SĄ TO DWA MIEJSCA BRAK POLJI NA DRZWIACH I USZCZELKA SZYBY CZOŁOWEJ POD NIĄ DOCHODZI DO KOROZJI PODSZYBIA I CIEKNIEmnich pisze:golf 2 1.3 na wtrysku skrzynia 4 rok 90
Od 2 miesiecy jest posiadaczem ww golfa ale mam problem,
gdy w nocy pada deszcz i przychodze rano do samochodu to po stronie kierowcy i pasarzera jest mokro na dywanikach i pod dywanikami (bardziej po stronie kierowcy).Czy ktoś spotkał sie z takim problemem , jesli tak to jaka jest przyczyna ,z kad ten przeciek ,co sprawdzic ,od czego zacząć .
POMOCY !!
od Quatro7: uprzejmie prosi się o precyzowanie tematów
Mokro w samochodzie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Mokro w samochodzie
TUNING HAMOWNIA WA-WA BIELANY
To moze i ja sie wypowiem... tez mam mk2 i tez mialem problem z wielka woda choc wtedy wcale nie bylo mi do smiechu
Po pierwsze nalezy sprawdzic plastik podszybia i uszczelke poprzeczna ktora go oddziela od komory silnika - jesli sa pekniecia na plastiku - wymienic, ewentualnie zapaprac je silikonem jak sa male.
W nastepnej kolejnosci przepchac kanaliki odplywowe z podszybia, dla pewnosci zalac woda i zobaczyc czy woda przez nie splywa pod samochod.
Sprawdzic miejsce gdzie w podszybiu linka od zamka maski przechodzi przez sciane grodziowa - jest taki grzybek - uszczelka, dla pewnosci zapaprac silikonem, sprawdzic tez czy w scianie grodziowej sa wszystkie zaslepki otworow bo czesto przez niedokladnosc blacharzy takie zaslepki "znikaja"
Sprawdzic uszczelke szyby przedniej, najlepiej wymienic - u mnie to bylo powodem powodzi i kapania wody na pedaly... z wierzchu wszystko pieknie, po sciagnieciu uszczelki okazalo sie ze podszybie pod uszczelka jest tak przegnite ze woda lala sie ciurkiem, a z zewnatrz nie bylo widac ze cos jest nie tak i nawet nie bylo jak tego zespawac, skonczylo sie na wloknie szklanym i zywicy.
Jezeli nic z tych rzeczy nie pomoglo dla pewnosci trzeba sprawdzic uszczelki w drzwiach, szyberdachu i slynne folie w drzwiach (oczywiscie jesli kapie na pedaly i skrzynke bezpiecznikow to raczej ta ewentualnosc odpada).
W poradzie opisany jest jeszcze otwor technologiczny przez ktory moze cieknac, dla pewnosci sprawdzamy jesli problem dalej wystepuje...
Jesli wszystko zawodzi, sprawdzilismy spawy, otwory, uszczelki i doslownie wsyztszko to jeszcze warte sprawdzic czy nie leje sie z nagrzewnicy, bo jesli peknie lub sie rozszczelni to na 90% bedzie lalo sie nam po nogach
Powodzenia
Po pierwsze nalezy sprawdzic plastik podszybia i uszczelke poprzeczna ktora go oddziela od komory silnika - jesli sa pekniecia na plastiku - wymienic, ewentualnie zapaprac je silikonem jak sa male.
W nastepnej kolejnosci przepchac kanaliki odplywowe z podszybia, dla pewnosci zalac woda i zobaczyc czy woda przez nie splywa pod samochod.
Sprawdzic miejsce gdzie w podszybiu linka od zamka maski przechodzi przez sciane grodziowa - jest taki grzybek - uszczelka, dla pewnosci zapaprac silikonem, sprawdzic tez czy w scianie grodziowej sa wszystkie zaslepki otworow bo czesto przez niedokladnosc blacharzy takie zaslepki "znikaja"
Sprawdzic uszczelke szyby przedniej, najlepiej wymienic - u mnie to bylo powodem powodzi i kapania wody na pedaly... z wierzchu wszystko pieknie, po sciagnieciu uszczelki okazalo sie ze podszybie pod uszczelka jest tak przegnite ze woda lala sie ciurkiem, a z zewnatrz nie bylo widac ze cos jest nie tak i nawet nie bylo jak tego zespawac, skonczylo sie na wloknie szklanym i zywicy.
