1.8 Problemy zmiana sterownika pomoże??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

1.8 Problemy zmiana sterownika pomoże??

Post autor: piertn » śr lut 04, 2009 19:06

Witam kolegów.
Zacznę od początku.
W tamtym roku miałem golferka z silnikiem 1.8 abs wiadomo 90km. Tamten umarł.
Kupiłem w styczniu golfika z 1996 roku z silnikiem 1.8 ABS lecz to nie jest oryginalny silnik według wszelkich opisów i nalepek na aucie oryginalny był ADZ.

Wiem że to są bliźniacze silniki ale....

Mam nieodparte wrażenie że ten jest słabszy od mojego poprzedniego golfika i co jest też ważnym elementem spalanie jest dużo wyższe niż w tamtym a mianowicie w trasie pali 9litrów przy spokojnej jeździe. Tamten mieścił się z 7literkach.

Teraz szczegóły. Auto przyjechało z takim silnikiem z niemiec. I z tego co zauważyłem to został zmieniony tylko i wyłącznie sam silnik osprzęt został od ADZ czyli cały sterownik na pewno. A mianowicie potwierdzeniem jest połaczenie sie Vagiem z silnikiem tylko i wyłacznie po podaniu silnika ADZ faktycznie błędów żadnych nie wykazuje niby wszystko jest ok ale jednak coś życia w tym silniku brakuje przykład Vmax 170km/h ciut za mało prawda zwłaszcza przy takim spalaniu.


A teraz pytanie czy można zmienić sam sterownik tzn. wstawić mój od starego golferka czy nic się nie stanie chodzi mi o kilka różnic.
A mianowicie w tym golfie są 2 poduszki i ABS żeby mi się nic nie pokiczkało np. wystrzał poduszek.

Czy to ma sens zmiana samego sterownika??

Może coś pomóc lub popsuć??
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 20:03 przez piertn, łącznie zmieniany 1 raz.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw lut 05, 2009 11:33

poduszki i abs nie maja nic wspolego z tym sterownikiem wiec nic sie z tym nie stanie
trzebaby bylo sprawdzic czy wyjscia przy ADZ i ABS z ECU sa takie same
Musialbys napisac jaki to jest dokladnie rocznik i ile pinow ma streownik od silnika (ECU)
Sterowniki moga sie roznic pamiecia (ABS i ADZ) i przez to auto moze inaczej jezdzic



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » czw lut 05, 2009 17:32

Fajnie że ktoś się zainteresował. Więc tak autko jest z XII 1996 roku a jak wszyscy wiedzą wtedy był ADZ zresztą to jest potwierdzone w książce i na wlepkach w aucie.

A ja mam teraz mój stary sterownik od mojego ABS-a z 1992 roku a co do ilości pinów to jutro w dzień podpatrzę co i jak.


a i jeszce jedno po zmianie sterownika chyba raczej będzie można zapomnieć o podłączeniu pod Vag-a czy tylko wtedy zmienić na silnik ABS i będzie komunikacja??


Czy to coś pomogło
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 17:34 przez piertn, łącznie zmieniany 1 raz.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt lut 06, 2009 08:10

troche poszperalem w schematach elektrycznych i sterowniki prz ABS i ADZ maja tyle samo pinow wiec nie musisz liczyc
Stare ABSy mialy jednoprzewodowa sonde i mialy osobna mase puszczana z ECU na TPS i czujniki temperatury, pozniej weszla sonda dwuprzewodowa i zrobiono TPS i czujniki temp na masie auta
W ADZ jest dwuprzewodowa sonda
95-97 w ADZ czujniki i przepustnica jest na osobnej masie z ECU, natomiast ADZ z 94-95 ma mase auta na czujnikach i TPSie
Wychodzi na to ze 94-95 ADZ i nowszy ABS (nie pamietam teraz daty-napewno ostatnie roczniki) maja identyczne schematy sterowania silnika ale nie oznacza to ze jest ta sama pamiec w sterowniku.
proponowalbym poszukac kogos kto ma ETKE - z tego co mi wiadomo to w niej mozna sprawdzic jaki sterownik jest w aucie. W ten sposob wiedzialbys czy sterowniki sa identyczne

[ Dodano: 06 Lut 2009 07:18 ]
co do podlaczenia VAGa to z tego co mi wiadomo to pierwsze wersje ABSa mialy tylko kody blyskowe



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » pt lut 06, 2009 11:12

No już coś się wyjaśnia powoli. Więc jest trochę namieszane bo ABS był z 1992 roku a ADZ z 1996/7

Zaraz jeszcze sprawdzę może znajdę rok na tym silniku co teraz siedzi może ten ABS jest z tych nowszych a jak ze starszych to od razu przełożę ten nieszczęsny sterownik i jazda próbna może coś się polepszy i w osiągach i w spalaniu. Wczoraj zalałem verwę 98 i niestety za wiele to nie pomogło z górki 170 i ani kilometra więcej.

