[mkII] Paski grzejące na tylnej szybie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mkII] Paski grzejące na tylnej szybie
Witam!
Na szybie tylnej jeden pasek mi nie grzeje. Dlaczego?
Te paski się zużywają przez to, że często ich się używa, czy to z winy np.mycia szyby od wewnątrz (zadrapanie ścieżki). Jak to naprawić, żeby pasek grzał?
Na szybie tylnej jeden pasek mi nie grzeje. Dlaczego?
Te paski się zużywają przez to, że często ich się używa, czy to z winy np.mycia szyby od wewnątrz (zadrapanie ścieżki). Jak to naprawić, żeby pasek grzał?
nie kleje tylko lakiery - np :
http://moto.allegro.pl/item533037579_pu ... ej_sz.html
http://moto.allegro.pl/item535372505_la ... szyby.html
choc z 2'giej strony u mie tez 2 paski nie grzeja, ale jakos przerw nie widzialem
http://moto.allegro.pl/item533037579_pu ... ej_sz.html
http://moto.allegro.pl/item535372505_la ... szyby.html
choc z 2'giej strony u mie tez 2 paski nie grzeja, ale jakos przerw nie widzialem
Ostatnio zmieniony śr lut 11, 2009 17:40 przez chase1, łącznie zmieniany 1 raz.
1,6 ABU + LPG ; 93'
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
Walka z kontrolka oleju - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2108397
tam jest tak minimalnie zadrapane , że nawet jak będziesz miał inny kolor to nie kapniesz sie gdzie było robione , tylko znajdż to miejsce przerwa przeważnie jest w tym miejscu gdzie na ścieżce jest minimalne zaczernienie
[ Dodano: 11 Lut 2009 17:05 ]
nawet miernik niewiele pomaga , bo ścieżki są równolegle do zasilania ( boczne główne paski ) i zawsze pokarze Ci opór , no chyba że masz milomomierz
[ Dodano: 11 Lut 2009 17:05 ]
nawet miernik niewiele pomaga , bo ścieżki są równolegle do zasilania ( boczne główne paski ) i zawsze pokarze Ci opór , no chyba że masz milomomierz
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- pomaga i to bardzo mocno. Na początek musimy wiedzieć, które paski nie grzeją - to oczywiście widać po tym, jak działa ogrzewanie. Po tem robimy coś takiego - miernik ustawiamy na napiecie i przykładamy jego końcówki pomiarowe - jedna do początku przrwanej ścieżki, druga powiedzmy 10cm dalej. Patrzymy co pokazuje miernik - przesuwamy sie dalej z pomiarem, aż trafimy na miejsce, gdzie pomiar będzie inny - miernik bedzie pokazywał dożo większe napięcie. Jeżeli tak się stanie, to znaczy, że przerwa jest między końcówkami pomiarowymi. Zmniejszamy odległość między końcówkami, tak, aby cały czas był zachowany ten sam pomiar - jeżeli jedną z końcówek przesuniemy za przerwe, to zmieni sie wartość pomiaru. Metoda ta pozwala bardzo dokładnie określić miejsce uszczkodzenia. A samo uszkodzenie, to tak, jak ktoś wcześniej napisał - czarny punkcik na pasku.miś fazi pisze:nawet miernik niewiele pomaga ,
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej ? bo ja sie param elektroniką już 30 lat i powiem Ci szczerze że mi sie nigdy taki numer nie udał , dopiero mostkiem oporowym doszłem co i gdzie , sprzętu pomiarowego mam dosyć dużo ,ale żaden nie był przydatny , potem dopiero zrobiłem sobie przystawke do miernika którą idzie nawet odnaleźć przerwe na ścieżkach płytek drukowanych , nawet na gałęzi masy , ale to tylko na zasadzie porównania wartości oporu , przystawka jest tak czuła że musisz ją kalibrowć nawet po wymianie kabli pomiarowych
[ Dodano: 13 Lut 2009 09:39 ]
jak chcesz to moge Ci zapodać schemacik takiej przystawki , jest bardzo pomocna
[ Dodano: 13 Lut 2009 09:41 ]
zapomniałem jeszcze dodać że to działa tylko z miernikiem analogowym , nie cyfrowym , ale każdy co sie tym zajmuje powinien mieć jakieś stare LAVO lub UMa
[ Dodano: 13 Lut 2009 09:39 ]
jak chcesz to moge Ci zapodać schemacik takiej przystawki , jest bardzo pomocna
[ Dodano: 13 Lut 2009 09:41 ]
zapomniałem jeszcze dodać że to działa tylko z miernikiem analogowym , nie cyfrowym , ale każdy co sie tym zajmuje powinien mieć jakieś stare LAVO lub UMa
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- próbowałem i dlatego to opsiałem. Jeżeli chcesz, to jutro moge zrobić zdjęcia dla przykładu, jak tego szukałem. Z początku też do tego podchodziłem jak Ty - że to jest podłączone równolegle itp. i że nie da się tego sprawdzić miernikiem itp. Ale potem sam sprawdziłem i wiem, że to dziala. Podejrzewam że machanizm działanie tej metody opiera się na prostym prawie ohma - w przerwanej ścieżce prad nie płynie - spadek napięcia więc jest na odległości 10cm bardzo znikomy (bo podczas pomiaru miernik pobiera jakiś tam prąd). Natomiast keidy jedna końćówkę pomiarową przystawimy do jednej strony paska, a drugą do drugiej, za przerwaniem, to będizemy mieli praktycznie napięcie 12V. I tutaj wystarczy wyczuć tylko ten moment, w którym miejscu mały spadek napięcia zamienia się na 12V. I to miejsce jest przerwą. Jak wystarczy mi czasu (rodzinka jutro przyjeżdża) to zrobię zdjęcia z miernikiem itp, jak to robie - coś w rodzaju fotoporady.miś fazi pisze:kolego , LIPEK widze że siedzisz w temacie , ale napisz czy próbowałeś kiedykolwiek szukać miernikiem nastawionym na pomiar napięcia , przerwy w ścieżkach szyby ogrzewanej
Być może coś tam lekko pokreciłem (robiłem to pół roku temu), ale zasada jest mniej więcej taka.
A no i oczywiście ogrzewanie szyby musi być włączone.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 382 gości