Jezeli nic z tych rzeczy nie pomoglo dla pewnosci trzeba sprawdzic uszczelki w drzwiach, szyberdachu i slynne folie w drzwiach (oczywiscie jesli kapie na pedaly i skrzynke bezpiecznikow to raczej ta ewentualnosc odpada).
W poradzie opisany jest jeszcze otwor technologiczny przez ktory moze cieknac, dla pewnosci sprawdzamy jesli problem dalej wystepuje...
Jesli wszystko zawodzi, sprawdzilismy spawy, otwory, uszczelki i doslownie wsyztszko to jeszcze warte sprawdzic czy nie leje sie z nagrzewnicy, bo jesli peknie lub sie rozszczelni to na 90% bedzie lalo sie nam po nogach
Powodzenia
No to temat wyciekow zamkniety...
Moze ktos bedzie mial jeszcze inne koncepcje ...
Autko bylo trafione w lewy przedni blotnik...
blotnik mntowany jest na przedniej podloznicy... tak pechowo byl trafiony ze chyba natapilo nietrwale przemieszczenie podluznicy i w miejscu podszybia gdzie zamontowana jest podluznica natapila przerwa. A niechcacy podluznica konczy sie w kabinie i nie jest jakos specjalnie zakonczona. Po tym profilu sobie cieklo do srodka.
Jest tam takie kiepskie miejsce gdzie schodzi sie masa blach. Kiedys widzialem w fotoporadzie cos takiego ale to jest miejsce wyzej.
Widoczne bylo dopiero jak zdemontowalem przednia maske. I tu o zgrozo ktos zamalowal to miejsce, i przykryl jakims kitem, na tyle nieudolnie ze nieskutecznie.
oczywiscie zaraz mlotek obcegi prostowanie, klej ze szczeliwem Wurth i po klopocie przestalo ciec.
Wazne doszczelnic sruby to tam splywa woda z rynienki przy przedniej szybie.
Moze ktos bedzie mial jeszcze inne koncepcje ...
Autko bylo trafione w lewy przedni blotnik...
blotnik mntowany jest na przedniej podloznicy... tak pechowo byl trafiony ze chyba natapilo nietrwale przemieszczenie podluznicy i w miejscu podszybia gdzie zamontowana jest podluznica natapila przerwa. A niechcacy podluznica konczy sie w kabinie i nie jest jakos specjalnie zakonczona. Po tym profilu sobie cieklo do srodka.
Jest tam takie kiepskie miejsce gdzie schodzi sie masa blach. Kiedys widzialem w fotoporadzie cos takiego ale to jest miejsce wyzej.
Widoczne bylo dopiero jak zdemontowalem przednia maske. I tu o zgrozo ktos zamalowal to miejsce, i przykryl jakims kitem, na tyle nieudolnie ze nieskutecznie.
oczywiscie zaraz mlotek obcegi prostowanie, klej ze szczeliwem Wurth i po klopocie przestalo ciec.
Wazne doszczelnic sruby to tam splywa woda z rynienki przy przedniej szybie.
Automania... niekończąca sie opowieść...
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Miłość do starych fordów, podzielona przyjaźnią do VW.
