego robić nie powinien. dlatego obroty spadają wolno. Natomiast jałowe obroty za wysokie są spowodowane tym że krokowiec otwiera się za dużo alo po prostu zostaje w takim samym położeniu jak przy hamowaniu silnikiem stąd podwyższone obroty. Silniczek po prostu się zacina. Efektem są podwyższone obroty o auto ma za duzo powietrza mimo zamkniętej przepustnicy (i wlasnie w tym momencie czujnik ciśnienia w dolocie odczutuje nieprawidłowe ciśnienie)
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 14:28 ]
niby jak? Moim zdaniem czujnik odczytuje dobrze.duszekm pisze:Napisałeś o błedzie błąd 00519 Czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, może własnie sonda powoduje ten bład
Wywala błąd cisnieia w dolocie bo podczas fazy hamowania silnikiem gdy podciśnienie w kolektorze powinno być duże , a przepustnica i krokowiec zakmnięte to krokowiec jest lekko otwarty, obroty spadaja wolniej niż powinny a odczytana wartosc przez czujnik ciśnienia jest nie do zaakceptowania przez ECU i wywala błąd czujnika. ECU po prostu ma mapę z któej wynika że przy zamkniętej przepustnicy i krokowcu oczytane cisnienie przez czujnik jest nierealne, co nie znaczy ze czujnik jest uszkodzony tylko odczyt może być zafałszowany.
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 15:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Silnik krokowy do wolnych obrotów mieści się przy przepustnicy i jest on odpowiedzialny za uchylanie lub domykanie przepustnicy tak aby regulować ilość powietrza dostarczanego do kolektora dolotowego(ssącego). Nie pamiętam już dokładnie jak to jest w Polo ale silnik krokowy może być również rodzajem zaworu w przypadku kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym.
---------------------------------------------------
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić
---------------------------------------------------
P.S. Recepta na tzw. "bujanie silnika" to wykręcić silniczek, wyczyścić, nasmarować i wkręcić
To tu masz link do silniczka krokowego pasującego do polo
http://moto.allegro.pl/item542132168_si ... 2000r.html
No i wiele osób na silniczek krokowy mówi ze to przepustnica
http://moto.allegro.pl/item542132168_si ... 2000r.html
No i wiele osób na silniczek krokowy mówi ze to przepustnica
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 16:19 przez duszekm, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to nie mamy chyba podstaw do dyskusji skoro tak uważasz, napierw się doedukuj a potem zapraszamy do rozmowy. (zeby byla jasnosc - krokowiec to nazwa potoczna regulatora biegu jałowego)edzio pisze:po pierwsze to żaden VW nie ma silniczka krokowego
Każde auto musi posiadać układ regulacji biegu jałowego i uwierz mi ze rowniez w autach z gazem elektornicznym jest to realizowane poprzez siłownik uchylajacy albo osobny zawór regulacji biegu jałowego na bypassie wokoł przepustnicy albo uchylający samą przepustnicę, ale jednak najczesciej mamy po prostu bypass powietrza wokół przepusntnicy z zaworem rugulującym ilosc tego powietrza.
zerknij tutaj
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f5 ... 05877.html
"ISC (Idle Speed Control) actuator" to jest zgadnij co...
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 16:23 ]
dokladnie tak, nic dodać nic ująć.duszekm pisze: kiedy to przepustnica na wolnych obrotach jest całkowicie zamknięta a powietrze jest zasysane do kolektora kanałem obok przepustnicy, a w tym kanale pracuje zaworek którym to właśnie steruje silniczek krokowy dodając lub odejmując ilość powietrza potrzebnego silnikowi do pracy na biegu jałowym.
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 16:35 ]
mały update: w tej przepustnicy silniczek krokowy(siłownik ISC czyli ISC atuator) jest zintergowany z przepustnicą i uchyla ją w zalesności od zapotrzebowania na powietrze dla biegu jałowego. Ale i tak nie ważne czy jest on zintegrowany z przepusnticą czy też występuje osobno, bo fizycznie jest i odpowiada za regualcję biegu jałowego i potocznie własnie ten układ nazywa się silniczkiem krokowym. Tak to wygląda w ALL.
Zdanie które sformułowaelś że "żaden VW nie ma silniczka krokowego" jest śmieszne i nie najlepiej świadczy o poziomie Twej wiedzy. pozdraVWiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 17:50 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
duszekm, ja nie mam takiej przepustnicy to juz jest od nowyszych modeli. Nie moge zmieinic regulatora biegu jalowego bo jest zespolony z przepustnicą. Tu moje pytanie myślicie że wymiana przepustnicy załatwi sprawę. Ogólnie kolega od którego ją kupiłem odrazu mi powiedział że jest to do wymiany. Ja mam taką przepustnicę http://www.skodexim.pl/index.php?produc ... rod_id=947 w sumie jak ma to na 100% rozwiązać problem to wole kupić i mieć z głowy. Boję się tylko tego że kupię nową przepustnicę a problem pozostanie. :/
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie sądzę aby ktokowliek na forum wziął ten ciążar na siebie i powiedział Ci "tak to na 100% załatwi sprawę" ale jest duże prawdopodobieństwo że to to.bieniek1984 pisze:Nie moge zmieinic regulatora biegu jalowego bo jest zespolony z przepustnicą. Tu moje pytanie myślicie że wymiana przepustnicy załatwi sprawę
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
duszekm, a gdzie gokładnie jest ten zaworek ?? http://www.skodexim.pl/index.php?produc ... rod_id=947 na tym zdjęciu to jest ten miedzieny element ?? kurcze będę szukła jeszcze.
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 204 gości