Problem z odpaleniem silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Problem z odpaleniem silnika

Post autor: BzyTek » ndz lut 01, 2009 19:50

Witam
Mam problem ze swoim Goferkiem.
Jak odpalam auto na zimnym silniku pali bez problemu, temperatura rośnie do 90st.
Jeżeli odpalam ciepły silnik obroty odrazu skaczą do 2000 i trzymają się tak przez jakiś czas (na gazie i benzynie), potem spadają do normalnych czyli ok 900, ale temp. nie rośnie powyżej 75st.
Wczoraj ciepły silnik niechciał odpalić, próbowałem kilka razy, pomogło dopiero odłączenie akumulatora na chwilę.
Auto odpalam i gaszę na benzynie. Gazu pali w normie (jakieś 9l w mieście), ale pożera ogromne ilości wachy. Jak zatankowałem go na początku roku do pełna to teraz zostało mi jakieś 1/4 baku.
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 19:50 przez BzyTek, łącznie zmieniany 1 raz.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lut 01, 2009 20:09

sprawdź czujnik temperatury płynu, ew sonda.

jaka instalke masz? może zła emulacja jeśli reset ECU pomogl. Nie zalewa jak zimny???
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 20:13 przez CQ, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » ndz lut 01, 2009 20:15

Instalke mam na komputerze Razmus Af 800 II gen.
Jak auto jest zimne pali bez problemu nie krztusi się. Zeszłej zimy to przerabiałem i zmieniłem emulacje na otwartą.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lut 01, 2009 20:27

W takim razie zostaje ci sprawdzić czujnik i sondę. Jeśli masz interfejs i program to możesz podejrzeć pracę sondy. Jeśli nie to możesz wpiąć się miernikiem pod sondę w miejscu gdzie przecięli do połączenia ze sterownikiem LPG. Powinien pokazywac zmieniające się wartości od 0,1 do 0,8V.(najlepiej na starych miernikach bo nie uśredniają tak wartości)

Czujnik temp cieczy też miernikiem:
Rezystancja:

przy 0 st - 5500 +-700 ohm
przy 20 st - 2500 +-500 ohm
przy 30 st - 1800 +-200 ohm
przy 50 st - 800 +-100 ohm
przy 80 st - 350 +-50 ohm
przy 100 st - 200 +-25 ohm


A do vag'a masz dostęp??
Ostatnio zmieniony ndz lut 01, 2009 20:30 przez CQ, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » ndz lut 01, 2009 20:35

CQ pisze:A do vag'a masz dostęp??
Jutro planuje zamówić. Ten będzie dobry?

A co do czujnika to jutro pomierze.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » ndz lut 01, 2009 20:43

BzyTek pisze:
CQ pisze:A do vag'a masz dostęp??
Jutro planuje zamówić. Ten będzie dobry?
Tak z tym że to zależy jaki rocznik auta (złącze OBD1 OBD2) ja mam np taki:
http://www.allegro.pl/item533894236_naj ... _obd2.html

No i jest tańszy. A żeby podłączyć pod OBD1 robie przeplot kabelkami ale to taka łopatologia :P Także jak już uważasz, sam zdecyduj i sprawdź jakie złącze ;)

ps. Zwróć uwagę na port pod jaki będziesz podłączał (USB czy COM). Przejściówki nie zawsze działają.



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » czw lut 05, 2009 13:48

Witam ponownie.
Czujnik pomierzyłem i rezystancja była OK, ale czujnik był jakoś w środku uszkodzony mechanicznie. Zmieniłem dzisiaj czujnik na FEBI (mam nadzieje, że ta firma jest OK) i wszystko wróciło do normy.
Dzięki CQ za pomoc
Pozdrawiam


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 389 gości