Scorpio I 2.0OHC>VW Golf III 1.9TDI(ALE)> Zafira A 2.0DTH16V
Podszybie wcale nie musi być zgnite żeby woda ciekła. U mnie też lała się ciurkiem, ale miałem nie dawno robione podszybie więc to wykluczyłem i szukałem wszystkiego innego. A już na samym końcu się poddałem i wymieniłem tą nieszczęsną uszczelkę ( koszt 50 złotych nowa ) i spokój z wodą
za to teraz cieknie w bagażnik
Przez cały okres walki z przeciekiem doszedłem do swojej listy przecieków:
I może zrobię taki opis co będzie przyczyną jak cieknie nam w te miejsca:
Mokro w skrzynce bezpieczników:
- zużyta uszczelka szyby przedniej
- przerdzewiałe podszybie
- zatkane otwory odpływowe pod uszczelką szyby przedniej
- otwory technologiczne
Mokro pod nogami kierowcy ( skrzynka bezpieczników sucha)
- cieknie linką otwierania pokrywy maski
- folie pod tapicerką drzwi
- pęknięty/ wypadł przewód odprowadzania wody z szyberdachu
- uszczelka drzwi bocznych
- brak gumek( zaslepek) w podłodze
- pęknięta nagrzewnica
Mokro pod nogami pasażera :
- zużyta uszczelka szyby przedniej
- przerdzewiałe podszybie
- zatkane otwory odpływowe pod uszczelką szyby przedniej
- otwory technologiczne
- pęknięty plastyk nad wentylatorem
- zużyta uszczelka pod kratką wentylatora
- folia drzwi
- uszczelka drzwi
- zaślepki w podłodze
- przewód odprowadzający wodę z szyberdachu
- pęknięta nagrzewnica
Mokro pod nogami tylnej kanapy
- Brak zaślepek gumowych w podłodze
- uszczelka drzwi
- przerdzewiałe nadkola przy mocowaniach amortyzatora
- woda zbierająca się z cieknącego przodu przepłynęła nam już do tyłu
Mokro w bagażniku:
- nie trzymająca uszczelka tylnej szyby
- Cieknąca uszczelka pod lampą
- zużyta uszczelka pokrywy bagażnika
Jeśli ktoś posiada jeszcze jakieś info co można dopisać to proszę o kontakt, wtedy dopiszę.
Mam nadzieję, że komuś to oszczędzi masę szukania i zmartwień dotyczących wody.
za to teraz cieknie w bagażnik
Przez cały okres walki z przeciekiem doszedłem do swojej listy przecieków:
I może zrobię taki opis co będzie przyczyną jak cieknie nam w te miejsca:
Mokro w skrzynce bezpieczników:
- zużyta uszczelka szyby przedniej
- przerdzewiałe podszybie
- zatkane otwory odpływowe pod uszczelką szyby przedniej
- otwory technologiczne
Mokro pod nogami kierowcy ( skrzynka bezpieczników sucha)
- cieknie linką otwierania pokrywy maski
- folie pod tapicerką drzwi
- pęknięty/ wypadł przewód odprowadzania wody z szyberdachu
- uszczelka drzwi bocznych
- brak gumek( zaslepek) w podłodze
- pęknięta nagrzewnica
Mokro pod nogami pasażera :
- zużyta uszczelka szyby przedniej
- przerdzewiałe podszybie
- zatkane otwory odpływowe pod uszczelką szyby przedniej
- otwory technologiczne
- pęknięty plastyk nad wentylatorem
- zużyta uszczelka pod kratką wentylatora
- folia drzwi
- uszczelka drzwi
- zaślepki w podłodze
- przewód odprowadzający wodę z szyberdachu
- pęknięta nagrzewnica
Mokro pod nogami tylnej kanapy
- Brak zaślepek gumowych w podłodze
- uszczelka drzwi
- przerdzewiałe nadkola przy mocowaniach amortyzatora
- woda zbierająca się z cieknącego przodu przepłynęła nam już do tyłu
Mokro w bagażniku:
- nie trzymająca uszczelka tylnej szyby
- Cieknąca uszczelka pod lampą
- zużyta uszczelka pokrywy bagażnika
Jeśli ktoś posiada jeszcze jakieś info co można dopisać to proszę o kontakt, wtedy dopiszę.
Mam nadzieję, że komuś to oszczędzi masę szukania i zmartwień dotyczących wody.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 184 gości