i tu się mylisz, bo obcięta sprężyna zachowuje wciąż swoją charakterystykę pracyB_O_N_K pisze:To właśnie dla "wyczynowców" są ucięte sprężyny, a raczej dla "extremistów"
jak obniżyć samochód ... ? coś dla facho od zawieszenia ...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
misiek10111 pisze: tu się mylisz, bo obcięta sprężyna zachowuje wciąż swoją charakterystykę pracy
nie ma prawa zachowywac takiej samej charakterystyki, to juz logicznie myslac mozna dojsc do tego. co do obnizania PN-ki to poczytaj wiecej o tym na forum bo nei wiem czy nei bedziesz musial dac na przod -60 a na tyl -40 bo sprezyny sa pod 1.8 przystosowane i kilka osob mowilo ze im przod wysoko stoi
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Tylko nie rozumiem jakim sposobemmisiek10111 pisze:i tu się mylisz, bo obcięta sprężyna zachowuje wciąż swoją charakterystykę pracyB_O_N_K pisze:To właśnie dla "wyczynowców" są ucięte sprężyny, a raczej dla "extremistów"
Przykład: Jeżeli sprężyna w oryginale ma 50cm długości a Ty obcinasz ją (skracasz) o 10cm czyli zostaje już tylko 40cm. I te 40cm musi wykonać pracę jaką wykonywało wcześniej 50cm sprężyny. Więc jakim cudem te pozostałe 40cm ma zachować swoją charakterystykę i nie pęknąć wcześniej czy później?
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
i tu cię odsyłam do fachowej literatury, niewiem czy rozróżniasz sprężyny fabryczne od progresywnychmicab pisze:
misiek10111 napisał/a:
B_O_N_K napisał/a:
To właśnie dla "wyczynowców" są ucięte sprężyny, a raczej dla "extremistów"
i tu się mylisz, bo obcięta sprężyna zachowuje wciąż swoją charakterystykę pracy
a to niby jakim cudem ?
...
a pomijając wszystkie aspekty teczniczne, to kiedy tłok amortyzatora znajdzie się w innym położeniu jak wczesniej pracował to trafi na mniej wyrobiona tuleję amorytaztora, czyli się uszczelni
oczywiście nie bedzie to praca jak z nowym amorkiem ale na jakiś długi czas wystarczy i wrażenia wizualne gwarantowane
oczywiście nie bedzie to praca jak z nowym amorkiem ale na jakiś długi czas wystarczy i wrażenia wizualne gwarantowane
Ostatnio zmieniony śr gru 14, 2005 01:52 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Taaa, tyle że amortyzator nie będzie już pracował w optymalnym zakresie pracy i szybciej się zużyje.misiek10111 pisze:a pomijając wszystkie aspekty teczniczne, to kiedy tłok amortyzatora znajdzie się w innym położeniu jak wczesniej pracował to trafi na mniej wyrobiona tuleję amorytaztora, czyli się uszczelni
A poza tym to nie odpowiadasz na nasze pytania
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
z jednym się zgadzam.....jedyna zaleta cięcia sprężyn to wrażenia wizualne....więc jak ktoś chce sobie auto postawić na podwórku i na nie patrzeć to jest to bardzo dobre rozwiązanie.....misiek10111 pisze:.....oczywiście nie bedzie to praca jak z nowym amorkiem ale na jakiś długi czas wystarczy i wrażenia wizualne gwarantowane
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Nie na tej samej, bo już obciętej (skróconej) a to jest różnica. I powtarzam: nie będzie już pracował w optymalnym zakresie pracy - każdy amortyzator powinien być dobrany do długości sprężyny.misiek10111 pisze:a to dlaczego miał by sie szybciej zużyć, skoro pracuje na tej samej sprężynieB_O_N_K pisze:Taaa, tyle że amortyzator nie będzie już pracował w optymalnym zakresie pracy i szybciej się zużyje
[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 1:02 am ]
A tak w ogóle to proszę odpowiedz dla micab'a i dla mnie na pytania dotyczące sprężyn. Bo jakoś przeskoczyłeś z tematem na amortyzatory.
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- B_O_N_K
- Gadatliwa bestia
- Posty: 659
- Rejestracja: pn lis 29, 2004 16:17
- Lokalizacja: Bargłów Kościelny
- Kontakt:
Wydaje mi się że nie ma takiego czegoś bo testowanie skróconej sprężyny jest bez semsu.Kapibara pisze:hmmmm nei bylo zzadnego artykulu gdzie sprawdzxali technicy takie :modywikacje reczne" przeciez neidosc ze przyczepnosc na nierownym terenie, w zakretach to jeszcze hamowanie powinnien ktos to testowac i pokazac wyniki nie ma nikt czegos takiego?
Nie po to ktoś to wszystko przeliczał, dobierał materiał i testował aby jakiś gość nagle stwierdził że jest za długa i ją zwyczajnie skrócił
PozdróVWka
[url]http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=12306&start=0[/url] mk2 GTI...
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
[url]http://vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=19296&start=0[/url] Corrado G60...
[img]http://www.rzeszow.mm.pl/~dbbest/avatarki/logo_bonk.jpg[/img]
- TUTENHAMON
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2120
- Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
- Lokalizacja: Polska
Re: jak obniżyć samochód ... ? coś dla facho od zawieszenia
podaj zdjęcie golfa i zrób foty spręzyn w nadkolach to coś może ci powiem. Podaj dokładny rozmiar opon jakie będa na tej feldze oraz jej ETjak_rog pisze:witam wszystkich ... może problem trochę banalny ale nie każdy musi sie na wszystkim znać oczywiście ... otóż chciałbym obniżyć trochę swojego golfa II na wiosnę bo zakupilem felgi 14 cali (teraz jeźdzę na stalówkach 13) i mam trochę nieestetyczną przerwę między kołami na błotnikami (trochę duża). mój golfik i tak jest trochę moim zdaniem za wysoki. tak że proszę odpowiedzieć mi czy jest możliwość obniżenia samochodu na tych częsciach co mam zamontowane czy trzeba coś dokupować (mam tu na myśli sprężyny i amorki itd ...) czy może to zrobić poprostu mechanik ... ? jaka jest wogóle tego procedura ... z góry dzięki za odp ... pozdro
TUTENHAMON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 286 gości