Zanika ładowanie podczas jazdy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Zanika ładowanie podczas jazdy

Post autor: dziany9 » ndz lut 01, 2009 20:57

Witam
Na wstępie chcę zaznaczyć że szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi.
Wczoraj pojawił mi się następujący problem: podczas jazdy zaczęły mi przygasać światła, radio itd, oczywiście stawiał bym na alternator ale kontrolka od ładowania się nie zapaliła (jest sprawna na 100%). Po przejechaniu 80 km po zgaszeniu silnik już nie odpalił więc założyłem od szwagra jego altenator i zostawiłem auto odpalone na 1h no i akumulator się podładował. Dziś w drodze powrotnej z tym jego alternatorem sytuacja się powtórzyła z tym że auto zgasło podczas jazdy akumulator wyrypał się do 0.
Jeśli chodzi o mój aternator to ma nowy regulator napięcia niedawno miał nabijany nowy komutator i jak autko stoi to ma ładowanie około 14V. Próbowałem już włączać różne urządzenia i ładowanie cały czas jest około 14. Wygląda to tak jakby ładowanie zanikało dopiero podczas jazdy. No i dziwi mnie fakt, że jak kontrolka gaśnie po odpalenie to się już nie zapala, tak jak by wszystko było ok.
Proszę o jakieś sugestie rozwiązania tego problemu.
Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz lut 01, 2009 21:03

Gruby kabel od altera i cała jego trasa: czy dobra jest przewodność na zaciskach, jak wygląda sprawa na dużej śrubie rozrusznika (tam łączy się z grubszym już prosto na akumulator), klemy, masy, jak się trzyma w końcówkach (czasem ładnie wygląda ale tylko z wierzchu!). To na początek...



Awatar użytkownika
Maćkooo
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2032
Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Maćkooo » ndz lut 01, 2009 21:09

A napisz cos jeszcze o akumulatorze. Ile ma lat i jak wygląda.


Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D

http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related

dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Post autor: dziany9 » ndz lut 01, 2009 21:18

Wcześniej musiało się już tak robić bo ładowałem akumulator co jakieś 3 tygodnie więc zakupiłem nowy ale niestety nic to nie poprawiło. Jeśli chodzi o przewody to jutro posprawdzam ale napięcie patrzyłem już na klemach więc powinny być OK.
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 21:20 przez dziany9, łącznie zmieniany 1 raz.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 02, 2009 00:13

Spróbuj przełożyć tylko regulator napięcia zamiast całego altka. Nowy nie musi oznaczać dobry.



dziany9
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 20:56
Lokalizacja: Tomaszów

Post autor: dziany9 » sob lut 07, 2009 13:37

No i problem się rozwiązał zgodnie z podpowiedzią Zico63b (oczywiście dziękuję bardzo) posprawdzałem jeszcze raz wszystkie przewody i okazało się, że kabel masowy od bloku do nadwozia nie był dostatecznie mocno dokręcony, po dokręceniu o pół obrotu wszystko wróciło do normy. Jak tylko będzie cieplej to poprzecieram wszystkie styki papierkiem i poskręcam od nowa.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lut 07, 2009 15:07

Dzięki, miło mi bardzo i cieszę się, że działa.
Jednocześnie chciałem pochwalić Kolegę: często prosimy o napisanie paru zdań jak poszło usuwanie usterki, to po to by lepiej pomóc kolejnym kolegom w potrzebie, i oto są!
To się chwali! :grin:



gruszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gruszek » wt lut 10, 2009 22:02

A gdzie w golfie 1 (1.8 GTI) znajdę przewód łączący blok z nadwoziem? Nie mam ani doświadczenia ani książki ani warunków, żeby kłaść się pod auto w tą pogodę a mój golf ma podobne objawy :/



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lut 10, 2009 22:23

Często jest on przykręcony w rejonie skrzyni biegów, lewa część komory silnikowej i idzie do nadwozia w okolicę akumulatora. Nie w każdym modelu tak jest ale można "od góry" spojrzeć, może coś się zobaczy? :bigok:



gruszek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt lut 10, 2009 20:04
Lokalizacja: Bytom

Post autor: gruszek » śr lut 11, 2009 15:42

Po dłuższej chwili znalazłem ten przewód masowy ale nie ma tam dostępu bez rozbebeszania (jest to pod filtrem powietrza jak by ktoś szukał).
Ale zbadałem też dokładniej napięcia i okazało się, że tam styk na pewno jest doby. Opowiem jak do tego doszedłem i jakie mam w związku z tym kolejne pytania :P

Po wymianie paska klinowego i regulatora napięcia na klemach mam 13,9~13,8V, myślałem, że to może problem z tą masą ale dziś zmierzyłem i między stykami alternatora a jego obudową jest 14,0 a (przy włączonych światłach) spadek napięcia na kablu łączącym alternator i akumulator jest 0,2V czyli wynika że tylko tutaj jest jakiś opór, ten kabel dziś wymienię.
Problem dla mnie jest taki, że wydaje mi się, że na alternatorze powinno być 14,4V a jest 14 (regulator to zamiennik z firmy Meyle, nie ma na nim zaznaczonego napięcia). Przed chwilą pogrzebałem w katalogu intercars i tam do tego auta niektóre regulatory są 14,0V, niektóre 14,1V a niektóre 14,5V :/

Pomyślałbym, że skoro są też takie na 14,0 to jest wszystko okej ale kiedy mam włączone światła i dmuchawę to na wolnych obrotach napięcie na alternatorze spada do 13V a czasem poniżej. Jak tylko wyłączę dmuchawę albo światła to już jest 14V.
Co może być z nim nie tak?

---edit
Znalazłem opis ze zdjęciami rozbiórki i sprawdzenia alternatora, dla zainteresowanych link: http://www.agrofoto.pl/forum/Naprawa-al ... t4032.html
Chcę odkręcić alternator ale napotkałem problem, nie mogę odkręcić obudowy rozrządu...

A teraz pytanie - co to za śruba na obudowie rozrządu i jak ją odkręcić (przypominam: mk 1), wygląda na imbus ale imbus 6 mi tam wchodzi na 3 mm i w dodatku się rusza, nie chcę tego objechać:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lut 12, 2009 11:51 przez gruszek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości