RP za niskie obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

RP za niskie obroty

Post autor: ceasar » śr gru 14, 2005 23:15

Mam problem z obrotami w silniku RP a mianowicie od pewnego czasu ma je za niskie zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Rano jak go odpalam temperatura ok. 0 stopni obroty ustawiają się na ok. 900 czuć jak by się zalewał.
Jak się nagrzeje obroty ok. 500 czasami zapala się kontrolka od ładowania.
W postach które przeczytałem nie znalazłem takiego problemu i sposobu na rozwiązanie go.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 14, 2005 23:28

też mam podobne objawy, tylko u mnie to sie tylko czasem zdaża. Nieraz ładnie trzyma na ciepłym silniku 900-1000obr i jak się np rusza na jedynce powoli bez dotykania gazu tylko powoli sie puszcza sprzęgło to czuć wyraźniue że silnik krokowy sam sobie dodaje gazu żeby utrzymac te obroty na poziomie 900-1000 czyli w tym momencie działa jak trzeba, a czasami zatnie sie na obrotach 500-600 i tyle, podobny zabieg z ruszaniem bez gazu juz nie wychodzi , silnik krokowy nie wyrównuje obrotów jakby sie zaciął w jednym położeniu i nie mógł ruszyć, ale po jakims czasie sam sie odblokowuje i znowu działa! No u mnie tak ten krokowiec wariuje - chyba prosi sie o czyszczenie albo wymianę, tylko teraz zimno i nie chce mi sie dłubac przy golfinie!
Także i u ciebie prawdopodobnie tez bedzie silnik krokowy, możesz spróbować go wyczyścić w środku czasami to pomaga, a jeżeli nie pomoże no to raczej tylko wymiana!



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » śr gru 14, 2005 23:33

Z tym, u mnie są cały czas są takie wartości i nie pamiętam, kiedy było normalnie.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 14, 2005 23:46

u mnie krokowiec zaczyna szwankowac , a u ciebie może juz umarł na dobre, możesz go sprawdzić czy bedzie działał: odepnij wtyczkę (4przewody) od tego silnika i podepnij do silniczka dwa kable ; jeden masowy a drugi 5V , nie pamietam tylko do którego pinu je podłaczyć , ale są tylko 4 więc metodą prób i błędów szybko dojdziesz, przy podpięciu zasilania krokowiec powinien wysuwać trzpień otwierający przepustnice lub go chować w zalezności jak podepniesz, sprawdź czy bedzie reagował czy wogóle juz nie reaguje na nic



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » śr gru 14, 2005 23:52

Jutro sprawdzę - od czegoś trzeba zacząć
Dzięki za info


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 14, 2005 23:55

najprościej zacząć od tego silnika krokowego, jezeli sam nie chcesz tego robic, albo sie boisz że cos spalisz to podjedź do elektryka niech sprawdzi bo potrwa to pięc sekund a juz mozna bedzie sie czegos konkretnego dowiedzieć, jezeli sie okaże że silniczek działa, wtedy bedziemy dalej mysleć , a na poczatek sprawdź go czy wogóle działa!
Pozdrowionka!



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw gru 15, 2005 09:15

moze sie rozregulował :?: podnies mu troche obroty i moze cos z mieszanka :?:


Obrazek

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Obroty.

Post autor: Andrzej1 » czw gru 15, 2005 09:25

Witam.
Miałem identyczny objawy i po 2 tygodniach zauważyłem pęknięty wąż do serwa.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
ceasar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 03, 2005 15:32
Lokalizacja: WWL

Post autor: ceasar » czw gru 15, 2005 12:55

Quatro7 pisze:moze sie rozregulował :?: podnies mu troche obroty i moze cos z mieszanka :?:
Tylko jak to zrobić przy jednopunktowym wtrysku paliwa.

[ Dodano: Czw Gru 15, 2005 12:02 ]
Andrzej1 pisze:Witam.
Miałem identyczny objawy i po 2 tygodniach zauważyłem pęknięty wąż do serwa.
Pozdrawiam.Andrzej.

Raczej lewego powierza nie łapie wymieniłem poduchę pod wtryskiem wszystkie przewody podciśnieniowe. Przewód od serwa jest zaślepiony hamulce wspomagane przez elektryczną pompę ABS-u.

Niestety z powodu choroby mojej córeczki musze się wstrzymać z wszelkimi wejściami z domu, czyli naprawą Golfa też.
Ale inne sugestie mile widziane.


VW Golf IV 1.9 TDI AHF Highline Obrazek
VW Golf MK1 Carbio

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw gru 15, 2005 19:20

ceasar pisze:Quatro7 napisał/a:
moze sie rozregulował podnies mu troche obroty i moze cos z mieszanka


Tylko jak to zrobić przy jednopunktowym wtrysku paliwa.
w RP nie ma mozliwości "recznie" podregulowac wolnych obrotów, wolne obroty ustala tylko i wyłacznie silnik krokowy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 215 gości