Silnik zachlapany olejem - co winne?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Silnik zachlapany olejem - co winne?

Post autor: Pablitto » śr lut 11, 2009 12:41

Witam, od dłuższego czasu mam silnik pochlapany olejem... Wyciek jakby w 2 miejscach :L
1. z pod korka wlewu oleju - ta rura od wlewu jest zaolejona i sporo w dole
2. za przepustnicą - to chyba odpowietrzenie? - tam gdzie jest taki kapsel z dwiema dziurkami. ten element jest zaolejony, i widać że silnik - ta część aluminiowa niżej, też. Czyściłem ostatnio ten wąż od filtra powietrza do przepustnicy, razem z tą małą rurką od wlewu oleju - sporo było tu "majonezu".
Skąd ten olej? Auto żłopie oleju sporo, 1l na 1000km (teraz już mineralny - przebieg 217kkm).
Motorek 1.6 SR (AKL), rok 2000 (modelowy 2001).



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr lut 11, 2009 16:21

Coś mi się wydaje że masz zaklejoną lub zamarzniętą ODMĘ i ten fakt piszesz że jest duża majonezy by o tym świadczył , więc ojej a głównie ciśnienie skrzyni korbowej uchodzi gdzie łatwiej masz szczęście że nie poszło główną panewką wału .
Więc do czyszczenia odma i jej ostojnik oleju



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr lut 11, 2009 17:53

Odma jak napisałem, była wyczyszczona, stąd pisze że dużo w tym było majonezu (w tym krótkim króćcu od wlewu oleju do przepustnicy). Czy po zdjęciu przepustnicy będe miał dostęp do tego odpowietrzenia (bo to jest odpowietrzenie? poprawcie mnie jak źle kombinuje.. Taki ala kapsel z dwiema dziurkami. Etka podaje nr 06A198205 - zestaw naprawczy wkładu zaworków) i będe mógł to wyczyścić? Wg. rys. z etki, widze że to samo powinno dać się wyjąć, tylko jak?
Natomiast skąd wylatuje ten olej że cały wlew oleju - ta pionowa rura (wg. etki - odpowietrzenie 06A103467E) - jest zaolejona, i to nieźle.... Coś czuje, że zdjęcia głowicy i tak nie unikne żeby w środku to wyczyścić..



Awatar użytkownika
Grzegorz_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob maja 20, 2006 20:20
Lokalizacja: Ostrow wlkp. (POS)
Kontakt:

Post autor: Grzegorz_r » śr mar 25, 2009 18:44

Pablitto, sorki ze odkopuje ale udało cie sie zrobić coś z tym elementem "06A198205 - zestaw naprawczy wkładu zaworków" tez mam wszytko zaolejone....



Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr mar 25, 2009 20:17

Nie ruszałem jeszcze tego. Na razie robie przy zawieszeniu, kasy mnie to autko ciągnie... Brak funduszy puki co żeby za to się grzebać, no chyba ze tanio można by to zrobić, i efekt by jakiś był.
Na razie mechanik mówi że nic nie szkodzi to.



Awatar użytkownika
Grzegorz_r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: sob maja 20, 2006 20:20
Lokalizacja: Ostrow wlkp. (POS)
Kontakt:

Post autor: Grzegorz_r » śr mar 25, 2009 22:14

mam to samo zawieszenie zrobiłem (kasa) musiałem kupić oponki (kasa) nowy przepływomierz (kasa) teraz jeszcze coś stuka jak puszcze sprzęgło i brzęczy , poza tym przepustnice mógł bym czyścic co miesiac tyle tam oleju - masakra jak na tym sie nie skończy to chyba przesiądę sie na rower:] :P
Ostatnio zmieniony śr mar 25, 2009 22:15 przez Grzegorz_r, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 133 gości