Wymiana uszczelniaczy zaworowych w własnym zakresie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » pt lut 06, 2009 11:16

w takim razie jedz do mechanika, tylko że koszt takiego " zabiegu" wyniesie cię około 120zł. a uszczelniacze to grosze, i uszczelka pod pokrywe zaworów kup nową, bo stara już odciśnieta bedzie potem olej puszczać :grin:



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lut 06, 2009 11:30

Jarowo, według tego co napisałeś można wywnioskowac żeby nie sugerowac sie tym pomiarem i że nie jest do końca wiarygodny, a jednak wiele ludzi bierze go bardzo pod uwage
Racja. Ale popatrz na to w ten sposób. To taki przykład. Wyobraź sobie że pierścienia olejowe nie pracują prawidłowo i zostawiają minimalnie większy film olejowy na ściankach cylindra zamiast odprowadzać go do misy. Następnie ten olej dostaje sie do pierścieni uszczelniających, które nie są przystosowane do odprowadzania oleju, więc ten olej po przez zamek pierścienia, luz pomiędzy tłokiem a pierścieniem i ew. rysy i nierówności dostaje się nad tłok. Nad tłokiem olej się spala i go ubywa. Do tego niewielka ilość oleju na pierścieniach uszczelniających zwiększa szczelność układu tłok-cylinder. Zjawisko to ma przecież zastosowania w archaicznej już nieco próbie olejowej. To co piszę to teoria, ale poparta praktycznym doświadczeniem. Jak chcesz to możesz mnie zacytować temu znajomemu mechanikowi i zobaczysz co powie.


JaroW

pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » pt lut 06, 2009 11:35

Jarowo, zgodze sie z toba olej mógł doszczelnic i zmienić wynik badania ciśnienia, ale nie ma pewności co do tego, wiem to na własnym przykładzie, i póki nie zrobi to nie zobaczy jaka jest tego słuszna przyczyna pozdrawiam :bigok:



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lut 06, 2009 11:56

pawel szymczak, trochę zbaczamy od tematu. Generalnie chciałem zwrócić uwagę aby KuScH, wziął pod wzgląd to że na pierścieniach także może mieć ubytek oleju, a wymiana uszczelniaczy tego nie poprawi, oraz na to że ten ubytek to nie dramat ba nawet niezbyt wielki powód do niepokoju póki co w używanym już jakiś czas samochodzie. Przynajmniej ja tak sądzę i podpisuje się pod tym. KuScH, w zasadzie to o czym mówimy bo gdzieś jak pamiętam pisałeś że masz VW, a w profilu stoi coś innegp


JaroW

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » pt lut 06, 2009 12:26

Byłem własnie u mechanika i za taką robote powiedział od 150 do 200zł robocizny, przy wymianie bez ściągania głowicy

Jarowo, jak rejestrowałem się na forum miałem jeszcze renówke, ale szukałem informacji o golfie bo takowego chciałem kupic, no i kupiłem
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 12:29 przez KuScH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lut 06, 2009 12:45

KuScH pisze:arowo, jak rejestrowałem się na forum miałem jeszcze renówke,
więc zmień sobie proszę profil.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » pt lut 06, 2009 12:52

KuScH, jak kupiłeś to super, tylko wstaw w profil jakiego bo się bedzie lepiej gawędziło :) . Mój mi także łyka trochę oleju, najgorzej jest jak go pogonię w upalny dzień przy spoko jeździe jest do przyjęcia ale nic z tym nie robię (najgorzej rozbierać swojego :hmm: ). I jeszcze jedno na koniec. Możliwe jest także większe zużycie przez nieprawidłową pracę separatora oleju. Olej jest wrzucany do układu dolotowego. Jak się będę zabieraj za robotę u siebie to zacznę właśnie od tego. Póki co to powodzenia i dużo przyjemności z posiadania Golfa.


