Problem z alternatorem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

22kristof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:59
Lokalizacja: Kraków

Problem z alternatorem

Post autor: 22kristof » ndz lut 15, 2009 14:35

Witam mam problem z aalternatorem, napiecie na klemach przed odpaleniem(po naładowaniu aku) 12,6 po odpaleniu 12,7 a jak włacze swiatła 12,4. Po dłuższej jeździe (20km.) jaka miała miejsce wczorac wogóle nie ładuje, a po chwili i odpaleniu na popych znowu troszke ładuje i przystaje wogóle. Ledwo dajechłem do domu. Stabilizator raczej jest dobry. Co mnie jeszcze zaniepokoiło to koło pasowe przy alternatorze było gorące, tak że się nie dało dotknąć. Dzień wcześniej jak jechałem chyba czułem jakąś spalenizne.

Podejżewam, ze skoro alternato 'wytwarza' prąd trójfazowy to może jedna faza sie przepaliła.

Prosze o pomoc.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lut 15, 2009 14:41

jak koło gorące to pasek się ślizga.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz lut 15, 2009 14:50

Podejżewam, ze skoro alternato 'wytwarza' prąd trójfazowy to może jedna faza sie przepaliła.
trójfazowe i owszem ale wewnętrznie prostowane przez 6 diodowy mostek prostowniczy.

Napisz jaki alternator dokładnie (czy bosch czy motorola czy cos innego)
22kristof pisze:Co mnie jeszcze zaniepokoiło to koło pasowe przy alternatorze było gorące, tak że się nie dało dotknąć. Dzień wcześniej jak jechałem chyba czułem jakąś spalenizne.
Jeśli czułeś spaleniznę to może:
1. pasek masz już wyślizgany lub wyciągnięty
2. masz wyrobione koło pasowe na alternatorze (klin kółka jest za szeroki i pasek się nie "klinuje" :) osobiście moje kółko w PNie od alternatora zostało rozcięte na pół)

Ładowanie powinno się pojawić już po odpaleniu silnika, gdzies powyżej 13,2V a jak dodasz gazu to nie więcej niż 14,5V na wyższych obrotach.

Musisz wyjąć regulator napięcia i obejrzeć stan szczotek (REGULATOR RAZEM ZE SZCZOTKOTRZYMACZEM) i pierścieni na wirniku.

Dodatkowo zdejmij pasek i obróć wirnikiem alternatora, sprawdzisz czy lekko się obraca i czy szumią łożyska.


vwlifestyle.pl
Obrazek

22kristof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 22kristof » ndz lut 15, 2009 17:38

Pasek jest dobry i dobrze naciągnięty. Alternator BOSCH. Może któraś z diód się spaliła?

Jak rozpoznać czy to dioda czy ewentualnie faza??



Awatar użytkownika
Szymon8
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:41
Lokalizacja: Cieszyn

Post autor: Szymon8 » ndz lut 15, 2009 18:09

Jeśli dioda był by upalona to podczas jazdy zapalała by Ci sie lekko kontrolka od ładowania. Nie zbyt długo ale tak


Reklama niemieckiego biura turystycznego : "Jedź do Polski - Twój samochód już tam jest."

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz lut 15, 2009 19:42

zerknij Jeszce na to co opisałem powyżej i daj znać... a co do smrodu to możesz mówiąc brutalnie, obwąchać alternator, jeśli jest spalone jakieś uzwojenie to na pewno poczujesz...

a co do mostka rzadko to się zdarza... częściej regulator szczotki i pierścienie na wirniku...
Ostatnio zmieniony ndz lut 15, 2009 19:44 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lut 15, 2009 20:28

Tu luźny pasek jest najbardziej prawdopodobny. Od poboru prądu bardzo zależy jak ciężko obraca się alternator. Piszę to dlatego, że to "troszkę ładuje" to wówczas gdy jeszcze nie ma dużego poboru, bez świateł. Gdy się je włączy - po prostu się zatrzymuje, ledwo się kręci.
Miałem tak kiedyś w Skodzie: nie mogli dojść co jest a recepta była prosta.

Uszkodzenia wewnętrzne alternatora, wbrew pozorom, też się zdarzają dość często. Przerwa czy przepalenie jednej z diod, upalenie czy "puszczenie" lutowania uzwojenia do mostka, nawet zwarcie wirnika czy stojana.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz lut 15, 2009 23:46

a propos tego tematu i kółka alternatora... znalazłem zdjęcie mojej usterki :) śmierdzącego paska i nienaładowanego akumulatora... :D Obrazek


vwlifestyle.pl
Obrazek

22kristof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 22kristof » pn lut 16, 2009 08:06

Może i miałem troszke luźny pasek (piszczenie po odpaleniu), ale wydaje mi sie że to nie to.
Alternator przestał wogóle ładować, jak przystanąłem na chwile to potem troche ładował(kilka min) i znowu przestawał. Jeśli to by było prze pasek to: pewnie by pekł, zaswiecił się kontrolka ładowanie, a ona się nie świeciła.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 16, 2009 09:05

22kristof pisze:Stabilizator raczej jest dobry.
Czy stabilizator to regulator napięcia? I co to znaczy "raczej dobry"? Sprawdzałeś to jakoś? Patrzyłeś na szczotki?



22kristof
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt sty 02, 2007 14:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: 22kristof » pn lut 16, 2009 12:13

Sprawdzałem stabilizator. Szczotki też są dobre.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lut 16, 2009 13:25

22kristof, bez urazy ale jak go sprawdziłeś??
napisz co się dzieje z tym napięciem dokładnie jak odpalasz jakie wartości, kiedy jałowo akumulator nie obciążony, kiedy kręcisz rozrusznikiem, kiedy zapali auto, kiedy sa wysokie obroty silnika, kiedy włączysz światła i dmuchawę... Może porostu masz akumulator do bani?? Nie napisałeś czy altek luźno się kręci.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » pn lut 16, 2009 13:35

Jak sami Panowie doswiadczyliscie, czasami pasek jest extra naciagniety a i tak nie laduje poprzez zuzyte kolo pasowe, potrafi niezle czlowieka w ciula zrobic. Ale czekamy na informacje :)


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 16, 2009 13:37

22kristof, Naciąg pasek, podmień reg nap. na sprawny i zobaczymy co będzie. Rozbiórka alternatora to ostateczność.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 266 gości