Jeszcze dzisiaj napiszę czy zmiana coś dała


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt lut 06, 2009 11:22

sprawdz ilo przewodowa jest sonda lambda: 1 czy 4?



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » pt lut 06, 2009 20:16

No jestem już po zabiegu. Niestety zmiany ECU są mało prawdopodobne.

Jest jeden bardzo ważny problem to są różne sterowniki mam zdjęcia zaraz je tu dodam ale mało tego wtyczki są inne. Różnią się jedynie 2 elementami tzn. na rogu nowej wtyczki są po dwóch stronach malutkie zwężenia i nie chce wejść w mój stary sterownik.

A sonda jest na pewno na więcej niż 1 kabelek ile to nie zwracałem uwagi ale na pewno więcej niż jeden.

Tutaj zdjęcia ze starego silnika abs 1992 roku

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

no a teraz z nowego ADZ tzn. to z tego nowego golfa w którym był oryginalny ADZ
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek


I co o tym sądzisz widzisz różnicę we wtyczkach przyjrzyj się po rogach w jednej wycięcia są a w drugiej nie ma??

Jest jakaś szansa że to może pomóc wyciąć wtyczkę można ale czy to pomoże i czy nic nie pogorszy??
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 20:44 przez piertn, łącznie zmieniany 2 razy.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lut 08, 2009 17:08

okazuje sie ze sterowniki roznia sie wgranaymi mapami i to dlatego auto jest slabsze i wiecej pali
musisz wymieniic sterownik
wtyczki sa inne bo inne sa sposoby ich zablokowania
proponowalbym dorwac wtyczke wraz ze sterownikiem od ADZ i przelutowac wtyczke
jak chcesz to moge ci wkleic schematy elektryczke od tych sterownikow

[ Dodano: 08 Lut 2009 16:11 ]
wtyczke od absa raczej nie bedzie pasowala do sterownika adz bo inaczj sa poukladane rzedy z pinami



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » ndz lut 08, 2009 17:20

No tak zgadza się wtyczki są inne to fakt. Ale przecież ja mam sterownik od ADZ to ten mniejszy i wtyczkę ;pod niego siedzi w nowym golfie to prawdopodobnie jest oryginalny sterownik od adz trzeba by było jakoś to sprawdzić po nr. No i mam też sterownik od ABS-a z mojej starej 3 z 1992 roku i wtyczkę więc czy cos z tym da rade zrobić. I chętnie bym pooglądał te schematy:)

Ja już myślałem nad przypiłowaniem wtyczki od adz żeby ją wcisnąć pod sterownik do ABS-a ale zmartwiłes mnie tym że inaczej piny sa poukładane.
tutaj masz zdjęcia obu moich wtyczek widzisz czym się różnia?

pierwsza to moja stara od ABS-a a dodam ten biały kabelek to pozostałośc po MFA

Obrazek

Druga to od ADZ różnią się jednak ciut.
Obrazek

I to tak jak mówiłeś nie tylko innym miejscem pinów ale i kształtem.


Ale gdyby przełożyć całą wtyczkę od ABS i podłączyć dobrze i w odpowiedniej kolejności kabelki to to mogło by pomóc tak.

Czy teraz jest też ważne z którego raku jest ten silnik ABS-a??
mam jeszcze jedno zdjęcie tutaj chyba jest zaznaczony rok silnika ale nie jestem pewien:



No i jeszcze jedno wyjście mi do głowy przychodzi ot takie błache czy nie można przeprogramować sterownika od ADZ pod ABS?? Czyli tzw. zmiana map Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 08, 2009 17:35 przez piertn, łącznie zmieniany 3 razy.


