NIe reaguje po przekręceniu kluczyka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skooterek
VAG for life
VAG for life
Posty: 383
Rejestracja: śr lis 22, 2006 16:32
Lokalizacja: Wrocław/Legnica
Kontakt:

NIe reaguje po przekręceniu kluczyka

Post autor: skooterek » sob lut 07, 2009 01:38

o 18 wsiadłem odpaliłem auto i pojechałem na spota. Auto tam postało jakieś 2 godziny i potem wsiadam przekręcam kluczyk i tylko kontrolki sie paliły ani nie zadziałała pompa paliwa ani rozrusznik nie zakręcił - poprostu zerowa reakcja. Jedynie co się działo to gdy jest włączony zapłon to cyka jakiś przekaźnik umieszczony tuż obok kompa (znajdują się tam dwa obok siebie identyczne). Auto nie chcialo ani na pych odpalic ani z kluczyka totalne zero. Proszę o pomoc - jakie są wasze typy i za co odpowiadać mogą te przekaźniki tuż przy ECU (silnik 1.3 NZ). Nr przekaźników nie podam teraz bo auto stoi na drugim końcu miasta.
Z góry dzięki


Golf mk2 1.6 D bez T --- jest
Audi A4 Avant S-line 2.6 V6 --- był
Golf Mk2 Ogień i Lód czyli Fire & Ice --- był
Polo 86c 2F 1.3 (55KM) --- był
Audi A4 Avant 1.8T (150KM) --- był
Golf Mk3 2.0 (115KM) 20 Jahre --- był
Golf Mk3 1.8 (75KM) --- był

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lut 07, 2009 01:57

Ach ten NZ! Jeśli bezpiecznik numer 10 w skrzynce na podszybiu jest O.K. a rozrusznik jest sprawny (kręci - nie napisał Kolega czy kręci), to uszkodzony jest któryś z przekaźników przy ECU. Jeden jest dla pompy paliwa a jeden jest dla sterownika, nie pamiętam już (dawno takie Polo miałem) który jest który, są ze sobą zamienne ale to typowe przekaźniki, nie wiem czy nawet od Poloneza nie podejdą. Koszt ok. 8 zł - może zadziała.
Gdyby nie - to poważniejsza sprawa i na odleglość nie wiele można nie dużo można poradzić - raczej zgadywanka.



Awatar użytkownika
skooterek
VAG for life
VAG for life
Posty: 383
Rejestracja: śr lis 22, 2006 16:32
Lokalizacja: Wrocław/Legnica
Kontakt:

Post autor: skooterek » sob lut 07, 2009 09:07

Zico63b pisze:Ach ten NZ! Jeśli bezpiecznik numer 10 w skrzynce na podszybiu jest O.K. a rozrusznik jest sprawny (kręci - nie napisał Kolega czy kręci), to uszkodzony jest któryś z przekaźników przy ECU. Jeden jest dla pompy paliwa a jeden jest dla sterownika, nie pamiętam już (dawno takie Polo miałem) który jest który, są ze sobą zamienne ale to typowe przekaźniki, nie wiem czy nawet od Poloneza nie podejdą. Koszt ok. 8 zł - może zadziała.
Gdyby nie - to poważniejsza sprawa i na odleglość nie wiele można nie dużo można poradzić - raczej zgadywanka.
Napisalem ze rozrusznik nic nie kreci. W skrocie:
przekrecam kluczyki zapalaja sie kontrrolki(nie slychac pompy paliwa ani jednej ani drugiej), przekrecam zeby odpalic nic sie nie dzieje rozrusznik nawet sie nie zająknie.
Jedyne co się dzieje to cyka jeden z tych przekaźników na podszybiu tuż przy ECU


Golf mk2 1.6 D bez T --- jest
Audi A4 Avant S-line 2.6 V6 --- był
Golf Mk2 Ogień i Lód czyli Fire & Ice --- był
Polo 86c 2F 1.3 (55KM) --- był
Audi A4 Avant 1.8T (150KM) --- był
Golf Mk3 2.0 (115KM) 20 Jahre --- był
Golf Mk3 1.8 (75KM) --- był

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lut 07, 2009 13:34

Jak nie działa rozrusznik, przyczyną powinna być stacyjka - styk 50 kolor czerwono-czarny, gruby.
W ogóle, po rozebraniu obudowy kierownicy, należy posprawdzać podawanie napięć w kostce:
czarny - 15 to zaplon,
czarno-żółty - X to duże odbiorniki, jest tam napięcie w czasie zapłonu ale wyłącza się w czasie pracy rozrusznika,
czerwono-czarny - 50 rozrusznik.



Awatar użytkownika
skooterek
VAG for life
VAG for life
Posty: 383
Rejestracja: śr lis 22, 2006 16:32
Lokalizacja: Wrocław/Legnica
Kontakt:

Post autor: skooterek » sob lut 07, 2009 21:39

wszystko juz dziala - okazalo sie ze klemy byly zaśniedziale przeczyszczenie pomoglo i wszystko wrocilo do normy.


Golf mk2 1.6 D bez T --- jest
Audi A4 Avant S-line 2.6 V6 --- był
Golf Mk2 Ogień i Lód czyli Fire & Ice --- był
Polo 86c 2F 1.3 (55KM) --- był
Audi A4 Avant 1.8T (150KM) --- był
Golf Mk3 2.0 (115KM) 20 Jahre --- był
Golf Mk3 1.8 (75KM) --- był

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 173 gości