JaroW

michal27
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: sob lis 08, 2008 22:59
Lokalizacja: turek
Kontakt:

Post autor: michal27 » pt lut 06, 2009 13:13

witam.podepne sie do tematu poniewaz tez mnie czeka operacja wymiany uszczelniaczy i chcialem spytac jaki jest koszt samych uszczelniaczy?



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » pt lut 06, 2009 13:27

michal27, uszczelniacze kosztują w zależności od sklepu. po 1,60 do 2 zł za sztukę. więc koszt to nie za duży :bigok:

[ Dodano: 06 Lut 2009 12:30 ]
kuScH to dobra cena bo rozrzad trza rozpiąć i wałeczek rozkręcić, no a potem to poskładać. :bajer: :bigok:



Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » pt lut 06, 2009 13:40

Tzn ten mechanior dodał że nie jest pewny czy wałek rozrządu wyjdzie bokiem, bo jeśli tak to cena będzie oscylowac w tych dolnych granicach, ja nie potrafiłem mu odpowiedziec na to pytanie. I do tego mówił żeby wymieni za jednym zamachem uszczelniacz wałka



pawel szymczak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 15:52
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: pawel szymczak » pt lut 06, 2009 13:44

KuScH, chodzi ci o zimmering na wałku. nom można ja wymieniałem kosztował chyba coś koło 14 zł. warto zrobić, a co do wałka to będziesz musiał go ściągnąć bo inaczej szklanek nie pościągasz i nie dostaniesz się do zaworów :P



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt lut 06, 2009 19:47

Tak w ramach wolnej wymiany...
Mój gofer II 1,6 PN łykał ok.6 ltr/10kkm oleum a nie miał prawa.Uszczelniacze zaworów...
Zdjąłem głowicę - i dobrze bo trzonki zaworów ssących do samej góry były jednym nagarem w kształcie stożka.Obdarłem i złożyłem - jazda wykazała zużycie oleju 15W40 0,05 ltr/10kkm.
Teraz na oleum 10W40 - zużycie po 8 kkm ok.0,15 ltr.Dalej będzie syntetyk - zobaczymy...
Spala ok.5,7 ltr. benzyny na setkę - myślę że do przyjęcia przy przebiegu 298kkm... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
KuScH
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: czw wrz 18, 2008 15:42
Lokalizacja: Zd Wola

Post autor: KuScH » sob lut 07, 2009 09:20

oldstaszek, przed naprawą, robiłeś jakieś badanie, np sprawdzenie kompresji w cylindrach??



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » sob lut 07, 2009 11:46

Trudno to nazwać naprawą - raczej eliminacja uciążliwej usterki wynikającej ze starości uszczelnień gumowych.
Pomiar ciśnienia - robiłem przy ok.200kkm ,jak syn go kupił.miał na dwóch po 9 a na dwóch po7,6.nie zamierzałem wkładać kasy w remont "klasyczny"- nie było jeszcze potrzeby na podstawie innych parametrów.
Zastosowałem wówczas preparat jaki stosowałem i stosuję od wielu lat - vide mój awantar...Dalsze wyjaśnienia to na prive.
Dodam bo wyżej pominąłem - głowicę zdjąłem ze względu na nagar,inaczej nie było możliwości oczyścić.Dodatkowo - przylgnie zaworów i gniazda były czarne ,to świadczyło o niedomykaniu zaworów na wyższych obrotach(ich waga znacznie wzrosła przez nagar).Zawory zostały przetarte na gniazdach i sprawdzona szczelność - wszystko OK.Zmienione uszczelniacze zaworów - na nich zżerał olej w takiej ilości.Wcześniej - przed zastosowaniem preparatu było to o ok.1,5 ltr. więcej (jak dwusuw..).
Reasumując:zużycie oleju na początku - ok.7,5 ltr./10kkm.Po preparacie spadło do ok.6 ltr/10kkm - 1,5 ltr. mniej.Po wymianie uszczelek - ok. 0,15 ltr/8kkm...Olej 10W40 Mobil.Następna wymiana chyba na syntetyk - ale jeszcze rozważę z uwagi na hydroregulatory zaworowe... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 424 gości