alternator padł? słabe napęcie pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

alternator padł? słabe napęcie pomocy

Post autor: g-zone » pt lut 06, 2009 22:53

hej koledzy, pare dni nie jeździłem moim golfikiem, i wczoraj w nocy nie miłe rozczarowanie, podczas jazdy auto wydawało się bardzo słabe a to mocny ABF, do tego podczas włączenia wycieraczek na najszybszym chodziły wolno, a światła jakioś słabo świeciły, więc dzisiaj voltomierz i mierze, sam akumplator który ma 3 tyg, ma napięcie 11,85V, a klemy po odpaleniu auta 11,25............... katastrofa :( rozebrałem alternator, co w nim wymienić? co to może być?? czy jest jakiś stablizator napiecie? chodzi o to że auto gładko odpala, ale nie podaje napięcia do akumulatora, błagam o pomoc jutro musze to zrobić :( i jak nataniej bo kasy brak :(

:pub:



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt lut 06, 2009 23:12

Ale nie świeciła kontrolka? to trzeba było sprawdzić naciągnięcie paska.Trzeba było złapać ręką za koło pasowe alternatora jak się kręciło to był słabo napięty pasek i powodowało słabe ładowanie.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 06, 2009 23:15

roman58 pisze:sprawdzić naciągnięcie paska
a tam niema samonapinacza?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lut 06, 2009 23:22

g-zone, Stać to się mogło wszystko. Za mało napisałeś.
1. czy po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolka ładowania? Jeśli nie to może regulator, albo przerwa w obwodzie wzbudzenia.
Moze szczotki, sprawdź długość (powinny ieć powyżej 5mm)



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt lut 06, 2009 23:34

Duber o co ci chodzi z tym samonapinaczem ja nic nie pisałem.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 06, 2009 23:38

roman58 pisze: samonapinaczem
to jest takie cos co samo naciaga pasek



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » pt lut 06, 2009 23:43

Ale sam pisałeś że tam nie ma samonapinacza?bez odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pt lut 06, 2009 23:45

roman58, czy ty niewidzisz tam znaku zapytania????

[ Dodano: Pią Lut 06, 2009 22:46 ]
jesli ma samonapinacz i jest sprawny to paska sie nienaciąga



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » sob lut 07, 2009 00:21

chłopaki żadnej kontrolki, właśnie sie mecze z tym gów^%$% jak macie jak to rozłożyć to dajcie linka, odkreciłem 2 sruby, teraz chciałem od tej rolki koło alternatora odkrecic ale sie nie da bo cos sruba sie zaklinowała sama wku^&%^ na piatkowy wieczor piszcie co mozecie pomoc

[ Dodano: 07 Lut 2009 00:20 ]
przegwizdane, mam alternator boscha, szczotki maja ok 10 mm(otworzylem z boku dobry dostep), nie zdjolem calego alternatora przez rolke napinajaca (samonapinacz) co moglo sie stac z sruba :(



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob lut 07, 2009 02:42

Kolega Roman58 wskazał dobry kierunek: nie od razu rozbierać auto ale diagnostyka, objawy.
Najpierw pasek, potem regulator napięcia(np. podmiana), przepływ prądu na cienkim kabelku do D+ (czyli wypięcie z altka i bez zapalania silnika - dotknięcie masy czy zaświeci), przepływ a raczej obecność napięcia akumulatora na śrubie alternatora B+ (ma być tyle ile na akum.).
Teraz porada to: jakoś odwrotnie to poskladaj i wykonaj powyższe czynności i napisz.
Ostatnio zmieniony sob lut 07, 2009 02:46 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » sob lut 07, 2009 16:03

koledzy jak zdjąć rolke do paska alternatora??? bo mnie *#cenzura#*^%$% chwyci zaraz :< sruba sie kreci w srodku, czy to jest jakos obrotowe wewnatrz czy jak to dziadostwo wyje^%????? dziękuje



roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob lut 07, 2009 20:57

Jakie jest to koło pasowe?i jaki masz ten alternator.



g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » pn lut 09, 2009 02:27

http://www.allegro.pl/item528579013_rol ... _febi.html

a alternator bosch



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 335 gości