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn lut 09, 2009 07:45

prosze o to schematy
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
na kazdym schemacie w gornym lewym roku jest data kiedy byly montowane
jezeli chodzi o sterownik od ADZta to prawdopodobnie powinien byc taki:
1H0 907 311 P
0261 203 707
na zdjeciach wtyczek ktore wkleiles jest numeracja pinow
na schematach ktore ja wkleilem ta sama nr powinna byc na zespole sterwonania - nr 100 na schemacie



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » pn lut 09, 2009 13:19

1H0 907 311 P taki jest teraz podłączony pod mojego abs czyli wychodzi na to iż został oryginalny od ADZ-ta. A jak możesz to poszukaj jakie sterowniki są pod abs-a.

I bo pewnie też jest kilka rodzajów ja mam ten najprawdopodobniej najstarszy z nr 1H0 907 311 A więc jak widać różni się tylko ostatnia literka w adz jest P a w moim starym abs-ie jest A i ponawiam pytanie czy istnieje możliwość przeprogramowania map?


I jakie sterowniki działają w oryginalnych abs-ach bo ten mój podejżewam iż jest nowszy niz 1992rok
oto moje wypociny po dogłębnym przeanalizowaniu schematów doszedłem do wniosku żę zaryzykuję i spróbuję podciąc wtyczkę tak aby podeszła mi pod abs-a nie ma za wielkiej różnicy w pinach a dokładnie masz rozpisane w załączniku.]

Co myślisz o tym pomyśle?

I mam jeszcze jedną myśl potrzebuję nr sterownika od silnika ABS ale tego nowszego typu bo one są identyczne i jak bym miał nr to na szrocie sie na pewno znajdzie. Więc czy dałbyś radę znaleść jaki nr sterownika był wkładany pod nowsze absy?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pn lut 09, 2009 15:30 przez piertn, łącznie zmieniany 2 razy.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lut 10, 2009 08:27

musilbys sprawdzic jak jest z tymi pinami 15 i 17 u ciebie w aucie, czy nikt tego nie pozmienial a wyglada na to ze jest pozmieniane
skoro masz sonde 4 przewodowa a absy z 92 a taki ty masz mialy jednoprzewodowa to albo jest ona zle podlaczona (brakuje jej masy ze sterownika) albo ktos przerabial instalacje
co do zmiany map to mozna to zrobic ale watpie zeby poszlo to za pomoca vaga, chyba raczej bylby tu potrzebny programator pamieci i trzeba by bylo zgrac pamiec od dobrego sterwonika lub popytac na forum o ta pamiec
poszukam tych oznaczen sterownika od silnika abs



Awatar użytkownika
piertn
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 158
Rejestracja: pt sty 05, 2007 20:32
Lokalizacja: Węgorzewo
Kontakt:

Post autor: piertn » wt lut 10, 2009 09:35

Ale nikt tutaj nie powiedział że wstawili abs-a z 1992 roku ja myślę że wstawili ten z 1994/95 roku. Mam taką nadzieję że jak niemcy zmieniali silnik to szukali jakiegoś bardzo podobnego żeby roboty było jak najmniej.

Stąd mój pomysł na wstawienie sterownika od absa 1994/5 jeżeli jest to z tych lat silnik to wszystko powinno zazdziałać tzn. tak mi się wydaje bo po schematach to są niewielkie różnice między adz a abs w tamtych latach

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 11:26 ]
Witaj tak jak mówiłem zmieniłem sterownik inna praca silnika chodzi mi narazie o dźwięk jest inny niż na tamtym sterowniku. Trochę się gubi na wolnych obrotach ale sądzę że się ustabilizuje. A mianowicie jak odłączam krokowca trzyma ładnie 900obrotów a jak bo podłączam to po odpaleniu często trzyma 1400 a potem powolutku spadają do około 1000 i tak się wachają 1000-850 ale jak wspomniałem to powinno się ustabilizować tak mi się wydaje. Dzisiaj nie mam jak zrobić jazdy próbnej bo wszystko zasypane i nie ma jak porównać ale jak tylko śnieżek stopnieje to od razu jazda próbna i tankowanie do pełna:) Potem 3dni jazdy i znowu tank a potem ocena spalania. Na razie mogę powiedzieć tyle że odpalił i jeździ. :bigok:


Oto mój nowy nabytek. Bon Jovi.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210301

Zapraszam do oceny i podpowiedzi.

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » ndz lut 15, 2009 13:10

sprawdzales jak jezdzi?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 287 gości