[mk3]Niska temperatura silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » wt gru 13, 2005 17:03

Mam taki problem :

Byłem dziś u mechanika - wymienił mi termostat i obudowe nieorginalną tą prawą zamykającą, jade 20 na godzine , termostat działa trzyma 90 i trzyma i trzyma - nie włąńcza sie wiatrak , wiatrak sie włączy ale przy porządnym przegazowaniu .
Otóż jade 40 trzyma 90 C , jade 60 spada do 70 C utrzymuje sie, jade 80 spada poniżej 70 i utrzymuje sie na 50 -60C , przy obecnej pogodzie 2 ,3 oC

Mechanik powiedział nie ma pojęcia co jest grane , powiedział termostat jest oki bo trzyma 90 oC i nie włąńcza wiatraka ani nie spada, gorzej jak sie jedzie

Powiedział że do wymiany obudowa od termostatu ale tym razem orginalna VW ta prawa W/w musi być orginalną , własnie jade ją kupić , Może ktoś sie podzieli opinią ?? MOże czujnik padł ? Zdażyła sie podobna sytuacja u kogoś ??


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » wt gru 13, 2005 17:09

djset pisze:a co ma tylne kolo do temperatury silnika??? hahahahaha
pewnei zablokowalo łozysko lub przegrzane hamulce
pomyśl chwilę.............


jeszcze się nie domyśliłeś? to Ci pomogę...........jeżeli silnik jest na granicy przytarcia to bardzo gwałtownie rosną jego opory. Dlaczego? Pewnie słyszałeś o czymś takim jak rozszeżalność temperaturowa materiałów - właśnie to zjawisko zachodzi w słabo chłodzonym sinliku. Skutkiem tego jest właśnie przyblokowanie kół napędowych, a w Mercedesie napęd jest właśnie na tył.

Jak chcesz możesz tego dośwadczyć. Wystarczy, że przy ok. np. 100 km/h wrzucisz 1 bieg, no w dieslu może i 2. Koła stracą przyczepność bo wzrosną opory, "przekręconego", silnika.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt gru 13, 2005 17:52

brawo dla kolegi!!!!


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » wt gru 13, 2005 19:04

Janek82 pisze:Mam taki problem :


Otóż jade 40 trzyma 90 C , jade 60 spada do 70 C utrzymuje sie, jade 80 spada poniżej 70 i utrzymuje sie na 50 -60C , przy obecnej pogodzie 2 ,3 oC

Mechanik powiedział nie ma pojęcia co jest grane , powiedział termostat jest oki bo trzyma 90 oC i nie włąńcza wiatraka ani nie spada, gorzej jak sie jedzie

Powiedział że do wymiany obudowa od termostatu ale tym razem orginalna VW ta prawa W/w musi być orginalną , własnie jade ją kupić , Może ktoś sie podzieli opinią ?? MOże czujnik padł ? Zdażyła sie podobna sytuacja u kogoś ??
a teraZ powiedzcie co jest grane z ta obudowa? jechałem dzis kolegi golfem i ma tak samo jak Janek 82 napisał spada mu temperatura w trasie do 70 - 60oC wiec co oprocz termostatu trzeba wymienic?? bo w jezdzie trzeba tez miec 90oC??



Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » wt gru 13, 2005 19:42

Zoltecek mam ten problem , zapytaj sie kolegi czy ma nieorginalną obudowe tą zamykającą , bo ja mam ją wymienioną(nieorginalną) , a teraz mechanik powiedział że musi być orginalna , jutro będe wymieniał . A tak to mechanik i ja nie mam zielonego pojęcia co jest grane . Czujnik ma coś z tym wspólnego ????

U mnie tak samo trasa 60 - 70
W miescie nieco czasem 80 łapie , rzadko 90 chyba że w korku , ale 90 trzyma jak stoje nie włąńcza sie dmuchawa. Termostat wymieniłem na nowy. Po za tym trzyma te 90 to chyba nie on

Z góry dziękuje za opinie .

[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 18:46 ]
Dmuchawe mam sprawną , nigdy nie przekroczyło mi 90C , a 90C tylko w korku albo przy jezdzie 10 , góra 20 , 30 km/h

[ Dodano: Wto Gru 13, 2005 18:53 ]
Silnik AEE 1,6 wielopunkt


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt gru 13, 2005 20:08

co to za obudowa??? bo mam zamar jutro kupowac termostat plyn chlo0dzacy i cza ta obudowe jakas kupowac?



Awatar użytkownika
Janek82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pt gru 02, 2005 15:08
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Janek82 » wt gru 13, 2005 20:32

Obudowy raczej nie trzeba wymieniac , tylko może w takich sytuacjach jak u mnie .


http://pub.sinuspl.net/plaza/

Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » wt gru 13, 2005 20:34

a ogolnie trudna jest taka wymiana termostatu i daloby sie ja zrobic bez kanalu bo nei chce mi sie jechac na takowy a u mnei do papy dostane sie tylko od dolu



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » wt gru 13, 2005 21:00

moj kolega nie ma zielonego pojecia o niczym on jest z tych co z przykreceniem srobki leca do serwisu



Awatar użytkownika
mufa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 21:59
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: mufa » wt gru 13, 2005 21:39

Tempreatura powinna być 90.W mieście delikatnie powyżej ale przy 93 włączy się wentylator



Awatar użytkownika
vasyl22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: śr paź 05, 2005 20:43
Lokalizacja: Braniewo, Olsztyn, Giżycko
Kontakt:

Post autor: vasyl22 » śr gru 14, 2005 02:20

kurde w mojim jest podobnie jeszcze nie wymienilem termostatu ale na pewno pierwsza rzecza jak to powoduje moze byc wlasnie termostat ja i to zaraz bede go wymienial bo to nie jazda



djset

Post autor: djset » śr gru 14, 2005 02:44

tak, popieram.
brawo dla inteligentnych inaczej, ktorzy doswiadczyli zablokowania tylnich kół...
haha....
szkoda slow.



Awatar użytkownika
muchenz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 22:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: muchenz » śr gru 14, 2005 06:04

djset pisze:brawo dla inteligentnych inaczej, ktorzy doswiadczyli zablokowania tylnich kół...
A co ma piernik do wiatraka??

Według Ciebie, jak komuś się coś stanie niespodziwanego w samochodzie to jest półgłówiem?? Widocznie nie każdy jest prorokiem jak Ty..........



Awatar użytkownika
Kapibara
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
Kontakt:

Post autor: Kapibara » śr gru 14, 2005 10:14

ja chcialem nap[isac jeszcze cos na temat spalania w niedogrzanym silniku. na gazie przymula gdyz w parowniku gaz nei ulega calkowitem udparowaniu i z tad te slabe osiagi jednak wydaje m isie ze na bezynie osiagi powinny byc lepsze, autko powinno lepiej chodzic niz przy 90 stopniach oczywiscie spalanie tez bedzie wieksze no i zywotnosc mniejsza



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 400 gości