Skrzynia biegów i 2 bieg

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

norx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 16:32
Lokalizacja: New Castle. Anglia.

Post autor: norx » sob gru 01, 2007 16:16

A ile oleju wchodzi do skrzyni 6-biegowej???

[ Dodano: 08 Gru 2007 12:34 ]
Witam!!
Więc tak. Przedwczoraj wlałem 2 literki fullsyntetyka 75w/90. Mój problem polegał na tym , że biegi ciężko wchodziły na zimnym silniku. Podsumowując dokonaną oprację mogę powiedzieć że cudów nie ma ale jest troszkę lepiej. Już po przejechaniu około kilometra biegi wchodzą lżej , mimo iż czuć jeszcze opór. Hm, trzeba będzie się po prostu przyzwyczaić.



patryk_hrabia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: patryk_hrabia » śr lut 11, 2009 00:15

Też mam problem ze skrzynia, biegi ciężko wchodzą, Wymieniłem olej na mineralny bo tak mi polecił mechanik. Słyszałem też że wycierają się jakieś plastikowe tulejki i to przez nie tak ciężko wbijać biegi. Wiecie o tym coś więcej?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr lut 11, 2009 00:37

Mineralny olej :panna: kolego to sie lało do maluszków a nie do 4 jak będzie zimno to wogóle bedzie problem z biegami .



Awatar użytkownika
mojama
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob cze 23, 2007 17:21
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: mojama » śr lut 11, 2009 15:11

Mam ten sam problem.
Kilka miesięcy temu wymieniane miałem sprzęgło i przy okazji poprosiłem o wymianę oleju w skrzyni licząc, że dwójka będzie lepiej wskakiwać.
Gadałem z mechanikiem i miał zalać syntetyk.
Efekt jest taki, że dwójka wskakuje 5 razy gorzej! Już wyrobiłem sobie odruch omijania dwójki przez pierwsze 5 minut jazdy w trosce o swój nadgarstek.
Przypomniało mi się, że mechanik oddał mi jedną butelkę tego oleju... sprawdziłem i jest to Kager Mineral 80W90 Gear Oil. Nie znam się, ale to chyba z syntetykiem nie ma nic wspólnego?! Tym bardziej, ze kosztował chyba parenaście złotych za litr. Jak bardzo zły jest ten olej?

Czy wymiana oleju w skrzyni jest bardziej skomplikowana niż oleju silnikowego? Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni? Pytam bo niedługo będę wymieniał silnikowy więc czy można wymienić ten w skrzyni bez rozbiórki połowy auta?



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lut 11, 2009 15:27

mojama pisze:Nie trzeba czasem wyciągać skrzyni?
nie, masz zawór i potrzebował będziesz strzykawe-widziałem jak u mnie wymieniali na castrola 75W90 bodajże, kupywałem w ASO Skody 40PLN za litr.


Obrazek

patryk_hrabia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: patryk_hrabia » śr lut 11, 2009 23:13

Ja patrzyłem w książkę i mam wlany olej Mobil 75W, i tu moje pytanie jaki jest to olej? Z tego co pamiętam to mechanik mówił coś o mineralnym i o tym że na syntetyku to w zimie będzie ciężko zmieniać biegi. Ma on racje?



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » śr lut 11, 2009 23:20

patryk_hrabia pisze:że na syntetyku to w zimie będzie ciężko zmieniać biegi. Ma on racje?
:grin: zna się gość - to powodzenia z takimi wiadomościami , sory stary ale ten facet to traktory powinien serwisować



patryk_hrabia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt lip 29, 2008 11:00
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: patryk_hrabia » czw lut 12, 2009 00:50

Ja też się nie znam i powtarzam tylko to co on mi powiedział. Ten mój olej MOBIL 75W to syntetyk jest?



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » czw lut 12, 2009 00:54

Co do ciężkiego wchodzenia tej dwójki to mogą być też cięgna, były już posty na ten temat, trzy elementy do wymiany, które czasami pomagają, jeśli to jest przyczyną.
U mnie był wyciek ze skrzyni i przy uszczelnianiu też wymienili olej, rano też jedynka przez pierwsze 30 sekund cieżko wchodzi później jest OK.
Jak można sobie z tym radzić, włączyć auto, niech sie troche rozgrzeje z 1 minute i później jest już OK, u mnie skutkuje.
Cięgien nie wymieniałem, za to nasmarowałem jest dość obficie.

Olej do skrzyni wlałem Mobil'a SAE 75W-90 syntetyk, taki mi polecili w ASO,
w książce też mam coś na ten temat Obrazek



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » czw lut 12, 2009 01:01

tak wogóle to w vw zawsze problemy z 2 były



pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr lut 18, 2009 13:09

A co proponujecie w sytuacji gdy biego wchodza lekko jak jest zimny? Jak sie mocno nagrzeje to pojawia się problem z wrzuceniem jedynki. Czasami przy wrzuceniu jedynki drażek jakby się blokował i nie chciał wejść. Jednak jak już wejdzie to na szczęście obywa się bez zadnego zgrzytu skrzyni. Dwójkach haczy standardowo jak w większości benzynowych golfów, chociaż haczenie maleje wraz z rozgrzaniem auta.

Wymieniłem poduszkę pod skrzynią i mechanizm wybieraka biegów (według etki nazywało się to konsola) wraz z tymi dwoma krótkimi cięgnami i poprawa jest kolosalna. Ale to haczenie jedynki czasami jeszcze sie zdarza chociaż duzo rzadziej niż przed tymi naprawami. Mimo tego chciałbym je wyeliminować tylko brak mi już pomysłów.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lut 18, 2009 14:23



Obrazek

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr lut 18, 2009 14:54

feniks79 pisze:http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=218539
podobny wątek :bigok:
Podobny wątek i jak zwykle brak konkretnego rozwiązania problemu :crazy:



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » śr lut 18, 2009 20:14

Panowie poszukajcie na forum postów dotyczących problemów z wbijaniem 2.
Układ cięgnowy - wymiana łaczników, układ linkowy - regulacja. Oczywiście warto sprawdzić stan poduszek silnika i łapy pod skrzynią.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 324 gości