problem z obrotami b. jałowego 1,8 GX 84 km K-Jet z lamdą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

problem z obrotami b. jałowego 1,8 GX 84 km K-Jet z lamdą

Post autor: ozzman1979 » pn lut 09, 2009 10:25

Witam. Mam problem z obrotami na biegu jałowym w silniku 1,8 GX 84 km K-Jetronic z lamdą (wersja na USA i Kanadę). Otóż wysprzęglając na luz podczas jazdy gdy silnik schodzi z obrotów to potrafi zgasnąć czasem, ale najczęściej obroty faluja przez chwilę w przedziale 650-750 do 1000 zanim się ustabilizują na około 850. Trawa to około 2-5 s nim nastapi stabilizacja. Podobnie jest na biegu jałowym - gdy nie dotyka się gazu, silnik chodzi równo, przygazowanie sprawia, że silnik schodzac z obrotów ma takie same wahania obrotów nim sie one nie ustabilizują. W tym przypadku nie zanotowałem zgaśnięcia. Zdarza sie ono tylko podczas jazdy, gdy wyrzucę na luz. Nie wystąpuje za każdym razem, ale się zdarza. Dodam, że silnik jest bardzo dynamiczny, bardzo czuły na gaz (bardzo szybka reakcja na wciśnięcie gazu) nic nie zacina się i nie muli. Zimny i ciepły zapala natychmiast od pierwszej iskry. Analiza spalin wzorowa. Silnik oczywiście na benzynie bez LPG. Co mu może dolegać?



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pn lut 09, 2009 10:53

Może silniczek krokowy ?


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » pn lut 09, 2009 11:03

Cos mi się zdaje, że nie masz pojęcia n/t wtrysku mechanicznego. W tym układzie nie ma żadnego silnika krokowego. Kto jeszcze ma jakis pomysł?



Awatar użytkownika
pancur0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 483
Rejestracja: śr gru 24, 2008 15:03
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: pancur0 » pn lut 09, 2009 11:28

ano !:D
moze kto inny pomoze ;)


viewtopic.php?p=2433766#2433766" onclick="window.open(this.href);return false; <-- i po swapie ;D

ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » pn lut 09, 2009 13:24

nikt nie pomoże? :-)



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 09, 2009 14:34

wykreć śrube na przepustnicy, pamiętasz może co wyszło na analizatorze??



Awatar użytkownika
HugokopteR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: pn paź 08, 2007 22:12
Lokalizacja: NEL
Kontakt:

Post autor: HugokopteR » pn lut 09, 2009 14:56

tarcza spietrzajaca? rozdzielacz wtrusku?



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » pn lut 09, 2009 15:15

co do analizy spalin, to nie pamietam dokładnie, ale wyszło ponoc idealnie, jak na nowym silniku. Wszelakie tlenki, węglowodory itd idealnie. Co do rozdzielacza to chyba można wykluczyć, bo samochód był badany na każdym cylindrze (analiza spalin) i każdy cylinder dostaje idealnie tą sama dawkę paliwa. Tarcza chyba też ok, bo nic nie zacina się, bardzo równo wkręca się na obroty w miarę otwierania przepustnicy, samochód jest rewelacyjnie dynamiczny i czuły na gaz i mało pali (może nie uwierzycie, ale przy normalnej jeździe w samym mieście pali 8,5 l). Co do dynamiki, to w 11,5 s zawija się do setki, więc chyba nie jest źle. Jakies dalsze sugestie??



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lut 09, 2009 16:51

ozzman1979 pisze:Jakies dalsze sugestie??
napisałem wyżej



ozzman1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 11:49
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ozzman1979 » pn lut 09, 2009 18:21

tzn jaką śrubę?



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn lut 09, 2009 20:15

tzn jaką śrubę?
coś mi sie zdaje że nie masz pojęcia nt tego wtrysku :chytry: Sruba na przepustnicy - o tą chodzi toffic'owi.

Nie wiem jak to tam dokładnie w GX wygląda ale moze zestyk zamknietej przepustnicy jest też coś winny?

[ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 ]
CSR_GTI pisze:Sruba na przepustnicy
sory stary ale tego inaczej sie neida określić :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości