Wysoka temperatura Oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

PIT666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Wysoka temperatura Oleju

Post autor: PIT666 » śr lut 04, 2009 19:19

Witam,

Jestem swierzym posiadaczem vw wiec wybaczcie jesli pisze nie tam gdzie trzeba ;) .

Mam problem z moim niedawno zkupionym Corkiem , silnik vr6 2.9 , komputer podczas zwyklej jazdy pokazuje temperature oleju 95-110 , przy ostrzejszej jezdzie dochodzi nawet do 140 - 145 !! . Temp .Plynu chlodzcego jest w mormie 70-90. Jestem swierzo po wymianie oleju, fitra oleju i przeczysczeniu chlodniczki oleju ale objawy nie ustapily. Co ciekawe jesli przy wysokiej temp oleju (wedlug kompa) wylaczyc slnik na kilka chwil i zalaczyc na nowo temp oleju nagle spada z ponad 100- 120 do 85 - 90. NA silniku brak jakichkolwiek wyciekow oelju , silnik nie pali oleju wedlug analizy spalin.
Prosze o pomoc lub jakies sugestie lub jaies linki do podobnych juz omawianych temotoow na forum gdyz nie udauo mi sie znalesc podobnego problemu przseszukujac forum ( albo poprostu jestem kiepski w szukaniu )
Dzieki z gory.



Awatar użytkownika
VRedny
VR6
VR6
Posty: 225
Rejestracja: pn lut 25, 2008 14:48
Lokalizacja: Luyksgestel,Nord Brabant
Kontakt:

Post autor: VRedny » śr lut 04, 2009 19:28

Spokojnie kolego,wszystko jest w najlepszym porządku. To normalna temp. pracy oleju. Mam VR-a ponad dwa lata przejechane prawie 100.000 i na początku tez się nad tym mocno zastanawiałem. Jest dobrze.

[ Dodano: 04 Lut 2009 18:31 ]
PIT666, A swoja droga to witamy w gronie VR-owców.



PIT666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lut 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: PIT666 » śr lut 04, 2009 20:22

z tego co sie orientuje to normalna temperatura oleju dla vrek powinna wynosic pomiedzy 85 - 110 , tyle udlo mi sie wyczytac , czy ktos jescze mialby jakies sugestie? moze to poprostu walniety czujnik?

dzieki



KAROL 84
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: sob sty 24, 2009 22:33
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: KAROL 84 » śr lut 04, 2009 22:09

wszystko OK jak nie wieżysz kup najnowszą gazetę MOTOR tam troche o tym piszą. Normalna jazda 110-120 a jak ostrzej to 140 stopni. Jak będzie 180 to wtedy zacznij się martwić. Swoją drogą to kiedyś mi się zdażyło olej zagotować w 1.4 60 PS było min to nie dolewałem bo i tak miałem wymieniać ale po jęździe na maxa ok 160km/h po ok 15 km mi kontrolra zaczeła piszczeć od smarowania (zagotowało olej) a wentylator nawet się nie włączył. Po ostygnięciu i dolaniu 1l oleju było już ok.



Awatar użytkownika
VRedny
VR6
VR6
Posty: 225
Rejestracja: pn lut 25, 2008 14:48
Lokalizacja: Luyksgestel,Nord Brabant
Kontakt:

Post autor: VRedny » czw lut 05, 2009 09:56

Wracając dzisiaj z pracy poddałem swój samochód testowi .Właczyłem MFA na wskazanie temp. oleju i jazda . Dość ostro troche miasta ,a pózniej autostrada. 134 st.C to maksymalna jaką wskazał ,a 100-120 to norma która sie utrzymywała przy normalnym u użytkowaniu.Bądz spokojny.



Awatar użytkownika
kili
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:16
Lokalizacja: GDAŃSK OSOWA
Kontakt:

Post autor: kili » czw lut 05, 2009 10:18

No to ja z innej beczki.
ja mam zazwyczaj 96 - 100,
Przy ostrej jeździe 104.

To może u mnie problem ? Może to u mnie czujnik trafiony ?


[b][size=117]Polo 86c Kombi Mat Rost, zabieram się za projekt..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243089
[color=red][/size][/color][/b]

Awatar użytkownika
eldorado84
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 944
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:56
Lokalizacja: lubartów

Post autor: eldorado84 » czw lut 05, 2009 12:43

witam, może nie mam VR-a ale mam z Autogauge todatkowy wskaźnik temp. oleju. Na początku czyli przez jakieś 1,5roku pokazywał mi przy norm. jeździe 100-120km/h ok 82-95stopni, potem zaczą mi pokazywać ok 110-125stopni. Wymieniłem czujnik i znów mi pokazuje 82-95stopni i jest OK. Gdzieś jeszcze czytałem że przed wkręceniem czujnika przydałoby się owinać jego gwint i łepek taśmą hydrauliczną aby nie miał kontaktu z masą auta (??) że niby to ma uchronić przed jakimiś tam spięciami czy tam coś. W końcu czujnik to taka "delikatna" rzecz.


http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=10205&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=54809

- O żesz ty kur.., w chu.. jeb.. twoja mać, pier...ny, zasr.., poje..y kut..s !! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął. ;) ;)

krzysiekGr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:18
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: krzysiekGr » czw lut 05, 2009 14:13

Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?



Awatar użytkownika
VRedny
VR6
VR6
Posty: 225
Rejestracja: pn lut 25, 2008 14:48
Lokalizacja: Luyksgestel,Nord Brabant
Kontakt:

Post autor: VRedny » czw lut 05, 2009 16:52

krzysiekGr pisze:Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?
To wjedz na autostradę i przez 160 km gnaj w okolicach 200km/h .Ciekaw jestem jaką temp.osiągnie wtedy.



Awatar użytkownika
kili
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt lip 18, 2008 10:16
Lokalizacja: GDAŃSK OSOWA
Kontakt:

Post autor: kili » czw lut 05, 2009 16:54

Ja jechalem ponad 100 KM z prędkością 160 - 180 km/h i 102 stopnie to był max.


[b][size=117]Polo 86c Kombi Mat Rost, zabieram się za projekt..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243089
[color=red][/size][/color][/b]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw lut 05, 2009 16:59

VRedny pisze:
krzysiekGr pisze:Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?
To wjedz na autostradę i przez 160 km gnaj w okolicach 200km/h .Ciekaw jestem jaką temp.osiągnie wtedy.
przestan sie osmieszac z tymi temp w granicach 140 jako normalne. gdybys znal wlasciwosci oleju i swojego silnika to bys wiedzial, ze przy takiej temp z twojego silnika mialbys tylko wspomnienie.

normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 17:01 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

krzysiekGr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 09, 2008 13:18
Lokalizacja: radom
Kontakt:

Post autor: krzysiekGr » czw lut 05, 2009 17:22

Kolego VRedny nie wiem jaką widzisz różnicę pomiędzy przejechaniem 30 km z prędkością 200km/h a 160km z tą samą prędkością . Ja jechałem na A2 przez 30km (było trochę więcej niż 200 :bigok: ) i temp miałem 98st. Tak jak souler napisał - przestań się ośmieszać.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lut 05, 2009 17:29

souler pisze:
VRedny pisze:
krzysiekGr pisze:Ja jeżdżę VR-em od 2 lat i nigdy czy to przy butowaniu w lecie , czy przy staniu w korkach nie wskazało mi więcej jak 106 st Może olej ma nie te parametry?
To wjedz na autostradę i przez 160 km gnaj w okolicach 200km/h .Ciekaw jestem jaką temp.osiągnie wtedy.
przestan sie osmieszac z tymi temp w granicach 140 jako normalne. gdybys znal wlasciwosci oleju i swojego silnika to bys wiedzial, ze przy takiej temp z twojego silnika mialbys tylko wspomnienie.

normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
Tu się zgodzę z kolegą. Max to 130 stopni, powyżej większość olejów po prostu się przepala i tracą właściwości. Radzę zakładać chłodnicę oleju zewnętrzną lub wlać do oleju dobry środek na nagary, pojeździć niecały 1000km i wylać olej i go zmienić na nowy. Ja mam ABFa po remoncie i więcej jak 105 stopni jeszcze nie złapałem. :grin:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw lut 05, 2009 17:56

normalna temp oleju waha sie w granicach 85-100. 120, max 130 przy totalnie ostrym bucie. wszystko powyzej to wina zlego wskazania, problemy z chlodzenie, stanu silnika i oleju klasy z.
zgadza sie i tyle w tym temacie. Kolega Vredny faktycznie się ośmiesza. Przy normalnym użytkowaniu i zakładając ze wszystko jest sprawne nie ma opcji żeby temp doszła do 120-130 stopni. Do tylu może dojść przy kacie ale takim nazwijmy to wyscigowym tzn albo hamowanie albo gaz w podłodze ale te silniki użytkowane w ten spośób rozbiera się co 5-10 tys km wiec albo masz zafałszowane wskaznie kolego vredny albo spodziewaj się wkrótce awarii. Na pewno nie masz prawa mówic nikomu że tak być powinno (140-145 stopni), tylko dlateo ze tak jest u Ciebie. To nie jest żaden powód żeby komuś doradzać. No i widzisz chyba ze jesteś odosobniony w swiom stanowisku, wszyscy jakoś się z Tobą nie zgadzają . Może warto zweryfikować swoje poglądy skoro wszyscy są innego zdania?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 267 gości